Pobierz materiał i Publikuj za darmo

CD PROJEKT S.A. oraz Fundacja Edukacyjna Perspektywy ogłaszają IV edycję programu stypendialno-mentoringowego dla dziewczyn ze szkół średnich zainteresowanych branżą gier wideo. Rekrutacja online do programu potrwa do 31 października 2024 roku na https://dziewczynywgrze.pl/.
„Dziewczyny w grze!” to odpowiedź na zapotrzebowanie branży gamedev na zdolne kobiety. Według najnowszych badań IQS opublikowanych w raporcie Game Story, w Polsce jest 17 milionów graczy, z czego aż 47% z nich, czyli 8 milionów, stanowią kobiety. Prawie 2,3 mln kobiet deklaruje, że gra codziennie na konsoli lub komputerze, a 22% graczek mówi, że gaming jest ich pasją. Jednak wśród osób pracujących w gamedevie kobiety stanowią jedynie 20%. Fundacja Edukacyjna Perspektywy od lat bada sytuację kobiet w technologiach, zarówno w Polsce, jak i na świecie. By uzyskać jak najszerszy obraz branży, monitoruje też udział kobiet w edukacji inżynierskiej, a potem także ich kariery naukowe i zawodowe w firmach technologicznych. Mimo że od ponad dekady coraz więcej kobiet trafia do branży high-tech, to jednak wciąż jest ich bardzo mało - od kilkunastu do ok. 25% w zależności od badanego odcinka kariery.
Program skierowany jest do uczennic szkół średnich każdego typu, ze szczególnym uwzględnieniem kandydatek z mniejszych miejscowości. Program składa się z rocznego cyklu szkoleń oraz indywidualnej opieki mentorskiej ze strony ekspertów z CD PROJEKT RED.
Poprzednie trzy edycje programu cieszyły się ogromnym zainteresowaniem, zgłosiło się ponad 3500 utalentowanych kandydatek z całego kraju. Dziewczyny, które ukończyły program, dołączają do grona Alumni - społeczności ponad 40 absolwentek, dla których CD PROJEKT RED organizuje dodatkowe inicjatywy, takie jak dedykowane warsztaty na Women in Tech Summit. Wiele z nich wybrało studia związane z dalszym rozwojem w gamedev lub podjęło pracę w branży.
„Po trzech latach od inauguracji programu z dumą obserwujemy, jak powiększa się społeczność młodych kobiet zainteresowanych branżą gamedev. To wspaniałe widzieć, jak uczestniczki i absolwentki naszego programu poznają się, tworzą sieć wsparcia, a nawet przyjaźnie!” - komentuje Agnieszka Szamałek-Michalska, Culture, Diversity and Inclusion Director w CD PROJEKT RED. „100% naszych absolwentek deklaruje chęć pracy w branży gamedev, dlatego wierzę, że ich drogi spotkają się na ścieżce zawodowej, a kontakty, które nawiązują na tym etapie, pomogą im zrealizować niesamowite projekty” - dodaje.
„>>Dziewczyny w grze!<< udowadniają, jak wielki potencjał artystyczny i technologiczny drzemie w młodym pokoleniu kobiet - mówi dr Bianka Siwińska, szefowa Perspektywy Women in Tech. - Na naszych oczach dojrzewają prawdziwe talenty, kiełkują wspaniałe pomysły i rodzą się innowacyjne projekty. Wystarczy odrobina wsparcia, inspirującego mentoringu i przede wszystkim zaszczepienia wiary w siebie, by dziewczyny zaczęły rozwijać skrzydła i przekraczać granice, które narzuciła im szkoła czy środowisko. Wspaniale jest obserwować, jak odważnie wchodzą do gry o swoją zawodową przyszłość”.
Trzy edycje udowodniły także, że relacja mentorska ma pozytywny wpływ na tych, którzy dzielą się swoimi umiejętnościami. Mentorki i mentorzy z CD PROJEKT RED mają szansę przekazać swoje doświadczenie i wiedzę młodym kobietom. W opiniach na temat projektu eksperci i ekspertki dzielili się spostrzeżeniami o tym, że mentoring pozwolił im nie tylko rozwijać swoje umiejętności zawodowe, ale również zwiększył ich satysfakcję z pracy oraz poczucie wpływu na rozwój branży gamedev. Ponad 95% z nich zadeklarowało chęć ponownego udziału w programie.
Więcej informacji o programie oraz formularz zgłoszeniowy można znaleźć na oficjalnej stronie: www.dziewczynywgrze.pl.
Źródło informacji: Fundacja Edukacyjna Perspektywy
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji | 16.09.2024, 13:53 |
Źródło informacji | Fundacja Edukacyjna Perspektywy |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Pozostałe z kategorii
-
Infineon gains approval of Science Based Targets initiative for ambitious CO2 emission reduction targets
- Scope 1 and 2 targets meet highest SBTi standard for near-term reduction goals.
- Infineon sets ambitious scope 3 target to further reduce emissions along the supply chain.
- Active work with over one hundred suppliers to further reduce emissions.- 15.05.2025, 17:00
- Kategoria: Nauka i technologie
- Źródło: APA-OTS
-
Image
BingX prezentuje ChainSpot: innowacja w finansach CeDeFi z myślą o prostszych i bezpieczniejszych transakcjach on-chain
- 15.05.2025, 12:09
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PR Newswire
-
Image
Wybory prezydenckie: kto zdecyduje - my czy hakerzy?
Polska znajduje się na trzecim miejscu w Europie pod względem narażenia na cyberataki sponsorowane przez obce państwa. Zbliżające się wybory mogą więc stać się polem bitwy w cyberprzestrzeni. Czy w erze deepfake'ów możemy być o nie spokojni? Jak rozpoznać manipulacje i jak się przed nimi bronić?- 14.05.2025, 11:06
- Kategoria: Nauka i technologie
- Źródło: Softserve
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘ