Pobierz materiał i Publikuj za darmo
W odniesieniu do Wezwania, Gi Group Holding oświadcza, co następuje:
Od momentu, gdy GGH przejęło większościową kontrolę nad spółką w 2020 r., podjęto istotne kroki w celu restrukturyzacji zadłużenia spółki wobec banków, obligatariuszy i polskich instytucji publicznych; ponadto GGH zapewniło spółce bieżące finansowanie, co umożliwiło jej terminową spłatę wymagalnych zobowiązań.
Wszystkie te działania, skoncentrowane na redukcji kosztów i uproszczeniu złożoności operacyjnej, nie są zgodne z dalszym notowaniem akcji spółki na GPW, które jest nieefektywne finansowo oraz stanowi utrudnienie operacyjne.
Cena akcji zaproponowana w Wezwaniu została ustalona w oparciu o wycenę przygotowaną przez renomowaną, niezależną firmę audytorską. Wycena wykazała wartość godziwą akcji na poziomie 1,31 PLN za akcję. Cena zaproponowana w Wezwaniu w wysokości 1,45 PLN za akcję jest zatem o ponad 10% wyższa od wartości godziwej według wyceny przygotowanej przez niezależną firmę audytorską, co potwierdza rynkowy charakter Wezwania.
- Obrót akcjami spółki na GPW charakteryzuje się wyjątkowo niską płynnością, co oznacza, że akcjonariusze mniejszościowi mogą mieć trudności ze znalezieniem nabywców na GPW dla każdej wielkości pakietu akcji spółki. W rezultacie nawet wyższa cena nie gwarantuje, że większe pakiety akcji zostaną sprzedane po tej cenie.
- To ryzyko spowodowane brakiem płynności nie występuje w przypadku sprzedaży akcji w ramach Wezwania, które umożliwia wszystkim akcjonariuszom mniejszościowym sprzedaż ich akcji po tej samej cenie, niezależnie od liczby posiadanych akcji lub kolejności złożenia oferty sprzedaży. Takie równe traktowanie wszystkich akcjonariuszy, niezależnie od wielkości posiadanych akcji lub pozycji w kolejce potencjalnych sprzedających, czyni Wezwanie szczególnie atrakcyjnym.
- Po wdrożeniu planu wycofania akcji spółki z obrotu, akcje spółki nie będą już notowane na GPW. Oznacza to, że inwestorzy będą mogli sprzedawać swoje akcje wyłącznie w transakcjach prywatnych, a nie za pośrednictwem GPW, jak miało to miejsce dotychczas.
- "Ogłoszenie Wezwania było podyktowane chęcią zapewnienia wszystkim inwestorom możliwości wyjścia z inwestycji w akcje spółki na warunkach rynkowych, w sposób uporządkowany i transparentny” - skomentował Stefano Colli-Lanzi, dyrektor generalny GGH. - Dążymy do równego traktowania wszystkich sprzedających akcjonariuszy, aby uniknąć ewentualnych negatywnych konsekwencji związanych z planowanym wycofaniem akcji spółki z obrotu na GPW".
Źródło informacji: Gi Group Holding
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji | 30.09.2024, 16:54 |
Źródło informacji | Gi Group Holding |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘPozostałe z kategorii
-
Image
Hisense pierwszym oficjalnym partnerem klubowych mistrzostw świata w piłce nożnej 2025 – FIFA Club World Cup 2025™
- 31.10.2024, 16:25
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PR Newswire
-
Image
Kolejne dwie inwestycje drogowe na Pomorzu Zachodnim w realizacji
- 31.10.2024, 13:00
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: GDDKiA
-
Image
Case study kampanii reklamowych WeNet - TV kontra online
WeNet, marka specjalizująca się w marketingu internetowym dla małych i średnich firm, stanęła przed wyzwaniem dynamicznego wejścia na rynek. Bazując na 30-letnich doświadczeniach w branży, celem było zbudowanie rozpoznawalności i zdobycie pozycji lidera w e-marketingu dla MŚP. Aby osiągnąć ten ambitny cel, firma postanowiła zrealizować dwie kampanie reklamowe - jedną w telewizji, a drugą w Internecie.- 31.10.2024, 12:36
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: WeNet