Pobierz materiał i Publikuj za darmo

mOTO TEMAT to cykl rozmów Agnieszki Czajki z ekspertami ze świata biznesu i motoryzacji. Podczas spotkań poruszane są tematy związane z bieżącą sytuacją na rynku, wyzwaniami, które stoją przed branżą oraz prognozami, które stają się motoryzacyjną codziennością.
W drugim odcinku nowej odsłony formatu, objętej patronatem Forbes, gościem Agnieszki Czajki jest Christian Gisy, który ma bogate doświadczenie w kierowaniu rozwojem i ekspansją firm z branży marketplace i e-commerce, w tym usług finansowych, rozrywki i rynków internetowych. Wcześniej pełnił m.in. funkcję dyrektora finansowego grupy Scout24, dyrektora zarządzającego grupy AutoScout24 oraz dyrektora generalnego Cinemaxx i Autodoc.
Konsumenci na całym świecie szukają coraz większej wygody
Rozmówca Agnieszki Czajki, opierając się na swoim doświadczeniu zebranym na światowych rynkach, zauważa lokalne różnice pomiędzy krajami, lecz podkreśla, że priorytety konsumentów wszędzie pozostają jednakowe - to komfort, niezależnie od okoliczności. Dynamiczne otoczenie gospodarcze przyzwyczaiło nas do zmian, a technologia sprawia, że łatwiej się do nich dostosować i przyjąć te nowości za normę. Platformy, takie jak OLX czy OTOMOTO, przybliżają usługi do ich odbiorców i sprawiają, że korzystanie z nich jest transparentne i proste. W przypadku samochodów wygoda oznacza dostępność. Konsumenci, niezależnie od miejsca zamieszkania, zyskali dostęp do globalnego rynku motoryzacyjnego. Te nieograniczone miejscem możliwości mocno kontrastują ze wspomnieniami obojga ekspertów ze sposobem zakupu aut 20 lat temu, gdy platforma OTOMOTO pojawiła się w internecie.
Sztuczna inteligencja sprawi, że będziemy jeszcze lepsi
„Choć sposób zakupu samochodu w ciągu ostatnich 20 lat zmienił się diametralnie, to podczas wyszukiwania informacji na platformach wciąż jesteśmy za mało precyzyjni i właśnie na tym polu może nas wspierać sztuczna inteligencja” - podkreślał Christian Gisy w rozmowie z Agnieszką Czajką. CEO OLX Group zauważył, że posługując się wyszukiwarką w sposób tradycyjny, nie jesteśmy tak dokładni, jak wtedy, gdy używamy mowy, a odpowiednie wykorzystanie narzędzi AI może to usprawnić.
Według Christiana Gisy w ciągu najbliższych 3-5 lat wyszukiwarki oparte na algorytmach AI pomogą nam w szybkim i dokładnym sprecyzowaniu naszych faktycznych potrzeb zakupowych. Umożliwią jednocześnie kierowanie naszych zapytań do odpowiednich kanałów i filtrów. To wszystko po to, by konsument zyskał większą dostępność i transparentność usług w możliwe najkrótszym czasie.
Polski sektor automotive odzwierciedleniem światowych trendów
W opinii Christiana Gisy polski rynek motoryzacyjny to globalny rynek automotive w pigułce. Na budowanie takiej analogii pozwala wielkość naszego rynku oraz jego różnorodność - obecność marek japońskich, koreańskich i niemieckich oraz znaczący udział importowanych samochodów w rejestracjach. Jednocześnie widać, że nasz rynek czerpie z doświadczenia rynków zachodnich - gdzie m.in. elektromobilność ogrywa już istotną rolę, ale jednocześnie mierzy się z wyzwaniami związanymi z rynkiem wtórnym EV.
Cała rozmowa Agnieszki Czajki z Christianem Gisy jest dostępna w kanale YouTube OTOMOTO. Cykl mOTO TEMAT jest objęty patronatem medialnym Forbes Polska.
Źródło informacji: OTOMOTO
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji | 02.10.2024, 08:00 |
Źródło informacji | OTOMOTO |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Pozostałe z kategorii
-
Image
Premiera Nowej Wałowej - prestiżowej inwestycji ROBYG nad brzegiem Motławy
Ekskluzywne osiedle położone tuż nad brzegiem Motławy - tak prezentuje się najnowsza inwestycja ROBYG w Gdańsku. Nowa Wałowa to luksusowy projekt otwierający nową linię produktów premium ROBYG Grand Selection. Inwestycja wyróżnia się unikalną architekturą inspirowaną stoczniowym charakterem miejsca, eleganckimi wnętrzami, najwyższej jakości materiałami oraz bulwarem spacerowym z bujną zielenią i instalacjami artystycznymi.- 30.05.2025, 15:05
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: Robyg
-
Image
Nie tylko taniej, ale sprawniej i mądrzej. Polskie ubezpieczenia muszą obrać kurs na innowacje PAP
Polacy w 2024 roku przeznaczyli na ubezpieczenia 85,7 mld zł - o 8,9 proc. więcej niż w 2023 roku. Kwota ta wciąż jednak nie jest adekwatna zarówno do poziomu zamożności obywateli kraju będącego szóstą gospodarką UE, jak i skali zagrożeń (klimatycznych, demograficznych, geopolitycznych), z którymi, jako społeczeństwo, się mierzymy. Goście XII Kongresu Polskiej Izby Ubezpieczeń zgodzili się, że zmiana tego stanu rzeczy wymaga od wszystkich graczy na rynku większej elastyczności i innowacyjności.- 30.05.2025, 14:57
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PAP MediaRoom
-
Image
Lepiej zapobiegać szkodom niż je likwidować. Polska potrzebuje strategii odporności na katastrofy PAP
Dla uczestników XII Kongresu Polskiej Izby Ubezpieczeń (PIU) ubezpieczenia są nie tylko narzędziem ochrony majątku, ale przede wszystkim fundamentem budowania zaufania społecznego i gospodarczego. Ubezpieczenia nie eliminują całego ryzyka, ale sprawiają, że można łatwiej poradzić sobie z trudnymi sytuacjami.- 30.05.2025, 13:18
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PAP MediaRoom
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘ