Pobierz materiał i Publikuj za darmo

• Potwierdza to badanie Automarket.pl - aż 33% respondentów jest zainteresowanych hybrydą w perspektywie 5 lat.
• Klienci platformy sukcesywnie kupują coraz więcej aut z napędem hybrydowym. Obecnie stanowią one ponad 10% całości sprzedaży, wobec niecałych 7% w 2023 roku.
• Zawieszenie programu dopłat do aut bateryjnych może wpłynąć na różnice w cenach e-pojazdów i hybryd, a co za tym idzie pobudzić zainteresowanie tymi drugimi.
Polacy stawiają na nowoczesne technologie, także w motoryzacji. Od stycznia do lipca 2024 r. liczba nowych rejestracji pojazdów elektrycznych wzrosła o 20% w porównaniu do tego samego okresu w 2023 r. Rejestracje pojazdów hybrydowych (PHEV) zwiększyły się o prawie 33%, czyli o niemal 3 tys. sztuk.
Podobne trendy widać w całej Europie. W czerwcu 2024 r. samochody elektryczne stanowiły ponad 14% rynku motoryzacyjnego w UE. Udział pojazdów hybrydowych wzrósł z kolei z 24% do prawie 30% (dane ACEA - Europejskie Stowarzyszenie Producentów Pojazdów).
Badania Automarket.pl wskazują, że hybryda jest uważana za dobrą opcję na przyszłość
Również z badań przeprowadzonych przez PBS na zlecenie Automarket.pl* wynika, że kierowcy coraz częściej szukają aut z silnikiem hybrydowym. Szczególnie wówczas, kiedy zakup planują za kilka lat. Aż 33% pytanych, którzy o zmianie samochodu myślą w perspektywie 5 lat, stawia właśnie na hybrydy.
„Nasze badania pokazują, że samochody hybrydowe zdobywają coraz większe uznanie wśród kierowców. Wierzymy, że ich popularność będzie rosła, ponieważ są one nie tylko oszczędne i trwałe, ale także pełne innowacyjnych rozwiązań technologicznych. Hybrydy łączą zalety silników spalinowych i elektrycznych, oferując niższe zużycie paliwa, mniejsze emisje dwutlenku węgla oraz cichszą i bardziej komfortową jazdę. Szczególnie w warunkach miejskich zalety takich silników są nie do przecenienia” - mówi Tomasz Otto, dyrektor Departamentu Strategii i Marketingu, odpowiedzialny za rozwój platformy Automarket.pl, należącej do PKO Leasing.
„Na platformie Automarket.pl sukcesywnie zwiększamy ofertę hybryd. Obecnie mamy dostępnych ponad 200 nowych samochodów z tym rodzajem napędu, które można nabyć w atrakcyjnym finansowaniu - leasingu lub wynajmie długoterminowym. Ponadto regularnie poszerzamy naszą ofertę używanych pojazdów hybrydowych, których liczba wynosi już blisko 300” - dodaje Tomasz Otto.
Sprzedaż hybryd na platformie należącej do PKO Leasing wzrosła w 2024 r. o ponad 3 p.p. w stosunku do 2023 r. i sięgnęła blisko 400 sztuk. W przypadku aut elektrycznych zwiększyła się o 0,5 p.p. W tym roku hybrydy stanowią już ponad 10% pojazdów przekazywanych kierowcom. Aż 58% jest finansowana w formie najmu długoterminowego. W przypadku elektryków dominuje leasing - 56%.
Kierowcy doceniają przede wszystkim małe spalanie aut typu z napędem hybrydowym. Aż 72% respondentów przebadanych przez Automarket.pl wskazuje na to jako czynnik ważny przy wyborze pojazdu. Wyżej jest tylko cena, która jest istotna dla 82% badanych.
Dla prawie 70% zainteresowanych zakupem samochodu istotne są koszty napraw i serwisu przyszłego auta. Tu także hybrydy mają swoje przewagi. Dzięki temu, że silnik elektryczny przejmuje część pracy systemu napędowego, części mechaniczne silnika spalinowego zużywają się wolniej. To oznacza mniej awarii i niższe koszty serwisowania. Właściciele hybryd mogą więc cieszyć się większą niezawodnością swoich aut oraz mniejszymi wydatkami na naprawy.
„Przerwa” w dofinansowaniu elektryków to paliwo dla pojazdów z napędem hybrydowym
Cena, która w opinii 8 na 10 badanych przez Automarket.pl jest najważniejsza przy wyborze samochodu, w najbliższym czasie może w jeszcze większym stopniu podbić notowania pojazdów hybrydowych.
„W związku z zawieszeniem od września dopłat do aut elektrycznych w ścieżce leasingowej samochody hybrydowe mogą zyskać. Są oszczędniejsze niż tradycyjne modele spalinowe, jednocześnie trwałe i bardzo zaawansowane technicznie. Stanowią wygodny kompromis, łącząc zalety e-pojazdów i aut konwencjonalnych, a rozwój technologii stale poprawia ich parametry” - mówi Tomasz Otto z Automarket.pl.
* Badanie preferencji zakupowych dot. zakupu pojazdów. Agencja badawcza PBS Sp. z o.o. na zlecenie „Automarket”. Badanie realizowane techniką CAWI. Próba badawcza n=1, 132 wywiadów w populacji internautów, kwoty na podstawowe zmienne demograficzne: płeć, wiek oraz wielkość miejscowości.
Źródło informacji: PKO Leasing
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji | 02.10.2024, 13:32 |
Źródło informacji | PKO Leasing |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Pozostałe z kategorii
-
Image
Premiera Nowej Wałowej - prestiżowej inwestycji ROBYG nad brzegiem Motławy
Ekskluzywne osiedle położone tuż nad brzegiem Motławy - tak prezentuje się najnowsza inwestycja ROBYG w Gdańsku. Nowa Wałowa to luksusowy projekt otwierający nową linię produktów premium ROBYG Grand Selection. Inwestycja wyróżnia się unikalną architekturą inspirowaną stoczniowym charakterem miejsca, eleganckimi wnętrzami, najwyższej jakości materiałami oraz bulwarem spacerowym z bujną zielenią i instalacjami artystycznymi.- 30.05.2025, 15:05
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: Robyg
-
Image
Nie tylko taniej, ale sprawniej i mądrzej. Polskie ubezpieczenia muszą obrać kurs na innowacje PAP
Polacy w 2024 roku przeznaczyli na ubezpieczenia 85,7 mld zł - o 8,9 proc. więcej niż w 2023 roku. Kwota ta wciąż jednak nie jest adekwatna zarówno do poziomu zamożności obywateli kraju będącego szóstą gospodarką UE, jak i skali zagrożeń (klimatycznych, demograficznych, geopolitycznych), z którymi, jako społeczeństwo, się mierzymy. Goście XII Kongresu Polskiej Izby Ubezpieczeń zgodzili się, że zmiana tego stanu rzeczy wymaga od wszystkich graczy na rynku większej elastyczności i innowacyjności.- 30.05.2025, 14:57
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PAP MediaRoom
-
Image
Lepiej zapobiegać szkodom niż je likwidować. Polska potrzebuje strategii odporności na katastrofy PAP
Dla uczestników XII Kongresu Polskiej Izby Ubezpieczeń (PIU) ubezpieczenia są nie tylko narzędziem ochrony majątku, ale przede wszystkim fundamentem budowania zaufania społecznego i gospodarczego. Ubezpieczenia nie eliminują całego ryzyka, ale sprawiają, że można łatwiej poradzić sobie z trudnymi sytuacjami.- 30.05.2025, 13:18
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PAP MediaRoom
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘ