Newsletter

ANSWEAR.COM SA (20/2024) Wstępne wybrane dane dotyczące sprzedaży Answear.com SA za III kwartał 2024 r. oraz 9 miesięcy 2024 r.

03.10.2024, 17:21aktualizacja: 03.10.2024, 17:22

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Raport bieżący 20/2024

Zarząd Answear.com SA ("Spółka") przekazuje do publicznej wiadomości wstępne wybrane dane dotyczące sprzedaży za III kwartał 2024 r. oraz 9 miesięcy 2024 r. wraz z wartościami porównawczymi za III kwartał 2023 r. oraz 9 miesięcy 2023 r.:

- W trzecim kwartale 2024 r. sprzedaż online (1) wzrosła o 26,7% w porównaniu do analogicznego okresu 2023 r., osiągając kwotę 350,0 mln zł (III kwartał 2023 r.: 276,3 mln zł). Sprzedaż online za 9 miesięcy 2023 r. wyniosła 973,8 mln zł i wzrosła o 17,8% w porównaniu do 9 miesięcy 2023 r., w którym zanotowano sprzedaż online w wysokości 827,0 mln zł.

- Przychody ze sprzedaży według sprawozdawczości MSSF (2) w trzecim kwartale 2024 r. wyniosły 343,6 mln zł osiągając dynamikę 3Q2024 / 3Q2023 na poziomie 25,8% (III kwartał 2023 r.: 273,2 mln zł). Przychody ze sprzedaży za 9 miesięcy 2024 r. wyniosły 975,6 mln zł i wzrosły o 17,6% w porównaniu do 9 miesięcy 2023 r., w których przychody ze sprzedaży wyniosły 829,6 mln zł.

Komentarz Zarządu do danych liczbowych:

W trzecim kwartale 2024 r. Spółka raportuje udany powrót na ścieżkę wzrostów sprzedaży wykazując pozytywny trend w dynamice przychodów ze sprzedaży: w 1Q2024 wzrost wyniósł 6,4%, w 2Q2024 wzrost wyniósł 20,4%, natomiast w 3Q2024 dynamika przychodów ze sprzedaży wyniosła 25,8% i była wyższa niż w poprzednich kwartałach.

Sprzedaż on-line w 3Q2024 wyrażona w walutach stałych jest wyższa od 3Q2023 o 36%, czyli dynamika 3Q2024/3Q2023 jest o 9 p.p. wyższa niż wyrażona w walutach zmiennych. Aprecjacja polskiej złotówki względem EUR oraz innych walut regionu wpływa na raportowane dynamiki sprzedaży ze względu na fakt, że ok 3/4 sprzedaży Spółki zrealizowane zostało poza granicami Polski.

Wysoka dynamika wzrostu sprzedaży to efekt dobrze wykorzystanego okresu letnich wyprzedaży, w którym sprzedaż w m-cu lipcu wspierana była dodatkowymi szerokozasięgowymi działaniami off-line'owymi. Wzrosty zanotowane pod koniec kwartału wsparły dobrze przygotowana oferta kolekcji jesiennej oraz rozpoczęcie drugiej odsłony kampanii wizerunkowej Answear z markami premium, dzięki której Spółka kontynuuje długofalowe działania mające na celu umocnienie pozycji Answear na rynku w segmencie mody premium.

Sprzedaż Spółki wspiera rozwój marki PRM, przy jednoczesnej optymalizacji kosztów marketingu tej marki.

Wysokie tempo wzrostu sprzedaży w trzecim kwartale przypada na typowy dla branży okres wyprzedażowy, charakteryzujący się niższymi marżami, oraz końcówkę pierwszej i początek drugiej odsłony kampanii szerokozasięgowych marki Answear. W konsekwencji bardzo dobre wyniki sprzedażowe będą jeszcze pod presją niższych marż na sprzedaży i poniesionych kosztów marketingu wizerunkowego, ale pozwalają - zdaniem Zarządu - na optymistyczne spojrzenie na oczekiwane wyniki Spółki w nadchodzącym czwartym kwartale.

Objaśnienia:

(1) Sprzedaż online obejmuje zrealizowaną przez klientów za pomocą internetu zafiskalizowaną sprzedaż w danym okresie, z uwzględnieniem zafiskalizowanych, czyli dokonanych przez klientów i przyjętych na magazyn zwrotów w tym okresie, jak również sprzedaż prowadzoną na zasadach komisu wyrażoną w pełnej wartości (w cenie sprzedaży netto do klienta) oraz opłaty klientów za transport przesyłek o wartości poniżej progu darmowej dostawy;

(2) Przychody ze sprzedaży według sprawozdawczości MSSF obejmują przychody ze sprzedaży towarów zakupionych na rachunek własny i przychody ze sprzedaży usług, czyli głównie prowizje z tytułu sprzedaży komisowej, prowizję za prowadzenie sklepu www.wearmedicine.com oraz opłaty klientów za transport przesyłek poniżej progu darmowej dostawy. Przychody ze sprzedaży uwzględniają również rezerwy na spodziewane w kolejnym okresie zwroty dotyczące sprzedaży z raportowanego okresu oraz rezerwy na program lojalnościowy dla klientów, jak również sprzedaż realizowaną w sklepach stacjonarnych marek Answear i PRM.

Zastrzeżenie: Spółka informuje, że przedstawione dane sprzedażowe są wstępne, a ich obliczenia zostały dokonane według aktualnej wiedzy Zarządu i mogą różnić się od ostatecznych danych za III kwartał 2024 r. oraz 9 miesięcy 2024 r., które będą znane po pełnym zamknięciu ksiąg rachunkowych.

Więcej na: http://biznes.pap.pl/pl/reports/espi/all,0,0,0,1

kom espi zdz

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
Data publikacji 03.10.2024, 17:21
Źródło informacji ESPI
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ