Pobierz materiał i Publikuj za darmo
- Rozegrany quest terenowy potwierdza niesamowite pomysły i zaangażowanie młodzieży ze stalowowolskich szkół. Począwszy od fazy pierwszych spotkań, budowania pomysłu, aż do wykonania i rozgrywki, ciężar powodzenia projektu spoczywał na uczniach naszych szkół średnich. Stworzyli oni nowoczesną, multimedialną grę, osadzoną w atmosferze i architekturze przedwojennej Stalowej Woli. Jestem przekonany, że to piękny początek przygody, która uczy i bawi. Kolejne edycje z pewnością, oprócz wspaniałych talentów młodzieży, zaprezentują piękne miejsca naszego miasta i jego ciekawą historię – zaznaczył Lucjusz Nadbereżny prezydent miasta Stalowej Woli.
Mobilny quest został rozegrany na zasadach znanych z gry “Pokemon GO” i polegał na poszukiwaniu kolejnych punktów w terenie. Jego innowacyjność polegała na połączeniu fabuły, dopasowanej do percepcji młodzieży i mechaniki, które łącznie budują zaangażowanie graczy. Młodzież poruszała się rozwiązując zadania dotyczące architektury modernistycznej Stalowej Woli. Trasa wiodła ulicami miasta, a czas przejścia wyniósł około 90 minut. Gracze samodzielnie decydowali o kolejności odwiedzenia poszczególnych punktów.
Trzy zespoły z najwyższą punktacją otrzymały nagrody - bilety do kina, a pozostali uczestnicy tej premierowej rozgrywki - pamiątkowe upominki.
Fabuła gry rozgrywa się w Stalowej Woli w 1939 roku. Gracz jest synem inżyniera. Zaniepokojony dłuższą nieobecnością ojca, postanawia pójść do jego biura. Po drodze zauważa, że miasto jest dziwnie ciche. Budynki, które zawsze były pełne życia, emanują tajemniczością, jakby zatrzymał się w nich czas. Gdy dociera do biura, odkrywa, że nikogo tam nie ma. Znajduje za to dziennik swojego ojca.
Ostatni zapis „Dziennika inżyniera” brzmi: „Atmosfera jest dziwnie ciężka. Coś złowrogiego wisi w powietrzu. W budynkach dzieje się coś dziwnego – migające światła, przerażający chłód i niepokojące dźwięki. Odkryłem, że kluczem do przywrócenia spokoju jest scalenie stalowego ogniwa, które jest częścią modernistycznego projektu architektonicznego naszego miasta. To ogniwo, symbol innowacji i postępu, zostało rozdzielone na kilka fragmentów, które są teraz rozproszone i strzeżone przez złowrogie istoty.” Gracz uzbrojony w dziennik ojca oraz kompas wyrusza na misję. Jego celem jest odnalezienie i scalenie fragmentów stalowego ogniwa, aby przywrócić spokój w mieście, pozwalając odejść duchom. Każde spotkanie z duchem stanowi wyzwanie, ale dzięki wskazówkom ojca zapisanych w dzienniku jest nadzieja, aby zaprowadzić spokój w mieście.
Quest powstał w ramach projektu „MODERNIZM TALKING. Młodzież dla młodzieży o architekturze modernizmu” realizowanego przez Fundację Good Culture. Projekt został dofinansowany ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego pochodzących z funduszu Promocji Kultury – państwowego funduszu celowego. Muzeum Centralnego Okręgu Przemysłowego jest partnerem projektu.
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
| Data publikacji | 04.10.2024, 07:50 |
| Źródło informacji | UM Stalowa Wola |
| Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Pozostałe z kategorii
-
Image
Konferencja prasowa pt. „Zmiany w ortografii. Słownik ortograficzny RJP” PAP
Termin: 16.12.2025, godz. 10:00- 18.12.2025, 16:58
- Kategoria: Ludzie i kultura
- Źródło: Rada Języka Polskiego
-
Katarska inicjatywa „Lata Kultury” ogłasza kraje partnerskie na lata 2026 i 2027
- 18.12.2025, 16:36
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PR Newswire
-
Image
RPD: młodzi chcą decydować o swoim wizerunku. Dorośli powinni to respektować PAP
Młode osoby uważają, że udostępnianie czyjegoś wizerunku bez zgody tej osoby może doprowadzić do obniżenia jej samooceny, a nawet do kryzysu zdrowia psychicznego - powiedziała Monika Horna-Cieślak, Rzeczniczka Praw Dziecka, podczas konferencji, na której zaprezentowano wyniki raportu „Więcej szacunku dla młodego wizerunku” Biura Rzeczniczki Praw Dziecka. Dodała, że młodzi chcą mieć wpływ na udostępnianie swoich zdjęć publikowanych w internecie przez rodziców i nauczycieli, a dorośli powinni to respektować.- 16.12.2025, 14:41
- Kategoria: Ludzie i kultura
- Źródło: PAP MediaRoom
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘ