Pobierz materiał i Publikuj za darmo
Podczas czwartkowej konferencji, która odbyła się w PZU w Warszawie, o założeniach kampanii „Nie gadaj, tylko się zbadaj!” mówili: ambasadorka kampanii Agata Młynarska oraz dr. hab. n. med. Beata Jagielska - dyrektor Narodowego Instytutu Onkologii im. Marii Skłodowskiej-Curie - Państwowego Instytutu Badawczego, dr n. med. Igor Radziewicz-Winnicki - prezes zarządu PZU Zdrowie oraz Marta Strzyżewska, dyrektor zarządzająca ds. marketingu i zaangażowań społecznych w PZU.
„Profilaktyka jest kluczem do naszego długiego i zdrowego życia” - powiedziała dyrektor Marta Strzyżewska. „Jako ubezpieczyciel dbamy o naszych klientów nie tylko w trakcie konkretnych zdarzeń ubezpieczeniowych, kiedy rzeczywiście coś im się stanie. Naszym zadaniem jest to, by na co dzień dbać o ich dobrostan i bezpieczeństwo szeroko pojęte, a w tym właśnie o zdrowie, dobre samopoczucie” - dodała.
Strzyżewska zaznaczyła, że kampania będzie obejmować szereg różnych działań, które mają przybliżyć Polakom informacje dotyczące badań profilaktycznych oraz zachęcić do zadbania o zdrowie. W ramach kampanii zostanie m.in. rozdanych kilka tysięcy bezpłatnych zaproszeń na roczny bilans zdrowia, czyli konsultacje z internistą w placówkach PZU Zdrowie.
„Proponujemy powrót do koncepcji rocznego bilansu zdrowia dorosłego człowieka. Pacjenci mogą przyjść na rozmowę z lekarzami w placówkach PZU Zdrowia, podczas której zostaną m.in. zbadani fizykalnie” - tłumaczył dr Igor Radziewicz-Winnicki.
Podczas konferencji podkreślano, że wiele osób rezygnuje z programów profilaktycznych, ponieważ boją się informacji o chorobie.
„Ta akcja >>Nie gadaj, tylko się zbadaj!<< przede wszystkim chce odczarować onkologię. Chodzi o to, żeby nie budować atmosfery strachu wokół nowotworów” - mówiła ambasadorka kampanii Agata Młynarska.
Dodała, że w społeczeństwie zbyt mało jest świadomości, że wcześnie wykryta choroba może być skutecznie leczona.
„Żyjemy w czasach nieustannego pośpiechu, zabiegania i możemy nie spostrzec zmian, które zachodzą w naszym organizmie. Każdego namawiam, żeby założył sobie kalendarz badań” - podsumowała.
O strachu przed badaniami mówiła też prof. Beata Jagielska.
„To jest taki moment, że powinniśmy odczarować onkologię. Lek, strach to jest ludzkie, ale być odważnym to nie znaczy nie bać się” - powiedziała.
Zaznaczyła, że obecnie pacjenci mogą korzystać z najnowocześniejszych metod leczenia, które pozwalają precyzyjnie zaplanować i przeprowadzić terapię. Podkreśliła jednak, że lepiej jest wykonać badanie profilaktyczne niż leczyć się najdroższymi i najbardziej nowoczesnymi terapiami.
„Badaniom profilaktycznym w kierunku raka szyjki macicy poddało się niecałe 12 proc. kobiet, a badaniom mammograficznym mniej niż 40 proc. To są wyniki złe. To oznacza, że w naszym społeczeństwie nie ma potrzeby, nie ma świadomości poddawania się badaniom profilaktycznym” - mówiła prof. Jagielska.
Wyraziła nadzieję, że dzięki tej kampanii uda się w ciągu kilku lat doprowadzić do sytuacji, że badania profilaktyczne będzie wykonywało przynajmniej 60 proc. Polaków. Zaznaczyła, że „na badania profilaktyczne nie potrzeba skierowania, tylko chęci i odrobina dobrej woli”.
„W Polsce dzięki badaniom profilaktycznym można by było uniknąć 400 zgonów na 100 tys.” - powiedział dr Radziewicz-Winnicki. Wskazał też, że mimo postępu technologicznego Polacy nadal umierają na choroby nowotworowe ponieważ wcześniej nie zgłosili się na dostępne dla nich darmowe badania profilaktyczne.
Kampania prewencyjna „Nie gadaj, tylko się zbadaj!” prowadzona jest przez PZU. Patronat honorowy nad przedsięwzięciem objęła minister zdrowia Izabela Leszczyna oraz Narodowy Instytut Onkologii im. Marii Skłodowskiej-Curie - Państwowy Instytut Badawczy.
Źródło informacji: PAP MediaRoom
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji | 04.10.2024, 11:07 |
Źródło informacji | PAP MediaRoom |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘPozostałe z kategorii
-
Bez imienia, bez twarzy, z wielką misją - nowy projekt w sieci
W polskim internecie pojawiła się nowa, anonimowa postać, która działa w cieniu, ale z jasnym celem - szerzenie dobra w wyjątkowy sposób. Nie szuka rozgłosu, ale jej działania mogą zmienić to, jak patrzymy na wsparcie i empatię. Czy internet jest gotowy na coś takiego?- 19.12.2024, 13:16
- Kategoria: Polityka i społeczeństwo
- Źródło: Biuro Prasowe kampanii „Dobro nie potrzebuje twarzy”
-
Image
Koalicja „Na pomoc niesamodzielnym”: każdy powinien mieć łatwy dostęp do apteki PAP
Według danych Rejestru Aptek i GUS około 1,8 mln Polaków nie ma dostępu do apteki w swojej gminie. Dlatego Koalicja „Na pomoc niesamodzielnym” zachęca do międzyśrodowiskowego dialogu z myślą o pacjentach – to główny wniosek konferencji pt. „Apteka dla Pacjenta - nierówny dostęp do leków i opieki farmaceutycznej w samorządach. Jeden problem - wiele perspektyw”.- 19.12.2024, 11:29
- Kategoria: Zdrowie i styl życia
- Źródło: PAP MediaRoom
-
Rugby na polskiej wsi - Rebel Kocmyrzów-Luborzyca
- 18.12.2024, 12:31
- Kategoria: Zdrowie i styl życia
- Źródło: Klub Rebel Kocmyrzów-Luborzyca