Pobierz materiał i Publikuj za darmo
W ostatnich dziesięciu latach Budimex S.A. wpłacił na rzecz budżetu państwa łącznie 1 miliard 432 miliony złotych z tytułu podatku CIT. Tylko w 2023 roku było to 285 milionów złotych - niemal dwukrotnie więcej niż w poprzednim okresie rozliczeniowym.
Od 2013 roku firma sukcesywnie poprawia swoją pozycję w zestawieniu przedsiębiorstw działających w Polsce. W przypadku grup kapitałowych był to awans z 67. na 25. miejsce, a płatników indywidualnych - z lokaty 64. do pierwszej dwudziestki.
„Budimex S.A. jest największą firmą budowlaną w kraju, zatrudniamy ponad 7 tys. osób. Realizujemy wielkoskalowe projekty, które przyczyniają się do rozwoju gospodarki oraz jakości życia ludzi. Działamy w Polsce, tutaj inwestujemy w zasoby sprzętowe, budujemy kompetencje naszych pracowników i tutaj płacimy podatki. Jest to dla nas wyraz patriotyzmu gospodarczego, ale nie tylko. Wierzymy w to, że silna branża budowlana potrzebuje państwa, które dysponuje środkami dzięki, którym może napędzać inwestycje w rozwój” - mówi Artur Popko, prezes Budimex S.A.
Budimex S.A. od lat pozostaje największym płatnikiem podatku CIT wśród firm budowlanych. To wszystko przy zachowaniu wysokiej rentowności, które w ubiegłym roku wyniosła na poziomie brutto 11 proc. Nie jest to jedyna spółka z Grupy Budimex notowana w zestawieniu Ministerstwa Finansów. Na 30. miejscu pod względem wysokości odprowadzonego podatku znalazł się Mostostal Kraków S.A., a na 41. Budimex Budownictwo Sp. z o.o.
„Odpowiedzialne podejście firm do biznesu ma dziś bardzo duże znaczenie. Jako Budimex dbamy o relacje z naszymi akcjonariuszami, jesteśmy też wieloletnim płatnikiem CIT. To nasz wkład w gospodarkę, ale też dowód na to, że nasza firma ma stabilną pozycję, jest wiarygodnym partnerem i pewnym pracodawcą. Bardzo się cieszę, że to podejście doprowadziło nas w tym roku na 20. pozycję w zestawieniu płatników indywidualnych” - tłumaczy prezes Artur Popko.
Spółka znalazła się także w pierwszej trójce pod względem wysokości procentowej podatku CIT odprowadzonego od przychodów (3,2 proc.).
Więcej informacji na temat rezultatów i wskaźników finansowych firmy: https://budimex.pl/relacje-inwestorskie/.
KONTAKT:
Michał Wrzosek - rzecznik prasowy
tel. (22) 62 36 164, 512 478 522,
e-mail: michal.wrzosek@budimex.pl
Źródło informacji: Budimex
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji | 04.10.2024, 12:32 |
Źródło informacji | Budimex |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘPozostałe z kategorii
-
Image
Hisense pierwszym oficjalnym partnerem klubowych mistrzostw świata w piłce nożnej 2025 – FIFA Club World Cup 2025™
- 31.10.2024, 16:25
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PR Newswire
-
Image
Kolejne dwie inwestycje drogowe na Pomorzu Zachodnim w realizacji
- 31.10.2024, 13:00
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: GDDKiA
-
Image
Case study kampanii reklamowych WeNet - TV kontra online
WeNet, marka specjalizująca się w marketingu internetowym dla małych i średnich firm, stanęła przed wyzwaniem dynamicznego wejścia na rynek. Bazując na 30-letnich doświadczeniach w branży, celem było zbudowanie rozpoznawalności i zdobycie pozycji lidera w e-marketingu dla MŚP. Aby osiągnąć ten ambitny cel, firma postanowiła zrealizować dwie kampanie reklamowe - jedną w telewizji, a drugą w Internecie.- 31.10.2024, 12:36
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: WeNet