Pobierz materiał i Publikuj za darmo
W ostatnich latach rośnie liczba kontroli skarbowych przedsiębiorstw. W 2021 r. organy przeprowadziły 15,7 tys. kontroli podatkowych, w 2022 r. - 18,1 tys., a tylko w okresie od stycznia do września 2023 r. - 12,8 tys. Liczba zakończonych kontroli celno-skarbowych w 2021 r. wyniosła 2966, w 2022 r. - 4 033, a do września 2023 r. wzrosła aż do 7396.
Zaostrza się też podejście organów do sankcji VAT - urzędnicy często stosują maksymalny wymiar kar, dopuszczając ewentualną korektę dopiero po zakończeniu kontroli. Poza tym, nagminnie wszczynane są postępowania karne skarbowe, które pozwalają na przedłużanie terminu przedawnienia zobowiązań podatników i tym samym dając niemal nieograniczony czas organom na prowadzenie kontroli.
Tymczasem przed takimi działaniami fiskusa można się bronić. Wystarczy znać swoje prawa i obowiązki.
O tym, jak przygotować się do kontroli już 22 października opowiedzą praktycy: radca prawny Robert Nogacki, partner zarządzający w Kancelarii Prawnej Skarbiec, doradczyni podatkowa Hanna Jankowska-Kwiatkowska, oraz adwokat Paweł Chmielowiec. Eksperci odpowiedzą m. in. na pytania:
• Czego można się spodziewać po odebraniu upoważnienia do kontroli z urzędu?
• W jakich sytuacjach urząd nie poinformuje o planowanej kontroli?
• Co może być przedmiotem kontroli i w jaki sposób organy skarbowe pozyskują informacje o Twoim biznesie?
• Co zrobić w sytuacji, gdy prowadzona jest kontrola skarbowa Twojego biznesu?
• Jakich błędów unikać?
• Jakie są pułapki, w które najczęściej wpadają przedsiębiorcy?
• Jakie dokumenty trzeba przekazać, a jakich nie?
• Kiedy kończy się kontrola skarbowa i jakie kroki można podjąć, jeśli nie zgadzasz się z jej wynikiem?
• Jakie mogą być scenariusze po zakończonej kontroli skarbowej?
Bezpłatny webinar odbędzie się we wtorek 22 października o godzinie 11.00 na platformie MS Teams i portalu LinkedIn.
Jak wziąć udział w webinarze?
By uczestniczyć w webinarze, należy dokonać rejestracji na stronie: https://kancelaria-skarbiec.pl/kontrola-skarbowa-jak-sie-przygotowac/. Od razu po rejestracji wysłany zostanie link do spotkania na MS Teams na podany adres mailowy.
By obejrzeć webinar na LinkedIn, wystarczy kliknąć w przycisk UCZESTNICZ na stronie: https://www.linkedin.com/events/7249055494823104512/comments/, a streaming uruchomi się automatycznie na portalu 22.10 o godz. 11.00.
Autor: Kancelaria Prawna Skarbiec, specjalizująca się w doradztwie prawnym, podatkowym i strategicznym dla przedsiębiorców
Źródło informacji: Kancelaria Prawna Skarbiec
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji | 15.10.2024, 08:30 |
Źródło informacji | Kancelaria Prawna Skarbiec |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘPozostałe z kategorii
-
Image
Wyniki finansowe Grupy PZU: już 400 milionów złotych trafiło do osób dotkniętych powodzią PAP
48 tys. zgłoszonych szkód i 46 tys. już wypłaconych w całości lub częściowo odszkodowań w wysokości 400 mln złotych - to skala zaangażowania Grupy PZU w walkę ze skutkami powodzi na południu kraju. Kataklizm jednak nie wpłynął znacząco na kondycję finansową największego polskiego ubezpieczyciela, którego przychody za trzy kwartały 2024 r. (21,8 mld zł) przekraczają oczekiwania rynku.- 21.11.2024, 16:51
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PAP MediaRoom
-
New Chief Operating Officer at Rohde & Schwarz
Effective November 1, 2024, Markus Fischer, currently Executive Vice President Operations, has been appointed to the Rohde & Schwarz Executive Board. As Chief Operating Officer (COO), he will collaborate with Christian Leicher (CEO) and Andreas Pauly (CTO) to continue to keep the company on course for growth in these challenging times.- 21.11.2024, 16:22
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: APA-OTS
-
Krajowa Izba Klastrów Energii inicjatorem parlamentarnego zespołu ds. energetyki rozproszonej i innowacji
20 listopada w Sejmie RP odbyło się pierwsze spotkanie parlamentarnego zespołu ds. energetyki rozproszonej, elektromobilności i innowacji, które zgromadziło ponad 100 uczestników z różnych sektorów związanych z energetyką, transportem zeroemisyjnym i innowacjami z całej Polski. Spotkanie zespołu parlamentarnego do spraw kluczowych obszarów miało na celu omówienie aktualnych wyzwań oraz pomysłów na przyszłość, a także wzmocnienie współpracy między branżami i ustawodawcą. Jego przewodniczącym jest Artur Łącki, szef zespołu parlamentarnego Województwa Zachodniopomorskiego. Jednym z inicjatorów powstania zespołu była Krajowa Izba Klastrów Energii i OZE.- 21.11.2024, 15:11
- Kategoria: Nauka i technologie
- Źródło: Glaubicz Garwolińska Consultants w imieniu organizacji społecznej KIKE