Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Działania sponsoringowe Grupy ORLEN opierają się na dwóch filarach – wsparciu kultury i nauki oraz sportu. W tej drugiej dziedzinie koncern skupiał się dotychczas na profesjonalnych sportowcach i osiągających znaczące sukcesy klubach czy związkach sportowych. Teraz polityka ta uległa weryfikacji i aktualizacji. Koncern zainaugurował nowy program pod nazwą „Sportowy ORLEN”, do którego rekrutacja właśnie dobiegła końca. Program powstał z myślą o sporcie amatorskim i akademiach trenujących dzieci i młodzież w całej Polsce.
„Chcemy wykreować modę na sport”
ORLEN zainicjował także kampanię „Sport to szkoła życia” z udziałem gwiazd polskiego sportu, mistrzów olimpijskich: Aleksandry Mirosław, Anity Włodarczyk i Bartosza Kurka. Program wsparcia amatorskich klubów sportowych oraz towarzysząca mu kampania są reakcję koncernu na stale malejące zainteresowanie aktywnością fizyczną wśród najmłodszych oraz rekordową w skali Europy liczbę zwolnień polskich uczniów z zajęć wychowania fizycznego.
„Celem programu jest znalezienie rozwiązania problemu, jakim jest bardzo niska aktywność dzieci i młodzieży. Ten problem narasta od wielu lat, więc pomyśleliśmy sobie, że nadszedł czas, kiedy ORLEN, który ma tak ogromny wpływ na społeczności lokalne, poprzez biznes, który prowadzi, powinien spróbować zaangażować się w jego rozwiązanie. Chcemy wykreować wśród młodych ludzi modę na sport” – wyjaśniała w Sopocie Lidia Kołucka.
Kultura i nauka, czyli nowe kierunki sponsoringowe ORLENU
Sport od wielu lat jest ważny w działalności sponsoringowej ORLENU, jednak dzisiaj drugim silnym filarem tego obszaru działalności spółki staje się wsparcie kultury i nauki, z mocnym akcentem na budowanie partnerstw. Dyrektor wykonawcza ds. sponsoringu w ORLENIE podkreśla jak duże znaczenie ma dla koncernu edukacja dzieci i młodzieży. „Sport był, jest i będzie dla ORLENU ważny. Ale zależy nam również na tym, by ten drugi filar, obszar kultury i nauki, zyskał tożsamość i podmiotowość w ramach strategii sponsoringowej koncernu. Nawyki nabywa się w wieku pięciu, sześciu lat, w szkole, przedszkolu. Ekspozycja na kulturę, na wrażenia i emocje buduje w nas nasze wewnętrze piękno” – mówiła Lidia Kołucka.
„Zależy nam na budowaniu partnerstw. Chcemy wspierać nie tylko instytucje duże, strategiczne, ale też lokalne, funkcjonujące poza dużymi centrami. Dobrze byłoby, gdyby na przykład dzieci z małej miejscowości z południa Polski mogły przyjechać do Muzeum Narodowego, by zetknąć się ze sztuką na żywo albo by nauczyciele plastyki z Białegostoku mogli wziąć udział w warsztatach organizowanych przez Zachętę. Powinniśmy łączyć doświadczenia, aby na takiej współpracy korzystało jak najwięcej osób. To jest po prostu nasz obowiązek i tak będziemy działać” – zaznaczyła Kołucka.
Źródło informacji: ORLEN
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji | 04.11.2024, 09:29 |
Źródło informacji | ORLEN |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Pozostałe z kategorii
-
Image
„Napisz piosenkę z Agnieszką Osiecką” - poznaliśmy zwycięzcę konkursu
- 12.08.2025, 12:19
- Kategoria: Ludzie i kultura
- Źródło: Fundacja Grand Press
-
Image
Tylko 1 na 5 toalet spełnia oczekiwania dotyczące higieny i czystości - wyniki najnowszego badania Tork [1]
Nieprzyjemne doświadczenie w toalecie skłania 52% ankietowanych do podejmowania działań wpływających negatywnie na przychody i reputację firmy.- 06.08.2025, 09:00
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: Tork
-
Image
Koncert Justyny Steczkowskiej - Forum Ekonomiczne łączy biznes i sztukę
Już we wtorek 2 września w południe, w Hotelu Gołębiewski w Karpaczu rozpocznie się XXXIV Forum Ekonomiczne - jedno z największych i najważniejszych wydarzeń gospodarczo-politycznych w Europie Środkowo-Wschodniej. Podczas Forum zaplanowanych jest ponad 500 debat, sesji plenarnych, wydarzeń specjalnych oraz bogaty program kulturalny spotkań autorskich i koncertów, którego kulminacją będzie występ Justyny Steczkowskiej. W tegorocznej edycji Forum weźmie udział ponad 6000 gości z Polski i całego świata - liderów świata polityki, biznesu, nauki i kultury.- 31.07.2025, 13:13
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: Fundacja Instytut Studiów Wschodnich
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘ