Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Działania sponsoringowe Grupy ORLEN opierają się na dwóch filarach – wsparciu kultury i nauki oraz sportu. W tej drugiej dziedzinie koncern skupiał się dotychczas na profesjonalnych sportowcach i osiągających znaczące sukcesy klubach czy związkach sportowych. Teraz polityka ta uległa weryfikacji i aktualizacji. Koncern zainaugurował nowy program pod nazwą „Sportowy ORLEN”, do którego rekrutacja właśnie dobiegła końca. Program powstał z myślą o sporcie amatorskim i akademiach trenujących dzieci i młodzież w całej Polsce.
„Chcemy wykreować modę na sport”
ORLEN zainicjował także kampanię „Sport to szkoła życia” z udziałem gwiazd polskiego sportu, mistrzów olimpijskich: Aleksandry Mirosław, Anity Włodarczyk i Bartosza Kurka. Program wsparcia amatorskich klubów sportowych oraz towarzysząca mu kampania są reakcję koncernu na stale malejące zainteresowanie aktywnością fizyczną wśród najmłodszych oraz rekordową w skali Europy liczbę zwolnień polskich uczniów z zajęć wychowania fizycznego.
„Celem programu jest znalezienie rozwiązania problemu, jakim jest bardzo niska aktywność dzieci i młodzieży. Ten problem narasta od wielu lat, więc pomyśleliśmy sobie, że nadszedł czas, kiedy ORLEN, który ma tak ogromny wpływ na społeczności lokalne, poprzez biznes, który prowadzi, powinien spróbować zaangażować się w jego rozwiązanie. Chcemy wykreować wśród młodych ludzi modę na sport” – wyjaśniała w Sopocie Lidia Kołucka.
Kultura i nauka, czyli nowe kierunki sponsoringowe ORLENU
Sport od wielu lat jest ważny w działalności sponsoringowej ORLENU, jednak dzisiaj drugim silnym filarem tego obszaru działalności spółki staje się wsparcie kultury i nauki, z mocnym akcentem na budowanie partnerstw. Dyrektor wykonawcza ds. sponsoringu w ORLENIE podkreśla jak duże znaczenie ma dla koncernu edukacja dzieci i młodzieży. „Sport był, jest i będzie dla ORLENU ważny. Ale zależy nam również na tym, by ten drugi filar, obszar kultury i nauki, zyskał tożsamość i podmiotowość w ramach strategii sponsoringowej koncernu. Nawyki nabywa się w wieku pięciu, sześciu lat, w szkole, przedszkolu. Ekspozycja na kulturę, na wrażenia i emocje buduje w nas nasze wewnętrze piękno” – mówiła Lidia Kołucka.
„Zależy nam na budowaniu partnerstw. Chcemy wspierać nie tylko instytucje duże, strategiczne, ale też lokalne, funkcjonujące poza dużymi centrami. Dobrze byłoby, gdyby na przykład dzieci z małej miejscowości z południa Polski mogły przyjechać do Muzeum Narodowego, by zetknąć się ze sztuką na żywo albo by nauczyciele plastyki z Białegostoku mogli wziąć udział w warsztatach organizowanych przez Zachętę. Powinniśmy łączyć doświadczenia, aby na takiej współpracy korzystało jak najwięcej osób. To jest po prostu nasz obowiązek i tak będziemy działać” – zaznaczyła Kołucka.
Źródło informacji: ORLEN
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji | 04.11.2024, 09:29 |
Źródło informacji | ORLEN |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Pozostałe z kategorii
-
Image
Marsz Wyzwolenia Zwierząt, 6 września 2025, Warszawa
6 września (sobota) centralnymi ulicami Warszawy przejdzie Marsz Wyzwolenia Zwierząt. To największa tego typu akcja uliczna w Polsce, będąca odważną manifestacją na rzecz uznania praw wszystkich istot czujących i głośno sprzeciwiającą się ich uciskowi. Wydarzenie podzielone jest na etap przemarszu, przemówień, części performatywnej i artystyczno-dyskusyjnej. Marsz odbędzie się już po raz siódmy, co roku gromadząc ludzi z całej Polski, w tym aktywistów, prawniczki, naukowców, etyków, artystki, filozofki, przedstawicieli organizacji społecznych. Odbywa się pod hasłem „Idę dla zwierząt” i jest otwarty dla każdej osoby, której zależy na losie zwierząt.- 03.09.2025, 09:30
- Kategoria: Ludzie i kultura
- Źródło: Green REV Institute
-
Image
Piknik na dworze - dzień pełen muzyki, zabawy i atrakcji
6 września 2025 roku.
Ogrody Zamkowe, Zamek Królewski w Warszawie.
Godziny: 10:00 - 20:00.
Wstęp wolny na wydarzenie.
Bilety tylko 1 zł od osoby na:
- zwiedzanie Zamku (w dniu pikniku obowiązuje specjalna trasa), Pałacu pod Blachą,
- wystawę czasową „Anatomia antyku. Ciało i ruch w rzeźbie”,
- spacer z edukatorami pt. „Wizyta u króla”.- 02.09.2025, 12:25
- Kategoria: Ludzie i kultura
- Źródło: Zamek Królewski w Warszawie - Muzeum
-
Image
Konkurs im. Ryszarda Kapuścińskiego – zgłoś swój reportaż i daj głos tym, którzy go nie mają PAP
„W dzisiejszym świecie te wszelkie wartości, które wiązały się przez lata z dobrze wykonywanym zawodem dziennikarskim powinniśmy ocalać. A docenienie, branie udziału w konkursie jest jedną z takich możliwości” – podkreśla Agnieszka Szydłowska, dyrektor Programu Trzeciego Polskiego Radia i członek kapituły Nagrody PAP im. Ryszarda Kapuścińskiego.- 01.09.2025, 14:16
- Kategoria: Ludzie i kultura
- Źródło: Polska Agencja Prasowa
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘ