Pobierz materiał i Publikuj za darmo
Podstawa prawna: art.17 ust.1 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 596/2014 z dnia 16 kwietnia 2014 r. (Rozporządzenie MAR).
W związku z zakończeniem okresu obowiązywania Strategii na lata 2022-2024 Bank Handlowy w Warszawie S.A. ("Bank") informuje, iż w dniu 5 grudnia 2024 roku, Rada Nadzorcza zatwierdziła Strategię Grupy Banku Handlowego w Warszawie S.A. na lata 2025-2027 ("Strategia").
W związku z trwającym procesem wyjścia z Segmentu Bankowości Detalicznej i z brakiem ostatecznych decyzji w tej sprawie na dzień przyjęcia Strategii, zakłada ona kontynuację działalności Banku w oparciu o dwa segmenty biznesowe - Bankowość Instytucjonalną i Bankowość Detaliczną.
Strategia wzrostu Banku na lata 2025-2027 zakłada rozwój działalności biznesowej oraz osiągnięcie następujących celów finansowych:
• Zwrot na kapitale (ROE) >15% w całym okresie objętym Strategią
• Utrzymanie dyscypliny kosztowej (wskaźnik C/I 45%)
• Wzrost aktywów klientów instytucjonalnych na poziomie 7% średniorocznie w okresie 3 lat
• Kontynuacja wypłaty dywidendy w wysokości minimum 75% zysku netto, pod warunkiem uzyskania zgody regulatora
Rozwój działalności biznesowej będzie realizowany w oparciu o przewagi konkurencyjne Bankowości Instytucjonalnej, m.in. wykorzystanie globalnej sieci (wdrożenie nowoczesnych rozwiązań płatniczych spełniających wymagania klientów określanych jako Digital Natives, dynamiczny wzrost w obszarze finansowania handlu oraz produktów optymalizujących wykorzystanie kapitału pracującego). Bank stawia na dynamiczny rozwój w segmencie Bankowości Przedsiębiorstw między innymi poprzez rozwój oferty dla klientów prowadzących transgraniczne operacje. Dodatkowo Bank będzie rozwijać inicjatywy wpisujące się w strategiczne priorytety kraju, jakimi są transformacja energetyczna oraz wynikające z sytuacji geopolitycznej rosnące inwestycje na rzecz obronności. Bank będzie wspierać przedsiębiorstwa w dążeniu do bardziej zrównoważonego modelu biznesowego oraz uczestniczyć w transakcjach klientów z zakresu bankowości inwestycyjnej. Istotnym elementem będzie także akwizycja nowych klientów, w szczególności w segmencie firm międzynarodowych i Bankowości Przedsiębiorstw. Niezmiennie, Bank chce utrzymać pozycję lidera w segmencie firm globalnych.
W Segmencie Bankowości Detalicznej, Bank będzie kontynuował oferowanie klientom najlepszej obsługi i produktów. Bank skupi się na utrzymaniu wartości i rentowności tego segmentu.
Jednocześnie, integralną częścią Strategii Banku jest strategia zrównoważonego rozwoju. W ramach realizacji działań w tym obszarze Bank skupi się na wspieraniu swoich klientów
w procesie ich zrównoważonej transformacji (m.in. poprzez udzielenie 2 mld zł finansowania zaklasyfikowanego jako zrównoważone), udoskonaleniu procesów zarządzania ryzykiem ESG oraz na kontynuacji transformacji własnej działalności operacyjnej.
Więcej na: http://biznes.pap.pl/pl/reports/espi/all,0,0,0,1
kom espi zdz
Current
report no. 41/2024
Subject:
Adoption of the 2025-2027 Strategy of the Bank Handlowy w Warszawie S.A.
Group
Legal
basis: Art.
17 of the Regulation (EU) No 596/2014 of the European Parliament and of
the Council of 16 April 2014 on market abuse (MAR).
As
the period covered by the 2022-2024 Strategy is finished, Bank Handlowy
w Warszawie S.A. ("the Bank") informs that on December 5, 2024 the
Supervisory Board approved the 2025-2027 Bank Handlowy w Warszawie S.A.
Group Strategy ("the Strategy").
Due
to the ongoing Consumer Banking exit process and the fact that no final
decisions was made on the date of the Strategy adoption, the Strategy
assumes operation of the Bank in two business segments - Institutional
Banking and Consumer Banking.
The
Bank's 2025-2027 growth Strategy assumes development of business
activity and achieving following financial goals:
_#183;_#160;_#160;_#160;_#160;_#160;_#160;-
Return on equity
(ROE) _gt;15% in each year covered by the Strategy
_#183;_#160;_#160;_#160;_#160;_#160;_#160;-
Maintaining cost
discipline (C/I ratio _lt; 45%)
_#183;_#160;_#160;_#160;_#160;_#160;_#160;-
Institutional Banking_#160;
clients' assets
compound annual growth rate at the level of 7%
_#183;_#160;_#160;_#160;_#160;_#160;_#160;-
Continuation of
dividend payment of minimum 75% of net profit, subject to regulatory
approvals
Strategy
assumes development of the business activity on the basis of competitive
advantages of the Institutional Banking such as leveraging global
network (among others implementation of modern payment solutions meeting
needs of Digital Native clients, dynamic growth in the area of trade
finance and working capital linked solutions). The Bank will pay special
attention to fast growth in the Commercial Bank segment driven by the
development of offer for clients conducting international operations.
Additionally, the Bank will be focused on initiatives that reflect
country priorities i.e. energy transformation and increased investments
in defense resulting from geopolitical situation. The Bank will support
companies in pursuing more sustainable business model and participate in
client transactions in the area of investment banking. _#160;Acquisition
of new clients especially in Global Network Banking and Commercial Bank
segments is considered as another crucial element of the Strategy. What
is more, the Bank plans to maintain market leader position in Global
Network Banking segment.
In
the Consumer Banking, the Bank will continue to provide the best
customer service and products. The Bank will focus on maintaining value
and profitability of this segment.
At
the same time, sustainable strategy is an integral part of the Bank's
Strategy. In this area the Bank will focus on supporting clients in
their sustainable transformation (i.a. through granting of PLN 2 Bn
financing classified as sustainable), improving ESG risk management
processes as well as continued transformation of the Bank's own
operations.
More information on page: http://biznes.pap.pl/en/reports/espi/all,0,0,0,1
kom espi zdz
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
Data publikacji | 05.12.2024, 22:18 |
Źródło informacji | ESPI |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |