Pobierz materiał i Publikuj za darmo
- Kolejny raz w tym roku segment motoryzacyjny napędza dynamikę sprzedaży detalicznej - przy ogólnej stabilizacji (1,3% r/r), sprzedaż samochodów, motocykli i części jest wyższa w stosunku do ubiegłorocznych danych za listopad o 24,1%.
- Utrzymuje się wysoka podaż aut - ponad 276 tysięcy aktywnych ofert w listopadzie 2024 roku oznacza, że w tym miesiącu na OTOMOTO było 14% więcej aktywnych ogłoszeń niż rok wcześniej.
- Najszybciej właścicieli znajdują samochody miejskie, mini i kompaktowe - średnia długość aktywności ogłoszeń z tymi używanymi modelami, publikowanych przez sprzedających indywidualnych to 34-37 dni.
- Użytkownicy OTOMOTO średnio podczas jednej wizyty spędzali na stronie prawie 12,5 minuty, odsłaniając w tym czasie 15 stron na platformie.
- Największą aktywność poszukujących auta widać w wolne dni - niedzielne wyświetlenia notują około 4,2% miesięcznego ruchu, a w listopadzie wyraźnie wyższa aktywność (około 4%) widoczna była też w dni ustawowo wolne od pracy: 1 i 11 listopada. W dni robocze wyraźny wzrost aktywności następuje po godzinie 17.
- Średnia cena samochodów na OTOMOTO w listopadzie spadła o 1,5% w porównaniu do cen w październiku.
- Pomimo utrzymujących się od wielu miesięcy wysokich stóp procentowych, rośnie średnia kwota zaciąganego kredytu na zakup samochodu - w listopadzie to już 49 162 zł wg danych OTOMOTO Pay.
W listopadzie utrzymywała się na rynku sytuacja sprzyjająca poszukującym samochodu. Średnia cena samochodów spadła (1,5%), co może być preludium do końcoworocznych wyprzedaży. Jednocześnie jest z czego wybierać - w listopadzie dostępnych było o 14% więcej ogłoszeń niż w tym samym miesiącu rok temu. O tym, że Polacy są zainteresowani zakupem samochodu świadczy nie tylko poziom rejestracji aut w CEPiK (338 064) i wyróżniająca się na całym rynku dynamika sprzedaży w segmencie motoryzacyjnym (24,1%), ale też najwyższa w tym roku średnia kwota kredytu na samochód - ponad 49 tysięcy złotych.
Spadają nastroje, ale ochota na samochód jest
Choć nastroje konsumenckie osiągnęły najniższy poziom od roku (-17,1%), to wielu Polaków wciąż zamierza kupić samochód w ciągu najbliższych 12 miesięcy. Z październikowej ankiety GUS wynika, że prawdopodobieństwo zakupu w najbliższym czasie deklaruje 7,54% z nas. Segment motoryzacyjny wyraźnie przewyższa też ogólną dynamikę sprzedaży w cenach detalicznych i notuje 1/4 wzrostu w stosunku do poziomu z zeszłego roku.
Stałe stopy procentowe i rosnące kwoty kredytów
Utrzymujące się od wielu miesięcy wysokie stopy procentowe sprawiają, że depozyty gospodarstw domowych rosną szybciej niż kredyty. Jednak analiza wysokości zobowiązań zaciąganych na poczet zakupu używanego samochodu wskazuje, że na tym polu Polacy działają odważnie. Średnia kwota kredytu przekroczyła w listopadzie 49 tysięcy złotych. Niemal 1/3 kredytobiorców stanowiły osoby w wieku 40-49 lat, a osoby z tej grupy decydowały się na jeszcze wyższe kwoty zobowiązań - średnio to prawie 52,5 tysiąca złotych.
Benzyna, diesel i… długo, długo nic
Poszukujący samochodu z silnikiem benzynowym i diesla, biorąc pod uwagę liczbę ogłoszeń modeli samochodów z takimi napędami (ponad 90% wszystkich aktywnych ogłoszeń w listopadzie), mogą bardzo szczegółowo filtrować dostępne możliwości, by znaleźć samochód swoich marzeń. W praktyce zdecydowanie najczęściej wykorzystują możliwość wyszukiwania marki (84%) i modelu (69%), a sprzedający takie samochody utrzymują aktywne ogłoszenia z tymi modelami średnio 45-42 dni, a więc można przypuszczać, że znajdują kupującego średnio szybciej niż po upływie 1,5 miesiąca od wystawienia.
Jednocześnie pomimo rosnącej, ale wciąż niskiej podaży samochodów używanych elektrycznych (1,8% aktywnych ogłoszeń w listopadzie), sprzedający takie samochody na swoich klientów czekają niemal dwa razy dłużej - średnia długość aktywności ogłoszeń publikowanych przez profesjonalnych sprzedających przekroczyła już 80 dni.
Więcej informacji o rynku motoryzacyjnym w raporcie: OTOMOTO Insights - LISTOPAD 2024
Źródło informacji: OTOMOTO
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji | 09.12.2024, 08:30 |
Źródło informacji | OTOMOTO |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘPozostałe z kategorii
-
Image
Polska gościnność w sercu Ameryki - PLL LOT otworzyły nowy salonik biznesowy na lotnisku w Chicago
• Polskie Linie Lotnicze LOT otworzyły swój pierwszy salonik biznesowy w Ameryce Północnej.
• LOT Business Lounge zlokalizowany jest w porcie lotniczym O’Hare w Chicago.
• Przestrzeń dostępna jest dla pasażerów codziennie w godzinach od 7 do 24 czasu lokalnego.
• Salonik biznesowy w Chicago to kolejny krok w umacnianiu pozycji PLL LOT jako przewoźnika pierwszego wyboru dla pasażerów podróżujących między USA a Europą.- 20.12.2024, 15:36
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PLL LOT