Newsletter

B2 Impact: do 2030 roku chcemy pomóc milionowi naszych klientów w spłacie zaległych zobowiązań

12.12.2024, 06:00aktualizacja: 12.12.2024, 09:46

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Getty Images
Getty Images
Wspieranie klientów w skutecznej spłacie zadłużenia, powrocie do obiegu finansowego, a w efekcie - w odpowiedzialnym zarządzaniu budżetem domowym oraz inwestycje w automatyzację procesów opartych na analizie danych - to filary działania w odświeżonej strategii Ultimo, które w grudniu 2024 r. zmieniło nazwę na B2 Impact. Rebranding to naturalny krok w kierunku dalszego wzmacniania pozycji rynkowej firmy, jej digitalizacji oraz integracji z globalnymi standardami grupy B2 Impact, będącej jednym z liderów europejskiego sektora odzyskiwania długów.

Ponad 64 proc. firm z sektora wierzytelności deklaruje korzystanie z automatyzacji w zarządzaniu zadłużeniem klientów - wskazują wyniki badania „Innowacje i automatyzacja procesów w branży windykacyjnej”, przeprowadzonego przez Polski Związek Zarządzania Wierzytelnościami wśród jego członków. Najczęściej wskazywaną czynnością, którą można powierzyć algorytmom, była analiza danych (20 proc.). Na drugim miejscu, z 17 proc. udziałem, znalazły się inteligentne przetwarzanie dokumentów oraz komunikacja z osobą zadłużoną za pomocą cyfrowych agentów, chatbotów czy voicebotów.

„Dzięki rozwojowi zaawansowanych technologii rynek wierzytelności zyskuje obecnie szerokie możliwości - jest w stanie lepiej zrozumieć zachowania klientów, przewidzieć potencjalne trudności w płatnościach oraz stworzyć spersonalizowane strategie wyjścia z długu. A to w efekcie prowadzi do doświadczeń klientów. Na końcu zyskuje też biznes, który na co dzień odczuwa negatywne skutki zatorów płatniczych wynikających m.in. z przeterminowanych należności” - komentuje Aneta Borycka, prezeska zarządu B2 Impact (wcześniej Ultimo), jednego z liderów polskiego rynku zarządzania wierzytelnościami.

Rola firm windykacyjnych w stabilizowaniu i pobudzaniu polskiej gospodarki jest istotna, czego dowodzą liczby. Z danych GUS wynika, że tylko w latach 2020-2023 spółkom zarządzającym zadłużeniem w Polsce udało się odzyskać ponad 28 mld zł wierzytelności, z czego większość - 19,5 mld zł - stanowiły zaległości konsumenckie. Jednocześnie, w każdym z badanych lat r/r zwiększała się suma odzyskanych długów. 

Jak podkreśla prezeska B2 Impact, aby utrzymać ten pozytywny trend, branża stawia dziś na elastyczne podejście, oparte na wzajemnym zrozumieniu i dialogu z osobami zmagającymi się z problemami finansowymi. Prawniczy żargon ustępuje miejsca prostym, przejrzystym i transparentnym komunikatom, które pomagają klientom zrozumieć swoją sytuację i podjąć odpowiednie kroki naprawcze.

„Zarządzanie wierzytelnościami konsumenckimi w Polsce staje się coraz bardziej wymagające, głównie z powodu zmieniającej się struktury portfeli wierzytelności i rosnących potrzeb klientów. W odpowiedzi na te wyzwania wdrażamy innowacyjne rozwiązania z zakresu analityki i wykorzystania danych oraz nieustannie doskonalimy procesy związane z obsługą klienta. Osobom zadłużonym dajemy możliwość samodzielnego ustalania wysokości, formy i terminu spłaty na portalu B2 Impact Online, zapewniając wielokanałowe doradztwo. Klienci mogą liczyć na wsparcie zarówno w tradycyjnych rozmowach telefonicznych, jak i przez doradców dostępnych na chacie. Dzięki temu zarządzanie zadłużeniem staje się równie proste i intuicyjne jak korzystanie z nowoczesnych narzędzi bankowych” - podkreśla Aneta Borycka. 

Jednocześnie wskazuje, że taka strategia ma nie tylko pomóc w spłacie zadłużenia, ale także stanowić fundament odbudowy zdolności kredytowej oraz wiarygodności konsumentów w oczach instytucji finansowych i usługodawców.

Źródło informacji: PAP MediaRoom

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
Data publikacji 12.12.2024, 06:00
Źródło informacji PAP MediaRoom
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ

Pozostałe z kategorii