Newsletter

Stellantis i CATL zainwestują do 4,1 mld euro w spółkę joint venture na potrzeby ustanowienia dużej fabryki akumulatorów LFP w Hiszpanii

12.12.2024, 08:42aktualizacja: 12.12.2024, 08:46

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

PR Newswire/Contemporary Amperex Technology Co., Limited (CATL)
PR Newswire/Contemporary Amperex Technology Co., Limited (CATL)

- Spółka joint venture zbuduje całkowicie nową fabrykę akumulatorów litowo-żelazowo-fosforanowych (LFP) w zakładzie Stellantis w Saragossie w Hiszpanii.

- Rozpoczęcie produkcji planowane jest na koniec 2026 r. i może osiągnąć wydajność do 50 GWh.

- Celem Stellantis jest dostarczanie przystępnych cenowo pojazdów elektrycznych na baterie w ramach realizacji strategicznego planu Dare Forward 2030 z wykorzystaniem strategii podwójnej chemii.

- Nowo utworzony zakład pozwoli CATL lepiej zaspokajać potrzeby klientów w zakresie zaawansowanej technologii akumulatorów i wspierać realizację globalnych ambicji klimatycznych.

NINGDE, Chiny, 11 grudnia 2024 r. /PRNewswire/ -- Stellantis i CATL ogłosiły dziś, że osiągnęły porozumienie w sprawie zainwestowania do 4,1 mld euro w utworzenie spółki joint venture, która zbuduje dużą, europejską fabrykę baterii litowo-żelazowo-fosforanowych (LFP) w Saragossie w Hiszpanii. Budowa fabryki zaprojektowanej w taki sposób, aby zapewnić całkowitą neutralność pod względem emisji dwutlenku węgla, będzie realizowana w kilku fazach i na podstawie kilku planów inwestycyjnych.

Zakład, który ma rozpocząć produkcję do końca 2026 r. na terenie Stellantis w Saragossie w Hiszpanii, może osiągnąć wydajność do 50 GWh, pod warunkiem ewolucji rynku elektrycznego w Europie i dalszego wsparcia ze strony władz w Hiszpanii i Unii Europejskiej. Spółka joint venture z równymi udziałami CATL i Stellantis pozwoli uatrakcyjnić najlepszą w swojej klasie ofertę LFP Stellantis w Europie, umożliwiając producentowi samochodów oferowanie kolejnych wysokiej jakości, trwałych i niedrogich elektrycznych samochodów osobowych, crossoverów i SUV-ów w segmentach B i C o średnim zasięgu.

W listopadzie 2023 r. firmy Stellantis i CATL podpisały wstępne porozumienie dotyczące lokalnych dostaw ogniw i modułów akumulatorowych LFP do produkcji pojazdów elektrycznych w Europie oraz nawiązały długoterminową współpracę na dwóch strategicznych frontach, takich jak: stworzenie odważnej mapy drogowej technologii wspierającej zaawansowane pojazdy elektryczne na baterie (BEV) firmy Stellantis oraz zidentyfikowanie możliwości dalszego wzmocnienia łańcucha wartości baterii.

„Firma Stellantis jest zaangażowana w proces dekarbonizacji przyszłości, wykorzystując wszystkie dostępne, zaawansowane technologie akumulatorowe, aby zapewnić naszym klientom konkurencyjne produkty do pojazdów elektrycznych – powiedział prezes Stellantis John Elkann. – Spółka joint venture ustanowiona z naszym partnerem CATL umożliwi innowacyjną produkcję akumulatorów w zakładzie produkcyjnym, który już teraz jest liderem w dziedzinie czystej i odnawialnej energii, wspierając realizację 360-stopniowego zrównoważonego podejścia. Pragnę podziękować wszystkim interesariuszom zaangażowanym w urzeczywistnienie tego planu, w tym władzom hiszpańskim za ich nieustające wsparcie”.

„Wspólne przedsięwzięcie wyniosło naszą współpracę ze Stellantis na nowy poziom i wierzę, że nasza najnowocześniejsza technologia akumulatorów i wyjątkowa wiedza operacyjna, w połączeniu z wieloletnim doświadczeniem Stellantis w prowadzeniu lokalnej działalności w Saragossie, zapewnią duży sukces w branży – powiedział Robin Zeng, prezes i dyrektor generalny CATL. – Celem CATL jest udostępnienie technologii zeroemisyjnej na całym świecie. Cieszymy się z możliwości współpracy z naszymi partnerami z całego świata na podstawie bardziej innowacyjnych modeli współpracy”.

CATL wprowadza najnowocześniejszą technologię produkcji akumulatorów na rynek europejski poprzez swoje dwa istniejące już zakłady w Niemczech i na Węgrzech. Hiszpański zakład zwiększy możliwości spółki w zakresie wspierania realizacji przyjętych przez klientów celów klimatycznych, dodatkowo podkreślając jej zaangażowanie w rozwój e-mobilności i transformacji energetycznej w Europie i na rynku globalnym.

Stellantis stosuje podejście oparte na podwójnej chemii – litowo-jonowej niklowo-manganowo-kobaltowej (NMC) i litowo-żelazowo-fosforanowej (LFP) – aby obsługiwać wszystkich klientów i badać innowacyjne technologie ogniw i zestawów akumulatorowych. Stellantis jest na dobrej drodze do osiągnięcia zerowej emisji dwutlenku węgla netto do 2038 roku, z uwzględnieniem wszystkich zakresów, z jednocyfrową procentową kompensacją pozostałych emisji.

Transakcja podlega zwyczajowym warunkom regulacyjnym. Oczekuje się, że zostanie ona sfinalizowana w 2025 roku.

Zdjęcie - https://mma.prnewswire.com/media/2577640/JV_01.jpg

Zdjęcie - https://mma.prnewswire.com/media/2577641/JV_02.jpg

Źródło: Contemporary Amperex Technology Co., Limited (CATL)

Źródło informacji: PR Newswire

 

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
Data publikacji 12.12.2024, 08:42
Źródło informacji PR Newswire
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ