Pobierz materiał i Publikuj za darmo

„Prowadzenie projektu badawczo-rozwojowego w konsorcjum przynosi wiele korzyści. Po pierwsze, umożliwia połączenie zasobów i wiedzy różnych organizacji, co znacząco zwiększa szanse na powodzenie prac. Po drugie, partnerzy konsorcjum mogą korzystać z unikalnych zasobów i infrastruktury, które mogą być niedostępne dla pojedynczych podmiotów. Wreszcie, partnerzy z różnych sektorów mogą dostarczyć cennych informacji na temat rynku, a to może być bardzo pomocne w lepszym dostosowaniu wyników projektu do potrzeb użytkowników końcowych” - tłumaczy prof. dr hab. inż. Jerzy Małachowski, dyrektor Narodowego Centrum Badań i Rozwoju.
Konkurs Ścieżka SMART skierowany jest do konsorcjów, planujących realizację kompleksowych projektów z zakresu:
• prac B+R (badania przemysłowe i/lub eksperymentalne prace rozwojowe, których efektem jest opracowanie innowacyjnego rozwiązania - nowego lub znacząco ulepszonego produktu, usługi lub technologii, możliwego do wdrożenia),
• wdrożeń innowacji (wdrożenie wypracowanej innowacji w formie produktów lub procesów biznesowych w zakresie produkcji wyrobów lub usług),
• rozwoju infrastruktury B+R (infrastruktura niezbędna do tworzenia innowacji),
• internacjonalizacji (promocja zagraniczna produktów - wyrobów lub usług lub uzyskanie ochrony praw własności przemysłowej oraz ich obronę w przypadku naruszenia),
• rozwoju kompetencji pracowników i osób zarządzających przedsiębiorstwem (doskonalenie i zdobywanie kwalifikacji, umiejętności oraz wiedzy zespołu projektowego),
• cyfryzacji (inwestycje związane z zastosowaniem rozwiązań cyfrowych w przedsiębiorstwie zmierzających do cyfryzacji produkcji, procesów, jak i produktów, usług, modelu biznesowego oraz zapewnienia cyberbezpieczeństwa) oraz
• zazieleniania działalności przedsiębiorstw (transformacja przedsiębiorstwa w kierunku zrównoważonego rozwoju oraz gospodarki w obiegu zamkniętym).
W przypadku realizacji projektu przez konsorcjum, w skład którego wchodzi duże przedsiębiorstwo lub organizacja badawcza wniosek o dofinansowanie obowiązkowo musi obejmować pierwszy z ww. elementów, tj. moduł prac B+R. W przypadku realizacji projektu przez konsorcjum, w skład którego nie wchodzi duże przedsiębiorstwo ani organizacja badawcza, wniosek o dofinansowanie obowiązkowo musi obejmować moduł prac B+R lub wdrożenia innowacji. Pozostałe moduły mają charakter fakultatywny.
Partnerzy w projekcie
O dofinansowanie mogą ubiegać się konsorcja, w skład których mogą wchodzić: duże przedsiębiorstwa lub duże przedsiębiorstwa i MŚP lub wyłącznie MŚP lub duże przedsiębiorstwa i organizacje badawcze lub organizacje pozarządowe lub MŚP i organizacje badawcze lub organizacje pozarządowe lub duże przedsiębiorstwa i MŚP oraz organizacje badawcze lub organizacje pozarządowe.
Wybór konsorcjantów musi nastąpić przed złożeniem wniosku o dofinansowanie, natomiast umowa konsorcjum powinna być zawarta najpóźniej przed podpisaniem umowy o dofinansowanie. Liderem konsorcjum musi być przedsiębiorstwo.
Całkowity budżet konkursu to 1,3 mld zł, przy czym połowa tej kwoty przeznaczona jest na projekty realizowane przez konsorcja z udziałem dużego przedsiębiorstwa, a druga połowa na projekty realizowane przez konsorcja bez udziału dużego przedsiębiorstwa. Jednakże NCBR zastrzega sobie możliwość przesunięcia środków między pulami w przypadku niewykorzystania jednej z nich.
Nabór wniosków rozpoczął się 10 stycznia i potrwa do 28 marca 2025 r. (w ostatnim dniu naboru do godz. 16:00).
Nabór Ścieżka SMART Projekty realizowane w konsorcjach realizowany jest w ramach Priorytetu I. Wsparcie dla przedsiębiorców programu Fundusze Europejskie dla Nowoczesnej Gospodarki.
• Więcej informacji oraz dokumentacja konkursowa znajdują się na stronie internetowej NCBR.
• Trwa również nabór na ekspertów programu Fundusze Europejskie dla Nowoczesnej Gospodarki (FENG). Sprawdź szczegóły.
Źródło informacji: NCBR
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji | 17.02.2025, 09:11 |
Źródło informacji | NCBR |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Pozostałe z kategorii
-
Furniture China 2025 & Maison Shanghai: tworząc przyszłość światowego rynku mebli
- 30.07.2025, 16:34
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PR Newswire
-
Image
W pierwszym półroczu 2025 roku w podróż pociągami PKP Intercity wybrało się 40,4 mln pasażerów PAP
Od stycznia do czerwca 2025 r. na pokładach pociągów PKP Intercity podróżowało o ponad 9 proc. osób więcej niż w analogicznym okresie 2024 roku i o 31 proc. więcej niż dwa lata temu. W tym okresie średnio każdego dnia z przejazdów dalekobieżnych skorzystało 223 tys. osób.- 30.07.2025, 16:25
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PAP MediaRoom
-
Aleksander Kwaśniewski prelegentem Kongresu Nowej Mobilności 2025
Były prezydent RP Aleksander Kwaśniewski weźmie udział jako prelegent w Kongresie Nowej Mobilności 2025, który odbędzie się w dniach 23-25 września br. w Międzynarodowym Centrum Kongresowym w Katowicach - poinformowali organizatorzy wydarzenia.- 30.07.2025, 16:23
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: Polskie Stowarzyszenie Nowej Mobilności (PSNM)
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘ