Pobierz materiał i Publikuj za darmo

„Transport drogowy to kluczowy sektor gospodarki, stanowiący nawet 6-8% PKB. Chcąc lepiej zrozumieć potrzeby naszych klientów, przeprowadziliśmy badanie rynku flotowego. Jego wyniki pozwalają na ocenę sytuacji i sformułowanie rekomendacji na przyszłość” - mówi Anna Biekionis, Country Manager DKV Mobility Polska.
Nowe pojazdy zamiast starszych modeli
Floty w Polsce są regularnie odmładzane. Ponad 46% firm nie zmieniło wieku floty w ciągu ostatnich pięciu lat, 18,8% ją odmłodziło, a 22,5% wskazało na stopniowe starzenie się pojazdów.
Firmy flotowe preferują zakup nowych aut. W segmencie osobowym 66,55% przedsiębiorstw wybiera fabrycznie nowe modele, wśród lekkich dostawczych 52,83%, a wśród ciężarowych 50,72%. Kluczowe czynniki to optymalizacja podatkowa, normy środowiskowe i koszty eksploatacji.
„Floty osobowe odnawiają się najszybciej, co wynika zarówno z korzyści podatkowych, jak i dążenia firm do minimalizacji kosztów serwisowania starszych pojazdów” - podkreśla Michał Wadowski, Sales Fleet Manager DKV Mobility.
Koszty operacyjne i kadrowe wyzwania transportu
Firmy mierzą się z rosnącymi kosztami paliwa, serwisu i finansowania floty. To główny problem dla 17,2% flot osobowych i 17,9% transportowych. Dodatkowo, trudności w rekrutacji kierowców ograniczają rozwój firm. Według Transport Logistyka Polska, krajowa gospodarka zmaga się z deficytem 200 tysięcy kierowców, co podnosi koszty działalności.
Elektromobilność - ostrożne podejście branży
Mimo wzrostu liczby pojazdów elektrycznych, większość flot pozostaje przy tradycyjnych napędach. Wśród zarządców flot osobowych 34,2% deklaruje gotowość na EV, w dostawczych 25,5%. W transporcie ciężarowym 53,6% firm nie planuje zmiany napędu, a 16% rozważa wodór.
„Branża transportowa ostrożnie podchodzi do alternatywnych napędów. Inwestycje w infrastrukturę i dopłaty do EV będą kluczowe dla przyszłości” - wskazuje Jerzy Jezuit, Area Sales Manager DKV Mobility.
Infrastruktura drogowa w Polsce - postęp i wyzwania
Zarządcy flot dostrzegają poprawę jakości infrastruktury drogowej, choć 50% wskazuje na regionalne różnice, a 14% ocenia je jako istotne. Dla transportu ciężkiego Europa Zachodnia nadal oferuje lepsze warunki - uważa tak 43,76% respondentów.
Wśród flot osobowych 47,73% ocenia polską infrastrukturę jako porównywalną z europejską, 23,6% wskazuje na jej przewagę, a 30% uważa ją za gorszą.
„Polska infrastruktura drogowa się rozwija, ale kluczowe pozostają inwestycje w sieć ładowania i rozwiązania wspierające alternatywne napędy” - podsumowuje Anna Biekionis.
Badanie DKV Mobility
Raport DKV Mobility został opracowany na podstawie badania przeprowadzonego w listopadzie i grudniu 2025 roku na próbie 500 przedstawicieli firm flotowych działających w Polsce.
Źródło informacji: DKV Mobility
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji | 25.03.2025, 13:04 |
Źródło informacji | DKV Mobility |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Pozostałe z kategorii
-
Image
Raport Polityki Insight i Enel X: DSR zmienia polską energetykę. Dalszy rozwój programu wymaga zmian regulacyjnych
• W latach 2025 - 2040 zapotrzebowanie na energię elektryczną może się zwiększyć z około 170 TWh do 200-225 TWh, a zapotrzebowanie na moc - z około 27 do 42 GW.
• Niezawodność systemu elektroenergetycznego wymaga rozwoju usług DSR, które pozwalają odbiorcom ograniczyć popyt na energię w okresach, gdy jest to konieczne.
• Realny udział DSR w mechanizmach mocowych na polskim rynku może sięgać około 10 proc. szczytowego zapotrzebowania, które wynosi około 27 GW.
• Raport Polityki Insight i Enel X pokazuje korzyści, jakie redukcja zapotrzebowania przyniosła systemowi elektroenergetycznemu i całemu rynkowi od 2017 roku.- 30.07.2025, 09:30
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: Enel X polska
-
Image
Projekty domów: co najbardziej wpływa na koszty budowy? Raport
Budowa domu to przedsięwzięcie, które wymaga nie tylko znacznych nakładów finansowych, lecz także świadomego podejmowania decyzji na każdym etapie inwestycji. Wybór projektu, technologii, rozwiązań konstrukcyjnych czy funkcjonalnych - każdy z tych elementów ma bezpośredni wpływ na ostateczny koszt realizacji marzenia o własnych czterech ścianach. W sytuacji, gdy koszty materiałów i robocizny systematycznie rosną, coraz więcej inwestorów poszukuje rzetelnych informacji, które pozwolą im zoptymalizować wydatki. W niniejszym raporcie przedstawiamy najbardziej aktualne dane dotyczące czynników kształtujących koszty budowy domu, korzystając z analiz rynkowych, wycen branżowych oraz doświadczenia ekspertów.- 30.07.2025, 09:00
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: Tooba.pl
-
Vispero mianuje Rhondę Bassett Spiers na stanowisko dyrektorki generalnej, aby wspierać rozwój firmy i wdrażanie innowacyjnych rozwiązań
Ekspertka z wieloletnim doświadczeniem w sektorze technologicznym stanie na czele podmiotu będącego światowym liderem w dziedzinie dostępności, aby poprowadzić firmę w kierunku dalszego rozwoju z uwzględnieniem potrzeb klientów.- 29.07.2025, 16:37
- Kategoria: Nauka i technologie
- Źródło: PR Newswire
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘ