Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Podejście Polaków do benefitów się zmienia - stają się one oczekiwanym standardem, a nie tylko dodatkiem. Z badania wynika, że 54% ankietowanych uwzględnia oferowane benefity przy podejmowaniu decyzji o przyjęciu nowej pracy. Jednak brak wiedzy o ich wartości może osłabiać zaangażowanie i poczucie docenienia. To istotne zwłaszcza dziś, gdy 58% pracowników planuje rozmowy o podwyżce, a tylko co czwarty pracodawca przewiduje wzrost wynagrodzeń [1]. Ta dysproporcja to wyraźny sygnał dla firm, które z jednej strony muszą zweryfikować kafeterię dostępnych świadczeń, a z drugiej dostosować ją do realnych potrzeb pracowników.
„Jednym z najważniejszych wniosków, który wyłania się z obserwacji rynku świadczeń pozapłacowych, jest fakt, że sama oferta benefitowa - nawet jeśli jest szeroka i atrakcyjna - nie wystarczy, by realnie budować zaangażowanie i lojalność pracowników. Pracownicy często nie mają pełnej świadomości, ile realnie są warte wszystkie dodatki pozapłacowe, które otrzymują od pracodawcy. Większość z nich jest w stanie szybko określić wysokość swojej pensji, ale zapytani o łączną wartość benefitów, najczęściej nie potrafią jej wskazać. To pokazuje, że brakuje narzędzi i mechanizmów, które w przystępny i systematyczny sposób prezentowałyby pracownikom pełny obraz ich pakietu wynagrodzenia całkowitego” - mówi Tomasz Sitarski, Commercial and Marketing Director w Up Bonus.
Z raportu wynika również, że 45% pracowników uznaje ofertę benefitów za niedostosowaną do ich potrzeb. Tymczasem dostosowanie świadczeń do realnych oczekiwań może zwiększać zadowolenie i przywiązanie do pracodawcy. Wśród najbardziej pożądanych form wsparcia, które pozytywnie wpływają na wizerunek firmy, respondenci wymieniają prywatną opiekę zdrowotną (47%), karty podarunkowe (46%) i elastyczne godziny pracy (39%).
„Popularne świadczenia, takie jak prywatna opieka zdrowotna czy ubezpieczenie na życie są dziś standardem, a ich brak może negatywnie wpływać na wizerunek firmy. Coraz większą popularność zyskują jednak rozwiązania personalizowane, np. budżety kafeteryjne, pozwalające pracownikom wybierać benefity zgodne z ich potrzebami” - mówi Dorota Hechner Head of HR Consulting Devire.
Kolejnym wyzwaniem dla pracodawców jest dopasowanie benefitów do potrzeb poszczególnych grup wiekowych. Młodsze pokolenia częściej cenią elastyczność i możliwość pracy zdalnej. Starsi pracownicy najchętniej wybraliby stabilne świadczenia, takie jak ubezpieczenia na życie i dostęp do prywatnej opieki medycznej. Tym, co łączy potrzeby wszystkich pokoleń, jest oczekiwanie, że dodatki pozapłacowe związane będą ze zdrowiem, poczuciem bezpieczeństwa oraz zrekompensują rosnące koszty życia (np. karty lunchowe).
Raport „Benefity pracownicze. Trendy na 2025” opracowany został przez Up Bonus na podstawie badania zrealizowanego przez Ogólnopolski Panel Badawczy Ariadna w lutym 2025 roku wśród 1046 respondentów.
Up Bonus to dostawca nowoczesnych rozwiązań motywacyjnych dla firm. W swojej ofercie posiada karty lunchowe, systemy kafeteryjne oraz karty przedpłacone dla pracowników i biznesu. Firma oferuje również ekologiczne alternatywy dla tradycyjnych kart podarunkowych, m.in. EKOnto podarunkowe, które umożliwia natychmiastowy dostęp do środków i wypłatę gotówki z bankomatów sieci Euronet, a także aplikację Up Karty. Up Bonus jest częścią globalnej Grupy Up, obecnej w 30 krajach na 4 kontynentach. Firma może się pochwalić 59-letnią tradycją w dostarczaniu innowacyjnych rozwiązań wspierających motywację i lojalność pracowników.
KONTAKT:
Ewa Klimowicz
e-mail: ewa.klimowicz@upbonus.pl
Źródło informacji: Up Bonus
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji | 07.04.2025, 08:30 |
Źródło informacji | Up Bonus |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Pozostałe z kategorii
-
PKP S.A. w NATO o strategicznych kierunkach rozwoju
W dniach 20-22 maja br. w kwaterze głównej Sojuszu Północno-Atlantyckiego w Brukseli odbyło się posiedzenie sesji plenarnej ds. transportu z udziałem państw członkowskich NATO, przedstawicieli strony cywilnej i wojskowej NATO (SHAPE) oraz najważniejszych ekspertów różnych gałęzi transportu.- 23.05.2025, 13:41
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PKP SA
-
Image
Europa potrzebuje strategii konkurencyjności dla life science - Kraków stolicą debaty o zdrowiu, innowacjach i technologii
Europa, w której innowacje medyczne błyskawicznie trafiają do pacjentów, sztuczna inteligencja wspiera lekarzy, a współpraca między naukowcami, firmami i decydentami to codzienność, jest możliwa – mówili w Krakowie eksperci life science: nauk i technologii związanych ze zdrowiem i jakością życia.- 23.05.2025, 10:44
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PAP MediaRoom
-
Image
W wakacje pociąg Pendolino będzie kursował do Świnoujścia
Od 18 czerwca pociąg Express InterCity Premium, czyli popularne Pendolino, będzie kursował w wydłużonej relacji do Świnoujścia. Obecnie połączenie jest realizowane między Warszawą a Szczecinem. Ceny biletów na podróż między stolicą a nadmorskim kurortem zaczynają się od 89 zł.- 23.05.2025, 10:24
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PKP IC
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘ