Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Obecnie cała sieć sklepów z logo Żabka liczy ponad 11,5 tys. placówek, a każdego roku otwieranych jest ok. 1 tys. nowych sklepów.
„Od 27 lat tworzymy nasz system handlowy. Mówimy, że w Żabce biją dwa serca: dla franczyzobiorców i dla klientów. W efekcie Żabka wspiera lokalną przedsiębiorczość, tworzy miejsca pracy i aktywizuje ekonomicznie różne grupy społeczne - od młodych dorosłych po osoby 50+ i cudzoziemców” - przekonywał Adam Manikowski, wiceprezes zarządu, dyrektor zarządzający Żabka Polska. „Model franczyzy oferowany przez Żabkę to szansa na własny biznes” - dodał.
Cały ekosystem Grupy Żabka dzisiaj zapewnia około 68 tys. miejsc pracy. Obecnie co trzeci (32 proc.) franczyzobiorca Żabki prowadzi swój sklep ponad 4 lata, a niektórzy są związani z marką od blisko 22 lat - wspierając jej rozwój od początku. Część franczyzobiorców kontynuuje karierę w strukturach firmy jako trenerzy czy eksperci. Wśród 10 000 franczyzobiorców Żabki są osoby w wieku od 18 do 78 lat, ponad 800 z nich pochodzi z zagranicy - głównie z Ukrainy.
„Fundamentem sukcesu Żabki są nasi franczyzobiorcy - to dzięki ich zaangażowaniu marka jest dziś obecna w całej Polsce i codziennie dociera do milionów klientów” - zauważył Adam Manikowski. „Naszym celem jest tworzenie takiego modelu biznesowego, który daje wsparcie i przestrzeń do rozwoju dla każdego, kto chce realizować się w handlu i prowadzić własną działalność. 10 tys. franczyzobiorców to dla nas coś więcej niż liczba. To 10 tys. historii o odwadze, determinacji i świadomym budowaniu swojej drogi zawodowej” - dodał wiceprezes zarządu Żabka Polska.
Nową franczyzobiorczynią, która dołączyła do sieci, jest Marta Dawicka, właścicielka sklepu w Gliwicach. Jej decyzja o rozpoczęciu współpracy z Żabką wynikała z potrzeby niezależności zawodowej oraz przekonania, że za sukcesem biznesu stoi nie tylko produkt, ale także wsparcie, technologia i relacje.
„Od początku wiedziałam, że mogę liczyć na pomoc - zarówno mojej trenerki, jak i całego zespołu Żabki. Zawsze znajdzie się ktoś, kto doradzi lub wskaże właściwe rozwiązanie. To dało mi pewność, że podjęłam dobrą decyzję” - stwierdziła Marta Dawicka, 10-tysięczna franczyzobiorczyni Żabki z Gliwic.
Według danych GUS w Polsce ponad 35 proc. jednoosobowych działalności gospodarczych prowadzonych jest przez kobiety. Tymczasem w strukturze franczyzy Żabki procentowy udział kobiet jest niemal dwukrotnie wyższy (65 proc.). Z kolei dane Eurostatu za rok 2023 pokazują, że Polska plasuje się wśród krajów o najwyższym udziale samozatrudnionych w Unii Europejskiej.
Spotkanie w Gliwicach było także okazją do zaprezentowania kampanii „Dobrze mieć Żabkę”, promującej korzyści z franczyzowej współpracy z Żabką. W ramach kampanii podcasty z przedsiębiorcami przygotowuje Katarzyna Dowbor.
„Jako dziennikarkę zaskoczył mnie wysoki poziom wsparcia rozwoju zapewniany przez Żabkę w wielu obszarach” - mówiła.
Przemysław Kijewski, dyrektor ds. operacyjnych Żabka Polska, stwierdził, że na przestrzeni lat ewoluował nie tylko format sklepów, ale również model współpracy sieci z franczyzobiorcami, który obecnie optymalnie łączy dużą skalę działania z wysoką efektywnością operacyjną. Według niego, Żabka koncentruje się na potrzebach franczyzobiorców, elastycznie zachęcając ich do zmian i uczestnictwa w postępie technologicznym, charakterystycznym dla sieci.
„Osiągnęliśmy kolejny kamień milowy w rozwoju firmy. Dołączenie 10-tysięcznej franczyzobiorczyni stanowi symbol dojrzałości i efektywności systemu, potwierdzając, że franczyza jest realnym narzędziem rozwoju gospodarczego” - podsumował dyrektor ds. operacyjnych Żabka Polska.
Źródło informacji: PAP MediaRoom
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji | 29.05.2025, 14:40 |
Źródło informacji | PAPMediaRoom |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Pozostałe z kategorii
-
Image
Czy Polska jest gotowa na nowe megamiasto? Eksperci komentują wyzwania dla samorządowców
Jak sprostać wyzwaniom demograficznym, gospodarczym i społecznym, przed którymi stoją dziś polskie miasta? Czy budowa nowoczesnej metropolii o cechach megamiasta może być odpowiedzią na te potrzeby? Takie pytania stawiali sobie uczestnicy debaty „Czy w Polsce powinno powstać nowe megamiasto?”, zorganizowanej przez Górnośląsko-Zagłębiowską Metropolię (GZM) w Centrum Prasowym PAP.- 23.06.2025, 12:30
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: Górnośląsko-Zagłębiowska Metropolia
-
Image
PGE Energia Cieplna: przeinwestowanie przekłada się na ceny ciepła dla odbiorców PAP
W opinii Grzegorza Krystka, prezesa PGE Energia Cieplna, w ciepłownictwie przeinwestowanie przekłada się na ceny ciepła dla odbiorców. „Chcielibyśmy te ceny utrzymywać na rozsądnym poziomie. Dlatego inwestujemy w OZE: pompy ciepła i technologię Power to Heat. Natomiast te technologie jeszcze nie są na tyle dojrzałe, żeby zastąpić węgiel. Dlatego paliwem przejściowym jest i pewnie jeszcze przez chwilę pozostanie gaz ziemny” – zaznaczył Grzegorz Krystek podczas VI Kongresu Ciepłownictwa w Nałęczowie.- 23.06.2025, 12:28
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PAP MediaRoom
-
Image
Orlen Termika SA: długie procesy administracyjne opóźniają inwestycje kluczowe dla bezpieczeństwa energetycznego Polski PAP
Andrzej Gajewski, prezes zarządu Orlen Termika SA wskazuje, że zgody środowiskowe i decyzje budowlane trwają zbyt długo i do tego są zaskarżalne. „To powoduje, że czas trwania inwestycji dekarbonizacyjnych mocno się wydłuża, a niektóre z nich, np. blok parowo-gazowy na Siekierkach, są kluczowe dla poprawy bezpieczeństwa energetycznego kraju oraz bezpieczeństwa cieplnego Warszawy” – mówił Andrzej Gajewski podczas VI Kongresu Ciepłownictwa w Nałęczowie.- 23.06.2025, 12:18
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PAP MediaRoom
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘ