Newsletter

PAP i Google będą współpracować na rzecz cyfrowej transformacji

03.07.2025, 15:09aktualizacja: 03.07.2025, 15:36

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

AdobeStock
AdobeStock
Polska Agencja Prasowa i Google podjęły współpracę służącą wzmocnieniu procesów cyfrowej transformacji Agencji poprzez m.in. pełniejsze wykorzystanie w pracy redakcyjnej zaawansowanych narzędzi technologicznych, w tym rozwiązań sztucznej inteligencji. Partnerska umowa obejmuje też współdziałanie w organizacji wydarzeń istotnych dla środowiska polskich mediów.

W ramach partnerstwa Google wesprze PAP we wdrożeniu rozwiązań sztucznej inteligencji w celu usprawnienia pracy redakcji i rozwoju serwisów informacyjnych. Efektem będzie m.in. podniesienie kompetencji z zakresu AI oraz upowszechnienie narzędzi służących efektywnemu i odpowiedzialnemu wykorzystaniu technologii w codziennej pracy, w tym np. narzędzia Google Pinpoint, które pomaga dziennikarzom eksplorować i analizować duże zbiory dokumentów, wykorzystując najlepsze technologie wyszukiwania i sztucznej inteligencji od Google.

„Z jednej strony wzmacniamy Agencję pod względem technologicznym, z drugiej - wspólnie z partnerem staramy się budować wartość, pozytywnie wpływającą na cały polski rynek mediów” - skomentował Marek Błoński, szef PAP.

„Cieszymy się, że PAP postawił sobie za cel tak zaawansowaną transformację cyfrową procesów redakcji i wybrał Google jako partnera w jego realizacji. Dzięki tej współpracy najważniejsza agencja prasowa w Polsce będzie dobrze przygotowana do efektywnego i odpowiedzialnego wdrożenia narzędzi sztucznej inteligencji w swoich newsroomach” - podkreśla Magdalena Kotlarczyk, Country Director Google Poland.

Google będzie też wspierać finansowo i organizacyjnie kluczowe wydarzenia organizowane przez PAP - inicjatywy służące pogłębieniu dyskusji o przyszłości mediów, dziennikarstwa i przepływu informacji oraz przyczyniające się do stabilizacji i rozwoju systemu informacyjnego w Polsce. Agencja jest m.in. organizatorem branżowej konferencji „Media Przyszłości”, konkursu dziennikarskiego o Nagrodę PAP im. Ryszarda Kapuścińskiego oraz wydarzeń w ramach członkostwa w międzynarodowych strukturach skupiających wiodące światowe agencje prasowe.

Umowa definiująca partnerstwo PAP i Google została zawarta na kilka lat, z perspektywą rozwoju i poszerzania współpracy. W ocenie przedstawicieli obu stron, uzgodniona formuła współdziałania otwiera nowe możliwości rozwoju dla branży medialnej, a także przyczynia się do podniesienia innowacyjności publicznej Agencji oraz doskonalenia jej usług.

Źródło informacji: PAP/Google

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
Data publikacji 03.07.2025, 15:09
Źródło informacji PAP/Google
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ