Newsletter

PAP i Google będą współpracować na rzecz cyfrowej transformacji

03.07.2025, 15:09aktualizacja: 03.07.2025, 15:36

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

AdobeStock
AdobeStock
Polska Agencja Prasowa i Google podjęły współpracę służącą wzmocnieniu procesów cyfrowej transformacji Agencji poprzez m.in. pełniejsze wykorzystanie w pracy redakcyjnej zaawansowanych narzędzi technologicznych, w tym rozwiązań sztucznej inteligencji. Partnerska umowa obejmuje też współdziałanie w organizacji wydarzeń istotnych dla środowiska polskich mediów.

W ramach partnerstwa Google wesprze PAP we wdrożeniu rozwiązań sztucznej inteligencji w celu usprawnienia pracy redakcji i rozwoju serwisów informacyjnych. Efektem będzie m.in. podniesienie kompetencji z zakresu AI oraz upowszechnienie narzędzi służących efektywnemu i odpowiedzialnemu wykorzystaniu technologii w codziennej pracy, w tym np. narzędzia Google Pinpoint, które pomaga dziennikarzom eksplorować i analizować duże zbiory dokumentów, wykorzystując najlepsze technologie wyszukiwania i sztucznej inteligencji od Google.

„Z jednej strony wzmacniamy Agencję pod względem technologicznym, z drugiej - wspólnie z partnerem staramy się budować wartość, pozytywnie wpływającą na cały polski rynek mediów” - skomentował Marek Błoński, szef PAP.

„Cieszymy się, że PAP postawił sobie za cel tak zaawansowaną transformację cyfrową procesów redakcji i wybrał Google jako partnera w jego realizacji. Dzięki tej współpracy najważniejsza agencja prasowa w Polsce będzie dobrze przygotowana do efektywnego i odpowiedzialnego wdrożenia narzędzi sztucznej inteligencji w swoich newsroomach” - podkreśla Magdalena Kotlarczyk, Country Director Google Poland.

Google będzie też wspierać finansowo i organizacyjnie kluczowe wydarzenia organizowane przez PAP - inicjatywy służące pogłębieniu dyskusji o przyszłości mediów, dziennikarstwa i przepływu informacji oraz przyczyniające się do stabilizacji i rozwoju systemu informacyjnego w Polsce. Agencja jest m.in. organizatorem branżowej konferencji „Media Przyszłości”, konkursu dziennikarskiego o Nagrodę PAP im. Ryszarda Kapuścińskiego oraz wydarzeń w ramach członkostwa w międzynarodowych strukturach skupiających wiodące światowe agencje prasowe.

Umowa definiująca partnerstwo PAP i Google została zawarta na kilka lat, z perspektywą rozwoju i poszerzania współpracy. W ocenie przedstawicieli obu stron, uzgodniona formuła współdziałania otwiera nowe możliwości rozwoju dla branży medialnej, a także przyczynia się do podniesienia innowacyjności publicznej Agencji oraz doskonalenia jej usług.

Źródło informacji: PAP/Google

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
Data publikacji 03.07.2025, 15:09
Źródło informacji PAP/Google
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Pozostałe z kategorii

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ