Newsletter

ANSWEAR.COM SA (29/2025) Wstępne wybrane dane dotyczące sprzedaży Answear.com SA za II kwartał 2025 r. oraz I półrocze 2025 r.

03.07.2025, 17:42aktualizacja: 03.07.2025, 17:43

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Raport bieżący 29/2025

Zarząd Answear.com SA ("Spółka") przekazuje do publicznej wiadomości wstępne wybrane dane dotyczące sprzedaży Spółki za II kwartał 2025 r. oraz I półrocze 2025 r. wraz z wartościami porównawczymi za II kwartał 2024 r. oraz I półrocze 2024 r.

Przychody ze sprzedaży według sprawozdawczości MSSF (2) w drugim kwartale 2025 r. wyniosły 394 mln zł osiągając dynamikę 2Q2025 / 2Q2024 na poziomie 15% (II kwartał 2024 r.: 343 mln zł). Przychody ze sprzedaży za I półrocze 2025 r. wyniosły 747 mln zł i wzrosły o 18% w porównaniu do I półrocza 2024 r., w którym przychody ze sprzedaży wyniosły 632 mln zł.

W drugim kwartale 2025 r. sprzedaż online (1) wzrosła o 14% w porównaniu do analogicznego okresu 2024 r., osiągając wartość 393 mln zł (II kwartał 2024 r.: 344 mln zł). Sprzedaż online za I półrocze 2025 r. wyniosła 725 mln zł i wzrosła o 16% w porównaniu do I półrocza 2024 r., w którym zanotowano sprzedaż online w wysokości 624 mln zł.

Komentarz Zarządu:

W drugim kwartale 2025 r. Spółka osiągnęła wysoką dynamikę sprzedaży pomimo wymagającej bazy zeszłego roku, wyższej niż w I kwartale, a także niesprzyjających warunków pogodowych.

Spółka zwiększa sprzedaż kontynuując prace skupione na optymalizacji rentowności poprzez poprawę marży, struktury kosztowej oraz oferty produktowej. Szerokozasięgowe działania marketingowe budujące świadomość marki zostały w bieżącym okresie przeprowadzone w kanałach on-line. W rezultacie, osiągnięte wyniki sprzedażowe zostały uzyskane przy niższych nakładach na marketing w porównaniu do ubiegłego roku.

Zarząd pozytywnie ocenia monetyzację przeprowadzonych w spółce inwestycji. Osiągnięte wyniki sprzedażowe, w trudnym otoczeniu rynkowym, potwierdzają skuteczność realizowanej strategii repozycjonowania do segmentu premium.

Objaśnienia:

(1) Sprzedaż online obejmuje zrealizowaną przez klientów za pomocą internetu zafiskalizowaną sprzedaż w danym okresie, z uwzględnieniem zafiskalizowanych, czyli dokonanych przez klientów i przyjętych na magazyn zwrotów w tym okresie, jak również sprzedaż prowadzoną na zasadach komisu wyrażoną w pełnej wartości (w cenie sprzedaży netto do klienta) oraz opłaty klientów za transport przesyłek o wartości poniżej progu darmowej dostawy.

(2) Przychody ze sprzedaży według sprawozdawczości MSSF obejmują przychody ze sprzedaży towarów zakupionych na rachunek własny i przychody ze sprzedaży usług, czyli głównie prowizje z tytułu sprzedaży komisowej, prowizję za prowadzenie sklepu www.wearmedicine.com oraz opłaty klientów za transport przesyłek poniżej progu darmowej dostawy. Przychody ze sprzedaży uwzględniają również rezerwy na spodziewane w kolejnym okresie zwroty dotyczące sprzedaży z raportowanego okresu oraz rezerwy na program lojalnościowy dla klientów, jak również sprzedaż realizowaną w sklepach stacjonarnych marek Answear i PRM.

Zastrzeżenie: Spółka informuje, że przedstawione dane sprzedażowe są wstępne, a ich obliczenia zostały dokonane według aktualnej wiedzy Zarządu i mogą różnić się od ostatecznych danych za II kwartał 2025 r., które będą znane po pełnym zamknięciu ksiąg rachunkowych.

Więcej na: http://biznes.pap.pl/pl/reports/espi/all,0,0,0,1

[English version below]

More information on page: http://biznes.pap.pl/en/reports/espi/all,0,0,0,1

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
Data publikacji 03.07.2025, 17:42
Źródło informacji ESPI
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ