Pobierz materiał i Publikuj za darmo
• Lotnisko im. Lecha Wałęsy w Gdańsku jest najlepiej prosperującym portem lotniczym w Polsce, zajmując 57. miejsce w rankingu.
• Najlepsze lotniska w Europie znajdują się w Norwegii, Hiszpanii i Islandii.
Warszawa - 24 lipca 2025 r. - AirHelp, wiodąca firma z branży technologii turystycznych wspierająca pasażerów w przypadku zakłóceń lotów, opublikowała dziś pierwszą połowę rankingu AirHelp Score za 2025 rok.
Od 2015 roku AirHelp Score pomaga pasażerom podejmować bardziej świadome decyzje, oceniając jakość usług linii lotniczych i lotnisk na całym świecie. Podobnie jak w zeszłym roku, aby zapewnić pasażerom lepszą obsługę przed intensywnym sezonem letnim, rankingi lotnisk i linii lotniczych będą publikowane oddzielnie. Dzięki temu pasażerowie będą mieli dostęp do najnowszych danych dotyczących funkcjonowania lotnisk.
W tegorocznym rankingu znalazło się 250 lotnisk z 68 krajów - to o 11 więcej niż w 2024 roku. Każde lotnisko zostało ocenione w trzech kluczowych kategoriach: punktualność, opinie klientów oraz gastronomia i sklepy. Dane pokazują kolejny rozczarowujący rok dla europejskich lotnisk - tylko dziewięć z nich znalazło się w pierwszej pięćdziesiątce, a lotnisko im. Lecha Wałęsy w Gdańsku okazało się najlepszym polskim portem lotniczym, zajmując 57. miejsce.
Wzloty i upadki polskich lotnisk
Lotnisko im. Lecha Wałęsy w Gdańsku zajęło pierwsze miejsce wśród polskich portów lotniczych, uzyskując wysoką ocenę klientów wynoszącą 8,2 na 10. Kolejne miejsce zajęło lotnisko im. Fryderyka Chopina w Warszawie, które uplasowało się na drugim miejscu w kraju i 95. miejscu na świecie. Pomimo solidnej oceny klientów wynoszącej 8,0, spadło ono o 29 pozycji w porównaniu z rankingiem z 2024 roku.
Trzecie miejsce zajmuje wrocławskie lotnisko im. Mikołaja Kopernika, plasujące się na 140. pozycji w światowym rankingu. Otrzymało imponującą ocenę 8,5 w kategorii satysfakcji klientów, choć jego ogólny wynik obniżyła niższa ocena restauracji i sklepów, wynosząca 7,1. Listę zamyka lotnisko im. Jana Pawła II w Krakowie-Balicach, które zajęło 155. miejsce w światowym rankingu i czwarte w Polsce.
We wszystkich trzech kategoriach oceny polskie lotniska konsekwentnie uzyskały najwyższe wyniki w zakresie satysfakcji klientów. Jednak oceny dotyczące oferty gastronomicznej i sklepów były znacznie niższe.
Najlepsze lotniska w Europie
Lotniska w krajach nordyckich wypadły szczególnie dobrze w tegorocznym rankingu - cztery z pięciu czołowych lotnisk w Europie znajdują się w Skandynawii. Norweskie lotnisko Bergen Flesland uzyskało imponujący wynik 8,27 punktów, awansując z 25. miejsca w zeszłym roku na 9. miejsce w światowym rankingu i zdobywając tytuł najlepszego lotniska w Europie w 2025 roku. Tuż za nim uplasowało się lotnisko w Bilbao w Hiszpanii, które uzyskało 8,16 punktów i awansowało z 29. na 16. miejsce, zapewniając sobie drugą pozycję wśród europejskich lotnisk.
Lotnisko Bodø w Norwegii zajęło trzecie miejsce, poprawiając swoją ogólną pozycję z 27. na 23. miejsce w tym roku, z wynikiem 8,07 punktów. Na czwartym miejscu znalazło się lotnisko Oslo Gardermoen, również w Norwegii, które uzyskało 8,04 punktów i zajęło 28. miejsce w klasyfikacji ogólnej. Pierwszą piątkę zamyka lotnisko Reykjavik Keflavik w Islandii, które z wynikiem 8,02 punktów uplasowało się na 30. miejscu w światowym rankingu.
Lotnisko w Kapsztadzie na pierwszym miejscu
W globalnym rankingu na 2025 rok na pierwszym miejscu znalazło się lotnisko w Kapsztadzie w RPA, które uzyskało 8,57 punktów. Wyprzedziło ono lotnisko Hamad w Dosze w Katarze, które w zeszłym roku zajmowało pierwsze miejsce, a obecnie plasuje się na drugim z wynikiem 8,52 punktów. Lotnisko Króla Khalida w Rijadzie zanotowało imponujący awans - z 33. miejsca w 2024 roku na trzecie miejsce w bieżącym zestawieniu, uzyskując 8,47 punktów.
Lotnisko Brasília im. Prezydenta Juscelino Kubitscheka w Brazylii zajęło czwarte miejsce, awansując o jedną pozycję w stosunku do ubiegłego roku. Osiągnęło ogólny wynik 8,47, dzięki imponującej ocenie 8,6 za punktualność. W pierwszej piątce światowych lotnisk znalazło się również omańskie lotnisko w Maskacie, które uzyskało 8,47 punktów.
Tomasz Pawliszyn, dyrektor generalny AirHelp, skomentował: „W AirHelp uważamy, że pasażerowie powinni mieć możliwość podejmowania decyzji dotyczących podróży lotniczych, kierując się nie tylko ceną biletu. Naszym celem jest zapewnienie wglądu w jakość usług z uwzględnieniem innych kluczowych czynników wpływających na komfort podróżowania. Dzięki rankingowi AirHelp Score pomagamy pasażerom lepiej przewidzieć, czego mogą się spodziewać po różnych portach lotniczych, a także informujemy ich, jakie mają prawa w przypadku opóźnienia, odwołania lub przepełnienia lotu”.
Więcej informacji o światowym rankingu najlepszych lotnisk według AirHelp znajdziesz tutaj.
O AirHelp Score
AirHelp Score to ranking najlepszych i najgorszych linii lotniczych oraz lotnisk na świecie. AirHelp publikuje go od 2015 roku (z przerwą podczas pandemii), aby pomóc podróżnym w lepszym planowaniu lotów. Dzięki temu zestawieniu, opartemu na rzetelnych danych, pasażerowie mogą sprawdzić, jakiego poziomu obsługi mogą się spodziewać ze strony linii lotniczych i lotnisk. Tworząc AirHelp Score, firma analizuje wiele źródeł danych i czynników, aby zapewnić pełny obraz jakości oferowanych usług. Ocena lotnisk opiera się na trzech kryteriach: punktualności, opiniach klientów oraz ofercie gastronomicznej i sklepach. Największe znaczenie ma punktualność i stanowi 60% oceny, a pozostałe dwa czynniki wnoszą po 20%. W celu ustalenia wyników przeanalizowano dane z okresu od 1 czerwca 2024 roku do 31 maja 2025 roku oraz zebrano opinie pasażerów na temat ostatnio odwiedzanych lotnisk.
O AirHelp
AirHelp to firma obecna na polskim rynku od 2013 roku, zatrudniająca ponad 400 pracowników - głównie w Polsce i innych kluczowych miastach Europy. Jako pionier innowacyjnych rozwiązań technologicznych wspierających proces ubiegania się o odszkodowania, AirHelp aktywnie działa na rzecz ochrony praw pasażerów lotniczych na całym świecie.
Działając w branży technologii turystycznych, AirHelp od 2013 roku wspiera pasażerów w dochodzeniu swoich praw za niedogodności spowodowane zakłóceniami w ruchu lotniczym. Dotychczas firma uzyskała odszkodowania dla ponad 2,7 miliona pasażerów, których loty zostały opóźnione lub odwołane. Już 10 milionów pasażerów objęło swoje loty dodatkową ochroną dzięki subskrypcji AirHelp+, a kolejne miliony korzystają z bezpłatnych informacji eksperckich dostępnych na stronie airhelp.pl.
AirHelp inwestuje też w bardziej ekologiczną przyszłość - firma zobowiązała się do sadzenia jednego drzewa za każde 100 zakłóceń lotów. Do tej pory posadzono już 102 836 drzew! Jako obrońca praw pasażerów linii lotniczych, AirHelp dba o ludzi - a troska o ludzi to również dbałość o naszą planetę.
Światowy lider w odszkodowaniach lotniczych
Dzięki innowacyjnym rozwiązaniom opartym na sztucznej inteligencji oraz zaangażowanemu zespołowi ponad 400 AirHelperów, AirHelp umożliwia podróżnym z Unii Europejskiej, Wielkiej Brytanii i innych krajów uzyskanie nawet 600 € za opóźnienia i odwołania lotów. Więcej informacji na temat firmy można znaleźć na stronie: https://www.airhelp.pl/
Źródło informacji: AirHelp
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
Data publikacji | 24.07.2025, 12:42 |
Źródło informacji | AirHelp |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |