Newsletter

AirHelp ogłasza ranking najlepszych polskich lotnisk w 2025 roku według AirHelp Score

24.07.2025, 12:42aktualizacja: 24.07.2025, 13:07

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

• Oceniono 250 lotnisk w 68 krajach, aby pomóc pasażerom w podejmowaniu trafniejszych decyzji dotyczących wyboru lotniska.
• Lotnisko im. Lecha Wałęsy w Gdańsku jest najlepiej prosperującym portem lotniczym w Polsce, zajmując 57. miejsce w rankingu.
• Najlepsze lotniska w Europie znajdują się w Norwegii, Hiszpanii i Islandii.

Warszawa - 24 lipca 2025 r. - AirHelp, wiodąca firma z branży technologii turystycznych wspierająca pasażerów w przypadku zakłóceń lotów, opublikowała dziś pierwszą połowę rankingu AirHelp Score za 2025 rok.

Od 2015 roku AirHelp Score pomaga pasażerom podejmować bardziej świadome decyzje, oceniając jakość usług linii lotniczych i lotnisk na całym świecie. Podobnie jak w zeszłym roku, aby zapewnić pasażerom lepszą obsługę przed intensywnym sezonem letnim, rankingi lotnisk i linii lotniczych będą publikowane oddzielnie. Dzięki temu pasażerowie będą mieli dostęp do najnowszych danych dotyczących funkcjonowania lotnisk.

W tegorocznym rankingu znalazło się 250 lotnisk z 68 krajów - to o 11 więcej niż w 2024 roku. Każde lotnisko zostało ocenione w trzech kluczowych kategoriach: punktualność, opinie klientów oraz gastronomia i sklepy. Dane pokazują kolejny rozczarowujący rok dla europejskich lotnisk - tylko dziewięć z nich znalazło się w pierwszej pięćdziesiątce, a lotnisko im. Lecha Wałęsy w Gdańsku okazało się najlepszym polskim portem lotniczym, zajmując 57. miejsce.

Wzloty i upadki polskich lotnisk

Lotnisko im. Lecha Wałęsy w Gdańsku zajęło pierwsze miejsce wśród polskich portów lotniczych, uzyskując wysoką ocenę klientów wynoszącą 8,2 na 10. Kolejne miejsce zajęło lotnisko im. Fryderyka Chopina w Warszawie, które uplasowało się na drugim miejscu w kraju i 95. miejscu na świecie. Pomimo solidnej oceny klientów wynoszącej 8,0, spadło ono o 29 pozycji w porównaniu z rankingiem z 2024 roku.

Trzecie miejsce zajmuje wrocławskie lotnisko im. Mikołaja Kopernika, plasujące się na 140. pozycji w światowym rankingu. Otrzymało imponującą ocenę 8,5 w kategorii satysfakcji klientów, choć jego ogólny wynik obniżyła niższa ocena restauracji i sklepów, wynosząca 7,1. Listę zamyka lotnisko im. Jana Pawła II w Krakowie-Balicach, które zajęło 155. miejsce w światowym rankingu i czwarte w Polsce.

We wszystkich trzech kategoriach oceny polskie lotniska konsekwentnie uzyskały najwyższe wyniki w zakresie satysfakcji klientów. Jednak oceny dotyczące oferty gastronomicznej i sklepów były znacznie niższe.

Najlepsze lotniska w Europie

Lotniska w krajach nordyckich wypadły szczególnie dobrze w tegorocznym rankingu - cztery z pięciu czołowych lotnisk w Europie znajdują się w Skandynawii. Norweskie lotnisko Bergen Flesland uzyskało imponujący wynik 8,27 punktów, awansując z 25. miejsca w zeszłym roku na 9. miejsce w światowym rankingu i zdobywając tytuł najlepszego lotniska w Europie w 2025 roku. Tuż za nim uplasowało się lotnisko w Bilbao w Hiszpanii, które uzyskało 8,16 punktów i awansowało z 29. na 16. miejsce, zapewniając sobie drugą pozycję wśród europejskich lotnisk.

Lotnisko Bodø w Norwegii zajęło trzecie miejsce, poprawiając swoją ogólną pozycję z 27. na 23. miejsce w tym roku, z wynikiem 8,07 punktów. Na czwartym miejscu znalazło się lotnisko Oslo Gardermoen, również w Norwegii, które uzyskało 8,04 punktów i zajęło 28. miejsce w klasyfikacji ogólnej. Pierwszą piątkę zamyka lotnisko Reykjavik Keflavik w Islandii, które z wynikiem 8,02 punktów uplasowało się na 30. miejscu w światowym rankingu.

Lotnisko w Kapsztadzie na pierwszym miejscu

W globalnym rankingu na 2025 rok na pierwszym miejscu znalazło się lotnisko w Kapsztadzie w RPA, które uzyskało 8,57 punktów. Wyprzedziło ono lotnisko Hamad w Dosze w Katarze, które w zeszłym roku zajmowało pierwsze miejsce, a obecnie plasuje się na drugim z wynikiem 8,52 punktów. Lotnisko Króla Khalida w Rijadzie zanotowało imponujący awans - z 33. miejsca w 2024 roku na trzecie miejsce w bieżącym zestawieniu, uzyskując 8,47 punktów.

Lotnisko Brasília im. Prezydenta Juscelino Kubitscheka w Brazylii zajęło czwarte miejsce, awansując o jedną pozycję w stosunku do ubiegłego roku. Osiągnęło ogólny wynik 8,47, dzięki imponującej ocenie 8,6 za punktualność. W pierwszej piątce światowych lotnisk znalazło się również omańskie lotnisko w Maskacie, które uzyskało 8,47 punktów.

Tomasz Pawliszyn, dyrektor generalny AirHelp, skomentował: „W AirHelp uważamy, że pasażerowie powinni mieć możliwość podejmowania decyzji dotyczących podróży lotniczych, kierując się nie tylko ceną biletu. Naszym celem jest zapewnienie wglądu w jakość usług z uwzględnieniem innych kluczowych czynników wpływających na komfort podróżowania. Dzięki rankingowi AirHelp Score pomagamy pasażerom lepiej przewidzieć, czego mogą się spodziewać po różnych portach lotniczych, a także informujemy ich, jakie mają prawa w przypadku opóźnienia, odwołania lub przepełnienia lotu”.

Więcej informacji o światowym rankingu najlepszych lotnisk według AirHelp znajdziesz tutaj.

O AirHelp Score

AirHelp Score to ranking najlepszych i najgorszych linii lotniczych oraz lotnisk na świecie. AirHelp publikuje go od 2015 roku (z przerwą podczas pandemii), aby pomóc podróżnym w lepszym planowaniu lotów. Dzięki temu zestawieniu, opartemu na rzetelnych danych, pasażerowie mogą sprawdzić, jakiego poziomu obsługi mogą się spodziewać ze strony linii lotniczych i lotnisk. Tworząc AirHelp Score, firma analizuje wiele źródeł danych i czynników, aby zapewnić pełny obraz jakości oferowanych usług. Ocena lotnisk opiera się na trzech kryteriach: punktualności, opiniach klientów oraz ofercie gastronomicznej i sklepach. Największe znaczenie ma punktualność i stanowi 60% oceny, a pozostałe dwa czynniki wnoszą po 20%. W celu ustalenia wyników przeanalizowano dane z okresu od 1 czerwca 2024 roku do 31 maja 2025 roku oraz zebrano opinie pasażerów na temat ostatnio odwiedzanych lotnisk.

O AirHelp

AirHelp to firma obecna na polskim rynku od 2013 roku, zatrudniająca ponad 400 pracowników - głównie w Polsce i innych kluczowych miastach Europy. Jako pionier innowacyjnych rozwiązań technologicznych wspierających proces ubiegania się o odszkodowania, AirHelp aktywnie działa na rzecz ochrony praw pasażerów lotniczych na całym świecie.

Działając w branży technologii turystycznych, AirHelp od 2013 roku wspiera pasażerów w dochodzeniu swoich praw za niedogodności spowodowane zakłóceniami w ruchu lotniczym. Dotychczas firma uzyskała odszkodowania dla ponad 2,7 miliona pasażerów, których loty zostały opóźnione lub odwołane. Już 10 milionów pasażerów objęło swoje loty dodatkową ochroną dzięki subskrypcji AirHelp+, a kolejne miliony korzystają z bezpłatnych informacji eksperckich dostępnych na stronie airhelp.pl.

AirHelp inwestuje też w bardziej ekologiczną przyszłość - firma zobowiązała się do sadzenia jednego drzewa za każde 100 zakłóceń lotów. Do tej pory posadzono już 102 836 drzew! Jako obrońca praw pasażerów linii lotniczych, AirHelp dba o ludzi - a troska o ludzi to również dbałość o naszą planetę.

Światowy lider w odszkodowaniach lotniczych

Dzięki innowacyjnym rozwiązaniom opartym na sztucznej inteligencji oraz zaangażowanemu zespołowi ponad 400 AirHelperów, AirHelp umożliwia podróżnym z Unii Europejskiej, Wielkiej Brytanii i innych krajów uzyskanie nawet 600 € za opóźnienia i odwołania lotów. Więcej informacji na temat firmy można znaleźć na stronie: https://www.airhelp.pl/

Źródło informacji: AirHelp

 

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
Data publikacji 24.07.2025, 12:42
Źródło informacji AirHelp
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ