Newsletter

STS stworzył pomnik piłki kobiecej

28.07.2025, 11:16aktualizacja: 29.07.2025, 11:04

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Biuro prasowe STS (1)
Biuro prasowe STS (1)
STS, oficjalny sponsor reprezentacji Polski kobiet w piłce nożnej, stworzył wspólnie z PZPN wyjątkowy projekt „Piłka nożna jest kobietą”. W ramach inicjatywy powstał pomnik poświęconego kobiecej piłce nożnej. Projekt ma na celu uhonorowanie rosnącej roli kobiecego futbolu na sportowej mapie Polski oraz ciężkiej pracy zawodniczek i ich osiągnięć.

Kampania „Piłka nożna jest kobietą” oraz jej najważniejszy element - pomnik piłki nożnej - jest symbolicznym wyrazem uznania dla piłkarek reprezentacji, które z pasją i determinacją budują pozycję dyscypliny na sportowej mapie świata, inspirując kolejne pokolenia dziewcząt do sięgania po marzenia. Projekt wpisuje się również w misję STS, by wspierać rozwój sportu w Polsce oraz strategię społecznej odpowiedzialności biznesu, która w dużej mierze opiera się na działaniach sponsorskich, a przy tym jednocześnie łączy się w długofalową strategią PZPN dotyczącą rozwoju piłki nożnej kobiet.

„Od dekady, jako sponsor reprezentacji Polski w piłce nożnej, angażujemy się w świętowanie ważnych momentów dla rodzimego sportu. Takim bez wątpienia był pierwszy w historii awans na Mistrzostwa Europy żeńskiej reprezentacji. Kobieca piłka nożna to dziś integralna część polskiego sportu - dynamicznie się rozwija, zdobywa coraz większe grono kibiców i zasługuje na pełne uznanie. Pomnik jest symbolem szacunku, dumy i wiary w przyszłość tej dyscypliny” - mówi Paulina Laby, Senior PR&Sponsorship Specialist w STS. „Jako zaangażowany sponsor, mamy swój wkład w budowę pozycji piłki kobiecej w Polsce, ale przede wszystkim, chcemy być przy reprezentacji i okazywać jej wsparcie niezależnie od jej wyników” - dodaje.

Pomnik stanie w przestrzeni publicznej i będzie dostępny dla wszystkich kibiców. Jego autorką jest Eleonora Rogińska, artystka, scenografka i rzeźbiarka. Forma została zaprezentowana podczas uroczystego odsłonięcia w Gdańsku, gdzie znajduje się „dom reprezentacji Polski kobiet”.

„Tego typu działaniami, wspólnie z naszymi kluczowymi partnerami demonstrujemy, iż piłkarstwo kobiece w naszym kraju ma dziś należytą ekspozycję i niezwykle istotne miejsce w piłkarskim ekosystemie. Jest to ukłon w stronę futbolu żeńskiego na miarę jego potencjału, dynamiki rozwoju, autentyczności oraz wielu innych wartości, które są jego integralną częścią. Niniejsza inicjatywa w naturalny sposób ilustruje przykładem zaangażowanie, pasję i determinację wszystkich interesariuszy, którzy codziennie budują pozycję i wizerunek piłki nożnej kobiet i przyczyniają się do jej rozwoju, w szczególności dziewcząt i kobiet realizujących swoje marzenia w różnych rolach w sporcie”- podkreśla Grzegorz Stefanowicz, dyrektor Departamentu Piłkarstwa Kobiecego PZPN

„Kiedy myślałam o tej realizacji, zależało mi, by stworzyć formę, która będzie nie tylko pomnikiem, ale przede wszystkim żywym symbolem siły, patriotyzmu i kobiecej pasji, które od lat kształtują polski sport. Zależało mi, żeby jej forma oddawała podziw dla dyscypliny i determinacji zawodniczek, przypominając, że każdy sukces rodzi się w ciężkiej pracy. Chcę, by stojąc przed obiektem, kibice czuli dumę z biało‑czerwonych barw, a młode dziewczyny - odwagę, by sięgnąć po swoje marzenia. To projekt bliski mojemu sercu, bo pozwala zamknąć w sztuce energię, która łączy pokolenia sportowców i widzów” - mówi Eleonora Rogińska, autorka pomnika. „Ponadto, sport i sztuka mają ze sobą więcej wspólnego, niż mogłoby się wydawać, i cieszę się, że mogłam to wyrazić właśnie poprzez pracę nad tym pomnikiem" - dodaje.

Źródło informacji: Biuro prasowe STS

 

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji 28.07.2025, 11:16
Źródło informacji Biuro prasowe STS
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ