Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Kampania „Piłka nożna jest kobietą” oraz jej najważniejszy element - pomnik piłki nożnej - jest symbolicznym wyrazem uznania dla piłkarek reprezentacji, które z pasją i determinacją budują pozycję dyscypliny na sportowej mapie świata, inspirując kolejne pokolenia dziewcząt do sięgania po marzenia. Projekt wpisuje się również w misję STS, by wspierać rozwój sportu w Polsce oraz strategię społecznej odpowiedzialności biznesu, która w dużej mierze opiera się na działaniach sponsorskich, a przy tym jednocześnie łączy się w długofalową strategią PZPN dotyczącą rozwoju piłki nożnej kobiet.
„Od dekady, jako sponsor reprezentacji Polski w piłce nożnej, angażujemy się w świętowanie ważnych momentów dla rodzimego sportu. Takim bez wątpienia był pierwszy w historii awans na Mistrzostwa Europy żeńskiej reprezentacji. Kobieca piłka nożna to dziś integralna część polskiego sportu - dynamicznie się rozwija, zdobywa coraz większe grono kibiców i zasługuje na pełne uznanie. Pomnik jest symbolem szacunku, dumy i wiary w przyszłość tej dyscypliny” - mówi Paulina Laby, Senior PR&Sponsorship Specialist w STS. „Jako zaangażowany sponsor, mamy swój wkład w budowę pozycji piłki kobiecej w Polsce, ale przede wszystkim, chcemy być przy reprezentacji i okazywać jej wsparcie niezależnie od jej wyników” - dodaje.
Pomnik stanie w przestrzeni publicznej i będzie dostępny dla wszystkich kibiców. Jego autorką jest Eleonora Rogińska, artystka, scenografka i rzeźbiarka. Forma została zaprezentowana podczas uroczystego odsłonięcia w Gdańsku, gdzie znajduje się „dom reprezentacji Polski kobiet”.
„Tego typu działaniami, wspólnie z naszymi kluczowymi partnerami demonstrujemy, iż piłkarstwo kobiece w naszym kraju ma dziś należytą ekspozycję i niezwykle istotne miejsce w piłkarskim ekosystemie. Jest to ukłon w stronę futbolu żeńskiego na miarę jego potencjału, dynamiki rozwoju, autentyczności oraz wielu innych wartości, które są jego integralną częścią. Niniejsza inicjatywa w naturalny sposób ilustruje przykładem zaangażowanie, pasję i determinację wszystkich interesariuszy, którzy codziennie budują pozycję i wizerunek piłki nożnej kobiet i przyczyniają się do jej rozwoju, w szczególności dziewcząt i kobiet realizujących swoje marzenia w różnych rolach w sporcie”- podkreśla Grzegorz Stefanowicz, dyrektor Departamentu Piłkarstwa Kobiecego PZPN
„Kiedy myślałam o tej realizacji, zależało mi, by stworzyć formę, która będzie nie tylko pomnikiem, ale przede wszystkim żywym symbolem siły, patriotyzmu i kobiecej pasji, które od lat kształtują polski sport. Zależało mi, żeby jej forma oddawała podziw dla dyscypliny i determinacji zawodniczek, przypominając, że każdy sukces rodzi się w ciężkiej pracy. Chcę, by stojąc przed obiektem, kibice czuli dumę z biało‑czerwonych barw, a młode dziewczyny - odwagę, by sięgnąć po swoje marzenia. To projekt bliski mojemu sercu, bo pozwala zamknąć w sztuce energię, która łączy pokolenia sportowców i widzów” - mówi Eleonora Rogińska, autorka pomnika. „Ponadto, sport i sztuka mają ze sobą więcej wspólnego, niż mogłoby się wydawać, i cieszę się, że mogłam to wyrazić właśnie poprzez pracę nad tym pomnikiem" - dodaje.
Źródło informacji: Biuro prasowe STS
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji | 28.07.2025, 11:16 |
Źródło informacji | Biuro prasowe STS |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Pozostałe z kategorii
-
Image
Archicom Collection niezmiennie zaskakuje. W inwestycji M7 powstanie siedem kolekcjonerskich apartamentów unikalnych w skali światowej
W inwestycji M7 zlokalizowanej w nowym superkwartale Towarowa22, powstaną wyjątkowe, kolekcjonerskie apartamenty stworzone od początku do końca według autorskich koncepcji łączących je z wybitnymi postaciami ze świata sztuki lub prestiżowymi markami. Pierwsze trzy projekty są już gotowe do sprzedaży. To apartamenty „Helmut Newton and Sylvia Gobbel”, „M as Marylin” oraz „Guitar Heroes”. Posiadają swoje wyróżniki, a nawet – oryginalne dzieła wybitnych artystów w luksusowych wnętrzach.- 28.07.2025, 12:23
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: Archicom Collection
-
Image
Kampania #HistorieZPasją - opowieści, które mają twarze i emocje
Kampania Ministerstwa Funduszy i Polityki Regionalnej #HistorieZPasją objęła swoim zasięgiem 2,66 miliona odbiorców. Jej bohaterami nie są tylko projekty, ale przede wszystkim ludzie, którzy skorzystali z Funduszy Norweskich i EOG - ich pomysły, emocje i pasje.- 23.07.2025, 13:43
- Kategoria: Ludzie i kultura
- Źródło: Ministerstwo Funduszy i Polityki Regionalnej
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘ