Newsletter

Gwiazda koszykówki Marcin Gortat ambasadorem marki LOTTO

17.09.2025, 10:27aktualizacja: 17.09.2025, 11:20

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Fot. PAP/S. Leszczyński (1)
Fot. PAP/S. Leszczyński (1)
Marcin Gortat, łodzianin i najsłynniejszy polski koszykarz, utytułowany zawodnik ligi NBA, dołączył do grona ambasadorów marki LOTTO. Będzie promował zdrowy styl życia, aktywność fizyczną i produkty Totalizatora Sportowego, który od 70 lat hojnie wspiera sport i kulturę - powiedział Szymon Gawryszczak, członek zarządu Totalizatora Sportowego.

„13 września o 13.13 powitaliśmy w naszej >>totalizatorowej rodzinie<< nowego ambasadora Marcina Gortata - 213 centymetrów >>mistrzowskiej wagi<<, charyzmy i profesjonalizmu” - podkreślił Szymon Gawryszczak podczas eventu LOTTO Basket, który odbył się 13 września br. w Warszawie.

Przypomniał, że Totalizator Sportowy, do którego należy marka LOTTO, od 70 lat łączy działalność biznesową ze wsparciem sportu i kultury w Polsce, przekazując corocznie setki milionów złotych, m.in. na Fundusz Rozwoju Kultury Fizycznej. Dzięki tym wpłatom powstają nowe obiekty sportowe w całej Polsce, a te już istniejące przechodzą modernizację.

Szymon Gawryszczak podkreślił, że ze środków własnych spółka prowadzi działalność partnerską, której wyrazem jest m.in. grono sportowych ambasadorów marki LOTTO.

„Marcin Gortat ma za sobą piękną i pełną sukcesów karierę sportową - nie tylko w Polsce, lecz także za granicą. Obecnie nadal pozostaje w sporcie, choć w innej roli. Prowadzi własną fundację, która pomaga spełniać sportowe marzenia młodym ludziom, założył szkołę sportową, a także wspiera różnego rodzaju inicjatywy promujące aktywność fizyczną” - zaznaczył Gawryszczak.

„Zależało nam na tym, żeby Marcin był w naszej rodzinie, bo chcemy jeszcze lepiej promować polski sport, promować aktywność fizyczną, nasze gry i produkty. Chcemy, żeby ludzie się nimi bawili, żeby czerpali pozytywne emocje oraz spełniali swoje marzenia” - wyjaśnił członek zarządu Totalizatora Sportowego.

Marcin Gortat, odbierając swoją imienną koszulkę LOTTO z rąk Szymona Gawryszczaka, zaznaczył, że Totalizator Sportowy i marka LOTTO są mu bliskie nie tylko za sprawą sportu, który wspierają, lecz także ze względu na sposób, w jaki łączą biznes z działalnością na rzecz rozwoju tej dziedziny.

„Z każdej złotówki przeznaczonej na gry liczbowe LOTTO, 19 groszy trafia na sport, ale też na kulturę. Dzięki tym środkom mamy w Polsce dziesiątki tysięcy wybudowanych i wyremontowanych obiektów sportowych. Jako ambasador marki LOTTO będę kontynuował sportową działalność z drużynowym wsparciem od Totalizatora Sportowego” - podkreślił Gortat.

Sportowiec przypomniał, że to nie jest jego pierwsza współpraca z Totalizatorem Sportowym. 

„Działamy razem już od jakiegoś czasu, choć wcześniej były to pojedyncze inicjatywy i eventy. Dzisiaj zacieśniamy więzi. Ja natomiast zostałem już takim pełnokrwistym, stuprocentowym ambasadorem na najbliższe dwa lata, z czego się bardzo cieszę” - powiedział.

Dodał, że ta współpraca daje szansę promocji nie tylko całego sportu, ale również i kultury w naszym kraju. 

„Razem będziemy mogli robić jeszcze większe eventy niż do tej pory, choćby wielki mecz Gortat Team kontra NATO Air Force, który prawdopodobnie odbędzie się 13 czerwca 2026 r. w Atlas Arenie w Łodzi” - poinformował Marcin Gortat.

Wyjaśnił też, że numer 13, z którym występuje, jest dla niego szczęśliwą liczbą. 

„Trzynastka towarzyszy mi całe życie, można powiedzieć, że walczyłem o nią od samego początku. Raz nawet musiałem ten numer wykupić w NBA od innego gracza. I tak został ze mną do dziś, stając się filarem mojej strategii” - podkreślił koszykarz.

Podczas eventu LOTTO Basket członek zarządu Totalizatora Sportowego Szymon Gawryszczak przypomniał, że 15 września ruszyła wspaniała akcja, której twarzą jest Robert Lewandowski - również ambasador Totalizatora Sportowego.

„Akcja polega na tym, że gracze będą mogli wybierać obiekty sportowe i kulturalne, które dofinansujemy. Najpierw gracze będą mogli zgłaszać konkretne obiekty, np. z ich miejscowości lub z okolicy. Następnie my wybierzemy najciekawsze i stworzymy z nich listę rankingową. Gracze kupując nasze produkty, będą mogli oddawać głos na konkretne miejsca. My z kolei przyszłego roku przedstawimy listę takich obiektów do dofinansowania, wpłacając na ich konto kilkaset tysięcy złotych” - wyjaśnił przedstawiciel LOTTO.

Dodał, że w planie jest dofinansowanie 70 obiektów z całej Polski - na 70 lat spółki.

Marcin Gortat jako koszykarz przez 18 lat aktywności sportowej grał m.in. w reprezentacji Polski U-20 i seniorów, w niemieckim klubie Rhein Energie Köln, a także na parkietach Euroligi. W 2008 roku zadebiutował w rozgrywkach NBA - najlepszej koszykarskiej ligi świata. Sportową karierę zakończył w 2020 roku. Dziś prowadzi szeroką działalność na rzecz promocji sportu wśród młodych ludzi, m.in. jest założycielem Fundacji Marcina Gortata MG13 oraz Szkoły Mistrzostwa Sportowego Marcina Gortata, która ma oddziały w kilku miastach w Polsce.

Totalizator Sportowy od lat wspiera rozwój koszykówki w Polsce. Marka LOTTO już po raz drugi z rzędu pełniła rolę Partnera Głównego meczu Gortat Team vs NATO Team. Wcześniej była Partnerem Tytularnym rozgrywek koszykówki 3x3, zarówno w odmianie męskiej, jak i żeńskiej. Od kilku lat LOTTO współpracuje również z aktualnymi mistrzami Polski - koszykarską Legią Warszawa - a także wspiera ekstraklasową Arkę Gdynia.

Źródło informacji: PAP MediaRoom

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
embeduj wideo
POBIERZ WIDEO
Wideo do bezpłatnego wykorzystania w całości (bez prawa do edycji lub wykorzystania fragmentów)
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji 17.09.2025, 10:27
Źródło informacji PAP MediaRoom
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Pozostałe z kategorii

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ