Newsletter

Gwiazda koszykówki Marcin Gortat ambasadorem marki LOTTO

17.09.2025, 10:27aktualizacja: 17.09.2025, 11:20

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Fot. PAP/S. Leszczyński (1)
Fot. PAP/S. Leszczyński (1)
Marcin Gortat, łodzianin i najsłynniejszy polski koszykarz, utytułowany zawodnik ligi NBA, dołączył do grona ambasadorów marki LOTTO. Będzie promował zdrowy styl życia, aktywność fizyczną i produkty Totalizatora Sportowego, który od 70 lat hojnie wspiera sport i kulturę - powiedział Szymon Gawryszczak, członek zarządu Totalizatora Sportowego.

„13 września o 13.13 powitaliśmy w naszej >>totalizatorowej rodzinie<< nowego ambasadora Marcina Gortata - 213 centymetrów >>mistrzowskiej wagi<<, charyzmy i profesjonalizmu” - podkreślił Szymon Gawryszczak podczas eventu LOTTO Basket, który odbył się 13 września br. w Warszawie.

Przypomniał, że Totalizator Sportowy, do którego należy marka LOTTO, od 70 lat łączy działalność biznesową ze wsparciem sportu i kultury w Polsce, przekazując corocznie setki milionów złotych, m.in. na Fundusz Rozwoju Kultury Fizycznej. Dzięki tym wpłatom powstają nowe obiekty sportowe w całej Polsce, a te już istniejące przechodzą modernizację.

Szymon Gawryszczak podkreślił, że ze środków własnych spółka prowadzi działalność partnerską, której wyrazem jest m.in. grono sportowych ambasadorów marki LOTTO.

„Marcin Gortat ma za sobą piękną i pełną sukcesów karierę sportową - nie tylko w Polsce, lecz także za granicą. Obecnie nadal pozostaje w sporcie, choć w innej roli. Prowadzi własną fundację, która pomaga spełniać sportowe marzenia młodym ludziom, założył szkołę sportową, a także wspiera różnego rodzaju inicjatywy promujące aktywność fizyczną” - zaznaczył Gawryszczak.

„Zależało nam na tym, żeby Marcin był w naszej rodzinie, bo chcemy jeszcze lepiej promować polski sport, promować aktywność fizyczną, nasze gry i produkty. Chcemy, żeby ludzie się nimi bawili, żeby czerpali pozytywne emocje oraz spełniali swoje marzenia” - wyjaśnił członek zarządu Totalizatora Sportowego.

Marcin Gortat, odbierając swoją imienną koszulkę LOTTO z rąk Szymona Gawryszczaka, zaznaczył, że Totalizator Sportowy i marka LOTTO są mu bliskie nie tylko za sprawą sportu, który wspierają, lecz także ze względu na sposób, w jaki łączą biznes z działalnością na rzecz rozwoju tej dziedziny.

„Z każdej złotówki przeznaczonej na gry liczbowe LOTTO, 19 groszy trafia na sport, ale też na kulturę. Dzięki tym środkom mamy w Polsce dziesiątki tysięcy wybudowanych i wyremontowanych obiektów sportowych. Jako ambasador marki LOTTO będę kontynuował sportową działalność z drużynowym wsparciem od Totalizatora Sportowego” - podkreślił Gortat.

Sportowiec przypomniał, że to nie jest jego pierwsza współpraca z Totalizatorem Sportowym. 

„Działamy razem już od jakiegoś czasu, choć wcześniej były to pojedyncze inicjatywy i eventy. Dzisiaj zacieśniamy więzi. Ja natomiast zostałem już takim pełnokrwistym, stuprocentowym ambasadorem na najbliższe dwa lata, z czego się bardzo cieszę” - powiedział.

Dodał, że ta współpraca daje szansę promocji nie tylko całego sportu, ale również i kultury w naszym kraju. 

„Razem będziemy mogli robić jeszcze większe eventy niż do tej pory, choćby wielki mecz Gortat Team kontra NATO Air Force, który prawdopodobnie odbędzie się 13 czerwca 2026 r. w Atlas Arenie w Łodzi” - poinformował Marcin Gortat.

Wyjaśnił też, że numer 13, z którym występuje, jest dla niego szczęśliwą liczbą. 

„Trzynastka towarzyszy mi całe życie, można powiedzieć, że walczyłem o nią od samego początku. Raz nawet musiałem ten numer wykupić w NBA od innego gracza. I tak został ze mną do dziś, stając się filarem mojej strategii” - podkreślił koszykarz.

Podczas eventu LOTTO Basket członek zarządu Totalizatora Sportowego Szymon Gawryszczak przypomniał, że 15 września ruszyła wspaniała akcja, której twarzą jest Robert Lewandowski - również ambasador Totalizatora Sportowego.

„Akcja polega na tym, że gracze będą mogli wybierać obiekty sportowe i kulturalne, które dofinansujemy. Najpierw gracze będą mogli zgłaszać konkretne obiekty, np. z ich miejscowości lub z okolicy. Następnie my wybierzemy najciekawsze i stworzymy z nich listę rankingową. Gracze kupując nasze produkty, będą mogli oddawać głos na konkretne miejsca. My z kolei przyszłego roku przedstawimy listę takich obiektów do dofinansowania, wpłacając na ich konto kilkaset tysięcy złotych” - wyjaśnił przedstawiciel LOTTO.

Dodał, że w planie jest dofinansowanie 70 obiektów z całej Polski - na 70 lat spółki.

Marcin Gortat jako koszykarz przez 18 lat aktywności sportowej grał m.in. w reprezentacji Polski U-20 i seniorów, w niemieckim klubie Rhein Energie Köln, a także na parkietach Euroligi. W 2008 roku zadebiutował w rozgrywkach NBA - najlepszej koszykarskiej ligi świata. Sportową karierę zakończył w 2020 roku. Dziś prowadzi szeroką działalność na rzecz promocji sportu wśród młodych ludzi, m.in. jest założycielem Fundacji Marcina Gortata MG13 oraz Szkoły Mistrzostwa Sportowego Marcina Gortata, która ma oddziały w kilku miastach w Polsce.

Totalizator Sportowy od lat wspiera rozwój koszykówki w Polsce. Marka LOTTO już po raz drugi z rzędu pełniła rolę Partnera Głównego meczu Gortat Team vs NATO Team. Wcześniej była Partnerem Tytularnym rozgrywek koszykówki 3x3, zarówno w odmianie męskiej, jak i żeńskiej. Od kilku lat LOTTO współpracuje również z aktualnymi mistrzami Polski - koszykarską Legią Warszawa - a także wspiera ekstraklasową Arkę Gdynia.

Źródło informacji: PAP MediaRoom

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
embeduj wideo
POBIERZ WIDEO
Wideo do bezpłatnego wykorzystania w całości (bez prawa do edycji lub wykorzystania fragmentów)
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji 17.09.2025, 10:27
Źródło informacji PAP MediaRoom
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ