Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Przed nami wyjątkowy powód do świętowania - okrągła rocznica językowego konkursu. To doskonała okazja, aby podsumować minioną dekadę oraz wspólnie celebrować bogactwo i ożywczą zmienność młodzieżowego języka, który wciąż inspiruje i zaskakuje.
„Jubileuszowa, dziesiąta edycja plebiscytu Młodzieżowe Słowo Roku to dla nas szczególny moment. Konkurs na stałe wpisał się w kalendarz językowy i społeczny, pokazując, jak dynamicznie zmienia się język młodych ludzi. To nie tylko zabawa, ale także cenny materiał do obserwacji trendów kulturowych i komunikacyjnych. Cieszymy się, że co roku wspólnie z młodzieżą odkrywamy słowa, które trafiają do codziennego języka i stają się symbolem swoich czasów” - mówi Natalia Wojciechowska, prezes Wydawnictwa Naukowego PWN.
Moment przyjmowania zgłoszeń to wyjątkowy czas, w którym oddajemy głos młodzieży. To właśnie teraz można wziąć udział w lingwistycznej zabawie otwartej dla wszystkich użytkowników języka polskiego.
Zgłoszenia ruszają
Jak co roku jesienią, językowa rywalizacja nabiera rumieńców. Czy wśród zgłoszeń pojawią się wyrazy już znane, lecz wzbogacone o nowe znaczenia, czy też zaskoczą nas zupełnie nowe i nieoczywiste propozycje?
W pierwszym etapie, który rozpoczyna się 8 października i potrwa do 5 listopada, będzie można proponować słowa wraz z ich znaczeniami i przykładami użycia. Spośród najczęściej zgłaszanych propozycji jury sformuje finałową listę, która następnie zostanie poddana internetowemu głosowaniu. Start tego etapu przewidziano na 13 listopada. Finałowe słowo poznamy podczas uroczystej gali już na początku grudnia.
Swoich językowych kandydatów do tytułu Młodzieżowego Słowa Roku 2025 można zgłaszać, klikając w poniższy link:
Partner plebiscytu, firma Apart, przygotowała upominki dla osób, które wypełniły swoje zgłoszenia w ramach w Młodzieżowego Słowa Roku 2025 - codziennie trzy osoby otrzymają zegarek.
Konkurs Młodzieżowego Słowa Roku w widoczny sposób wpłynął na współczesną polszczyznę i na stałe wpisał się do kalendarza ogólnopolskich wydarzeń z obszaru popkultury. Plebiscyt, którego pomysłodawcą jest PWN, to nie tylko doskonała okazja, aby wsłuchać się w głos młodzieży, ale także - już po raz dziesiąty - utwierdzić w przekonaniu, że język polski jest żywy i zmienia się tak samo szybko jak trendy, które obserwujemy w każdym innym obszarze naszego życia.
Tegoroczną edycję wspierają partnerzy. Mecenasami głównymi 10. edycji Młodzieżowego Słowa Roku są ORLEN oraz PKO Bank Polski. Mecenasami są firmy: Apart, Local Heroes oraz marki Oxford i Pelikan. Partnerem wspierającym jest Muzeum Sztuki Nowoczesnej w Warszawie.
Organizatorzy z niecierpliwością oczekują zgłoszeń i wierzą, że popularne słowo „sigma” znajdzie w tym roku swojego godnego, jubileuszowego następcę.
KONTAKT:
Dorota Uslu
Advalue
e-mail: dorota.uslu@advalue.pl
Źródło informacji: PWN
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji | 10.10.2025, 11:29 |
Źródło informacji | PWN |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Pozostałe z kategorii
-
Image
Blokees debiutuje z nową kategorią „BLOKEES WHEELS” i prezentuje wiele nowych zestawów modeli na Wonder Festival 2025
- 03.10.2025, 08:41
- Kategoria: Ludzie i kultura
- Źródło: PR Newswire
-
Image
Kolmar Korea prezentuje „Mapę drogową sukcesu K-Beauty" podczas Amazon Beauty w Seulu
• Oficjalny sponsor handlowy wydarzenia Amazon Beauty in Seul 2025, które przyciągnęło ponad 3000 uczestników online i offline.
• Wiceprezes Sang-Hyun Yoon podkreśla ewolucję w kierunku hitowych produktów jako kluczowy czynnik globalnego sukcesu K-Beauty.- 02.10.2025, 09:12
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PR Newswire
-
Using AI to Fight Overcrowded Animal Shelters - "CALL A PET" Launches on World Animal Day
- 01.10.2025, 15:43
- Kategoria: Ludzie i kultura
- Źródło: APA-OTS
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘ