Newsletter

AAA AUTO z rekordem sprzedaży po III kwartale 2025 roku

22.10.2025, 12:30aktualizacja: 22.10.2025, 13:02

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

PAP - kadr z filmu
PAP - kadr z filmu
Grupa AURES Holdings, operator największej sieci sprzedaży samochodów używanych AAA AUTO i Mototechna, osiągnęła po trzech kwartałach 2025 roku najlepsze wyniki w swojej historii. Łącznie sprzedała 86 226 samochodów, czyli o 300 aut więcej niż w całym ostatnim przedcovidowym roku 2019.

Jak zauważyła Karolína Topolová, dyrektor generalna i prezes zarządu AURES Holdings, tegoroczny trzeci kwartał był jednocześnie najlepszym trzecim kwartałem w historii firmy, ponieważ po raz pierwszy przekroczony został pułap 30 tys. sprzedanych aut.

„U podstaw tego sukcesu znajduje się kontynuacja digitalizacji i ekspansji działalności operacyjnej, jak również rozwój segmentacji oferty oraz grup klientów. Tegoroczne wyniki potwierdzają, że nasza strategia rozwoju i segmentacji klientów działa na wszystkich rynkach. Odnotowujemy wzrosty w Polsce, Czechach i na Słowacji, a jednocześnie utrzymujemy wysoki poziom satysfakcji klientów” - wskazała Topolová.

Zwróciła uwagę, że grupa działa obecnie w ponad 70 lokalizacjach w czterech krajach regionu: w Czechach, w Polsce, na Słowacji, na Węgrzech. Prowadzi trzy centra obsługi telefonicznej i pięć centrów importowo-eksportowych. W ofercie ma ponad 19 tys. samochodów, codziennie sprzedając średnio ok. 340 pojazdów.

„Największy wzrost w ujęciu rok do roku odnotowaliśmy w Czechach, znaczące wzrosty miały miejsce również w Polsce i na Słowacji. Do końca 2025 roku planujemy pobić ubiegłoroczny rekord 109 tys. sprzedanych samochodów” - zapowiedziała prezes zarządu AURES Holdings.

Przypomniała, że w maju tego roku Grupa AURES Holdings powiększyła możliwości oddziału w Poznaniu o 30 samochodów, a w sierpniu rozbudowała oddział w Bydgoszczy, w którym teraz oferuje o 130 samochodów więcej. Z kolei na początku lata uruchomiony został nowy główny budynek autocentrum w Zabrzu.

„AURES Holdings rozwija swoją sieć sprzedaży, mając na uwadze także ekologię i oszczędność energii. Oddział w Zabrzu został wyposażony w panele fotowoltaiczne o mocy 22 kWp (kilowatów mocy szczytowej). Natomiast w pierwszym kwartale 2026 roku uruchomiona zostanie ekologiczna myjnia samochodowa w oddziale w Piasecznie pod Warszawą” - poinformowała Topolová.

Dodała, że Polsce, podobnie jak w innych krajach, Grupa uruchomi ekspresowe oddziały AAA AUTO, czyli małe punkty z szybką obsługą w mniejszych miastach liczących 15-20 tys. mieszkańców.

„To jest koncepcja podobna do tej, według której obecnie budowane są mniejsze centra handlowe, ponieważ klienci są coraz mniej skłonni daleko jechać na zakupy i coraz bardziej cenią swój czas. Dlatego też wybieramy lokalizacje w miejscach o dużym natężeniu ruchu klientów, głównie przy centrach handlowych” - wyjaśniła Karolina Topolova.

Zapowiedziała, że pierwszy ekspresowy oddział AAA AUTO w Polsce powstanie w Rzeszowie.

Petr Vaněček, dyrektor generalny i członek zarządu AURES Holdings dodał, że zaawansowana praca z segmentami klientów stała się głównym motorem wzrostu.

„Modele segmentacyjne, na których się opieramy, pozwalają nam dokładnie zrozumieć potrzeby poszczególnych grup - od młodych początkujących po zaawansowanych kierowców powyżej 65 roku życia. Dzięki temu potrafimy lepiej ukierunkować zarówno ofertę, jak i komunikację” - powiedział Vaněček.

Wskazał, że od połowy 2024 roku Grupa AURES Holdings odnotowała niemal podwojenie liczby młodych klientów kupujących swój pierwszy samochód.

„Początkujący kierowcy coraz częściej wybierają sportowe marki, takie jak BMW czy Audi zamiast tradycyjnej Škody. Z drugiej strony niemal 10 proc. nabywców stanowią klienci w wieku 65+. Często wybierają kompaktowe SUV-y lub mniejsze modele o niższym zużyciu paliwa i preferują tradycyjne marki” - podał.

Jego zdaniem, dzięki szczegółowej znajomości klientów firma może lepiej planować asortyment, aktywność marketingową i strukturę oferty pojazdów w zależności od poszczególnych grup rynkowych. „Segmentacja pomaga nam utrzymać stabilny wzrost nawet w zmiennych warunkach gospodarczych” - ocenił Petr Vaněček.

Vaněček zwrócił uwagę, że gwarancje i programy ubezpieczeniowe są dziś standardem na rynku wtórnym, zwłaszcza w przypadku dużych dealerów, jednak ich jakość znacząco się różni.

„W zakresie tzw. produktów gwarancyjnych mamy w Grupie AURES Holdings dwudziestoletnie doświadczenie zdobyte w Czechach, gdzie klienci coraz częściej preferują samochody objęte gwarancją lub ochroną ubezpieczeniową. W Polsce obecnie ponad 60 proc. klientów firmy wybiera jedną z opcji programu Carlife, a około 40 proc. regularnie przedłuża ochronę na kolejne lata” - powiedział.

Jak ocenił, ten trend odzwierciedla rosnącą świadomość wartości produktów ubezpieczeniowych oraz świadome podejście do inwestycji w samochód.

Vaněček zwrócił uwagę, że kupując samochód używany u mniejszego sprzedawcy lub pośrednika zamiast w AAA AUTO, otrzymamy zwykle jedynie podstawową, ustawową gwarancję na wady ukryte, która obowiązuje przez rok i często jest trudna do wyegzekwowania.

„My idziemy o krok dalej, bo każde sprzedane auto jest naszą faktyczną własnością, co oznacza pełną odpowiedzialność prawną i techniczną z naszej strony. To odróżnia nas od wielu mniejszych komisów lub pośredników, którzy często oferują samochody w imieniu osób trzecich, a ich gwarancje są ograniczone i trudne do wyegzekwowania” - zaznaczył.

Dodał, że AAA AUTO zapewnia jakość techniczną pojazdu już na etapie jego zakupu. „W proces weryfikacji samochodów inwestujemy miliony złotych. Obejmuje on zarówno sprawdzanie w bazach danych z historią pojazdów, jak i kontrole techniczne, diagnostykę komputerową oraz jazdy testowe. Kluczowym elementem procesu weryfikacji naszych aut jest również współpraca z renomowaną międzynarodową firmą carVertical, dysponującą milionami danych dotyczących historii pojazdów z całej Europy” - wyjaśnił Vaněček.

Podkreślił, że zasadniczą różnicą między gwarancją AURES Holdings a resztą rynku jest program Carlife, który wyróżnia się unikalną elastycznością i szerokim zakresem ochrony.

„Oferujemy kupującym ubezpieczenie dla pojazdów, których pierwsza rejestracja miała miejsce nawet 20 lat temu, co daje nam wyraźną przewagę nad rynkiem. U nas klient może wybierać spośród czterech wariantów: Comfort, Advantage, Deluxe oraz specjalistycznego e-Deluxe dla samochodów elektrycznych. Warunki poszczególnych programów różnią się limitami świadczeń oraz zakresem objętych elementów: od silnika i skrzyni biegów w wariancie podstawowym po ubezpieczenie klimatyzacji, sprzęgła lub hamulców, a więc komponentów, które u konkurencji są często wyłączone z ochrony lub w ogóle nie podlegają ubezpieczeniu” - zaznaczył Pert Vaněček.

Zdaniem prezes Karolíny Topolovej kluczem do sukcesu jest nie tylko sieć i technologie, ale także rosnące zaufanie klientów.

„Jesteśmy jedyną firmą na rynku wtórnym, która regularnie mierzy wskaźnik Net Promoter Score (NPS). Dzięki współpracy z firmą Cebia w Republice Czeskiej oraz CarVertical w Polsce i na Słowacji, nasi klienci uzyskują bezpłatny dostęp do niezależnych raportów na temat historii samochodów w naszej ofercie. To znacząco zwiększa ich pewność przy zakupie i znajduje pozytywne odzwierciedlenie także w ocenach w Google” - podkreśliła prezes zarządu Grupy AURES Holdings.

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
embeduj wideo
POBIERZ WIDEO
Wideo do bezpłatnego wykorzystania w całości (bez prawa do edycji lub wykorzystania fragmentów)
Data publikacji 22.10.2025, 12:30
Źródło informacji PAP MediaRoom
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Pozostałe z kategorii

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ