Pobierz materiał i Publikuj za darmo
• Pierwszy rejs do portugalskiego miasta odbędzie się 25 maja 2026 r.
• Narodowy przewoźnik będzie realizował rejsy do Porto pięć razy w tygodniu w sezonie letnim i cztery razy w tygodniu w sezonie zimowym.
• Porto to drugi po Lizbonie portugalski kierunek w regularnej siatce połączeń Polskich Linii Lotniczych LOT.
Nowe połączenie Polskich Linii Lotniczych LOT do Porto wystartuje 25 maja 2026 r. W sezonie letnim rejsy będą realizowane pięć razy w tygodniu - w poniedziałki, wtorki, czwartki, piątki i niedziele. Rejsy startować będą z Warszawy o 10:20 i dotrą do Porto o 13:25. Z kolei rejs powrotny wyruszy z Porto o 14:25 i wróci do Warszawy o 19:10. W sezonie zimowym z połączenia do Porto będzie można skorzystać cztery razy w tygodniu - we wtorki, czwartki, piątki i niedziele o takich samych porach. Podróż do Porto potrwa ok. 4 godzin i 5 minut, a rejs powrotny zajmie ok. 3 godziny i 45 minut. Rejsy wykonywane będą przez samoloty Boeing 737 MAX 8.
„Uruchomienie nowej trasy z Warszawy do Porto to ważny krok we wzmacnianiu pozycji PLL LOT na Półwyspie Iberyjskim. Połączenie otwiera przed naszymi pasażerami możliwość odkrywania nie tylko bogactwa kulturowego i malowniczych krajobrazów północnej Portugalii, ale również unikalnego charakteru samego miasta - jego historycznych dzielnic, imponującej architektury oraz kulinarnych tradycji. Po dużym sukcesie zainaugurowanego w tym roku połączenia z Lizboną chcemy umożliwić naszym pasażerom podróże do kolejnego regionu kraju wielkich odkrywców. Zapraszamy do wspólnych, portugalskich podróży na naszych pokładach” - Robert Ludera, prokurent, dyrektor biura siatki połączeń Polskich Linii Lotniczych LOT.
Serce północnej Portugalii
Położone nad ujściem rzeki Douro, Porto to drugie co do wielkości miasto Portugalii i jedno z najstarszych w kraju. Jego nazwa wywodzi się od łacińskiego Portus Cale - starożytnej osady, która z czasem dała początek nazwie kraju. Znane jest również jako „A Invicta”, czyli „Niezwyciężone”. Dumny przydomek nawiązuje do historii miasta, które w XIX wieku - podczas oblężenia przez wojska królewskie - nigdy się nie poddało i obroniło swoją niezależność. Do dziś można spotkać to określenie na lokalnych symbolach i w miejskich hasłach promocyjnych. Dzięki położeniu nad oceanem, Porto od wieków odgrywało strategiczną rolę w handlu morskim, a dziś jest dynamicznie rozwijającym się centrum biznesowym i turystycznym.
Porto urzeka zarówno pięknem architektury, jak i niezwykłą atmosferą nadbrzeżnych uliczek. Ikoną miasta jest Ponte Dom Luís I - dwupoziomowy most łączący Porto z Vila Nova de Gaia, pozwalający podziwiać panoramę okolicy i rzeki Douro. Wizyta w barokowej Torre dos Clérigos czy neoklasycystycznym Palácio da Bolsa przenosi w czasie do epoki dawnej Portugalii. Warto zobaczyć Livraria Lello - jedną z najpiękniejszych księgarni świata, której wnętrze inspirowało J.K. Rowling do stworzenia świata Harry’ego Pottera. Z kolei na XIX-wiecznej stacji kolejowej São Bento można podziwiać historię Portugalii opowiedzianą za pomocą 20 000 płytek azulejos. Malownicza dzielnica Ribeira, z kolorowymi domami i klimatycznymi restauracjami, dopełnia obraz miasta, które oczarowuje każdego odwiedzającego.
Nie tylko miasto
Światowa sława tego miasta wywodzi się od wina porto, dojrzewającego w piwnicach Vila Nova de Gaia po drugiej stronie rzeki. Tradycyjnie serwuje się je w małych kieliszkach jako aperitif lub do deserów, często w towarzystwie serów lub czekoladek, co pozwala w pełni docenić jego aromat i słodycz. Kuchnia Porto to połączenie prostoty i charakteru. Warto spróbować słynnej potrawy - francesinha - bogatej kanapki składającej się z kilku rodzajów mięsa, sera, jajka i charakterystycznego sosu pomidorowo-piwnego, podawanej najczęściej z frytkami. Świeże ryby i owoce morza również królują w lokalnych menu.
Porto to doskonała baza wypadowa do odkrywania północnej Portugalii. W zasięgu krótkiej wycieczki znajdują się malownicze tereny Doliny Douro - regionu wpisanego na listę UNESCO, gdzie tarasowe winnice schodzą ku rzece. Warto wybrać się tam na rejs, degustację wina lub przejażdżkę widokową pociągiem. W okolicach Porto nie brakuje też nadmorskich miejscowości - Foz do Douro czy Matosinhos oferujących szerokie plaże i doskonałe warunki do spacerów, surfingu czy odpoczynku nad oceanem.
Jeszcze więcej rejsów PLL LOT na Półwysep Iberyjski
Polskie Linie Lotnicze LOT konsekwentnie wzmacniają swoją obecność na Półwyspie Iberyjskim. Od sezonu letniego 2026 narodowy przewoźnik zwiększy częstotliwość połączeń z Warszawy do Madrytu i Barcelony, podwajając liczbę rejsów na obu trasach z 7 do 14 tygodniowo.
Nowy rozkład dla połączeń z Warszawy do Madrytu będzie obowiązywał od 29 marca 2026 r. Dzięki zwiększeniu liczby operacji pasażerowie będą mogli podróżować do stolicy Hiszpanii, wybierając spośród dwóch rejsów realizowanych każdego dnia. Do obecnych już w siatce połączeń rejsów wylotowych z Warszawy o godzinie 10:40, dołączą loty o godzinie 19:40. Powrotne rejsy z Madrytu zgodnie z nowym rozkładem będą realizowane o 6:00 oraz 15:30.
Jeśli chodzi o Barcelonę, zmiana częstotliwości rejsów wprowadzona zostanie 1 czerwca 2026 r. i obejmie także uruchomienie popołudniowej rotacji w każdym dniu. PLL LOT będą realizowały rejsy codziennie, z wylotem z Warszawy o godzinie 8:30 oraz o 13:50. Loty powrotne z Barcelony zaplanowane zostały na godzinę 12:35 oraz 18:00.
W ramach rozwoju regularnej siatki połączeń na Półwyspie Iberyjskim PLL LOT w minionym tygodniu poinformowały także o uruchomieniu dwóch nowych tras realizowanych z Krakowa. Od 30 marca 2026 r. podróżni będą mogli podróżować ze stolicy Małopolski bezpośrednio do Madrytu oraz Barcelony.
Bilety na połączenia PLL LOT na trasie Warszawa-Porto są dostępne we wszystkich kanałach sprzedaży, w tym na stronie lot.com, w LOT Contact Center i w biurach LOT Travel.
Polskie Linie Lotnicze LOT to nowoczesny przewoźnik łączący Europę Środkową i Wschodnią ze światem. W ofercie LOT-u są bezpośrednie rejsy dalekodystansowe do portów w Stanach Zjednoczonych, Kanadzie, Indiach, Japonii i Korei Południowej. Polski przewoźnik konsekwentnie zwiększa częstotliwość i poprawia ofertę na tych kierunkach, wzmacniając tym samym swoją pozycję na rynku Europy Środkowo-Wschodniej. Połączenia dalekiego zasięgu obsługuje Boeingami 787 Dreamliner, jednymi z najnowocześniejszych szerokokadłubowych samolotów świata. Obecny na niebie od 1929 roku, polski przewoźnik jest 11 najstarszą linią lotniczą na świecie, będąc jedną z najbardziej międzynarodowych i rozpoznawalnych polskich marek.
KONTAKT:
Biuro Prasowe
at Polskie Linie Lotnicze LOT
e-mail: media@lot.pl
Źródło informacji: PLL LOT
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
| Data publikacji | 30.10.2025, 12:03 |
| Źródło informacji | PLL LOT |
| Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Pozostałe z kategorii
-
Image
80 lat tradycji zobowiązuje – Polimex Mostostal staje do wyścigu po wielomiliardowe projekty infrastrukturalne
Polimex Mostostal S.A., największa firma budowlano-inżynieryjna z polskim kapitałem, zaprezentowała strategię rozwoju całej Grupy Kapitałowej na najbliższe lata. Tylko w perspektywie 2028 roku przychody operacyjne Grupy mają sięgnąć 10 mld zł, zaś rentowność EBIT – ponad 4 proc. To jednak dopiero początek, bowiem nakłady inwestycyjne w polskiej energetyce na najbliższą dekadę są szacowane na ponad 630 miliardów zł, zaś Polimex Mostostal ma ambicję zrealizować wiele z planowanych projektów.- 31.10.2025, 12:47
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PAP MediaRoom
-
Image
80 lat tradycji zobowiązuje – Polimex Mostostal staje do wyścigu po wielomiliardowe projekty infrastrukturalne
Polimex Mostostal S.A., największa firma budowlano-inżynieryjna z polskim kapitałem, zaprezentowała strategię rozwoju całej Grupy Kapitałowej na najbliższe lata. Tylko w perspektywie 2028 roku przychody operacyjne Grupy mają sięgnąć 10 mld zł, zaś rentowność EBIT – ponad 4 proc. To jednak dopiero początek, bowiem nakłady inwestycyjne w polskiej energetyce na najbliższą dekadę są szacowane na ponad 630 miliardów zł, zaś Polimex Mostostal ma ambicję zrealizować wiele z planowanych projektów.- 31.10.2025, 12:47
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PAP MediaRoom
-
Image
Krynica Forum 2025: ambitne cele klimatyczne UE grożą osłabieniem pozycji Polski i Europy w globalnej gospodarce PAP
Bez unijnych podatków od emisji CO2 w Polsce cena 1 MW energii z węgla brunatnego wyniosłaby 130 zł, a z węgla kamiennego 180 zł. O tym, jak realizacja planów redukcji emisji do 2040 r. wpływa na ceny energii w Polsce i jakie zmiany w Europejskim Zielonym Ładzie są potrzebne, by wspierał, a nie podkopywał konkurencyjność UE, dyskutowali eksperci podczas debaty „Unijna polityka klimatyczna: czy zmierzamy ku katastrofie?” podczas Krynica Forum 2025.- 31.10.2025, 12:45
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PAP MediaRoom
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘ