Newsletter

PKP Intercity przeznaczy ponad 7 mld zł na modernizację i zakup taboru

19.12.2017, 14:44aktualizacja: 19.12.2017, 14:44

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Ponad 7 mld zł przeznaczy PKP Intercity na modernizację i zakup taboru - poinformowała spółka. Pieniądze mają pochodzić m.in. z zasobów własnych spółki oraz z UE. Dodatkowo, w co najmniej 77 proc. pociągów ma być bezprzewodowy internet.

Spółka poinformowała, że w grudniu br. PKP Intercity przyjęło nową strategię taborową na lata 2016-2020 z perspektywą do 2023 r.

"Przewoźnik przeznaczy na nią ponad 7 mld zł. Środki na realizację będą pochodzić z różnych źródeł. Spółka posłuży się m.in. swoimi zasobami finansowymi, pieniędzmi z dokapitalizowania z PKP SA oraz od instytucji zewnętrznych" - poinformowało PKP Intercity we wtorkowym komunikacie przekazanym dziennikarzom. Jak podkreślono, PKP Intercity zamierza również pozyskać środki z UE - blisko 790 mln zł.

Spółka podkreśliła, że program obejmuje modernizację i zakup wagonów, lokomotyw oraz elektrycznych zespołów trakcyjnych (EZT). Dodano, że część z nich będzie przystosowana do prędkości 200 km/h lub większej.

Jak zapowiada spółką, po zakończeniu programu, pociągi PKP Intercity w blisko 80 proc będą zestawiane z nowego lub zmodernizowanego taboru.

Ponadto, około 80 proc. taboru pasażerskiego bezie wyposażone w gniazdka elektryczne, w 94 proc. pasażerowie skorzystać mają z klimatyzacji, natomiast w co najmniej 77 proc. taboru podróżni podłączą się do bezprzewodowego internetu.

Dodatkowo w każdym pociągu ma być przestrzeń przystosowana dla osób poruszających się na wózkach oraz miejsca na rowery. (PAP)

autor: Aneta Oksiuta Łukasz Pawłowski

aop/ pif/ mrr/

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
Data publikacji 19.12.2017, 14:44
Źródło informacji PAP
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ