Newsletter

Polityka i społeczeństwo

350 tys. zł dla Domów Samotnej Matki z aukcji obrazów z kolekcji PKO Banku Polskiego

24.01.2023, 12:43aktualizacja: 24.01.2023, 13:56

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

PKO Bank Polski (1)
PKO Bank Polski (1)
11 obrazów za niemal 350 tys. zł wylicytowali klienci korporacyjni PKO Banku Polskiego w trakcie specjalnej charytatywnej aukcji „Sztuka Pomagania”. Dochód z licytacji, podobnie jak z prowadzonej w grudniu i styczniu akcji „Bank Dobrych Serc”, trafi do 48 Domów Samotnej Matki z całej Polski.

Na aukcji zlicytowano 11 obrazów wybitnych współczesnych polskich malarzy z kolekcji sztuki należącej do PKO BP. Dzieła sztuki zostaną użyczone zwycięzcom licytacji na trzy lata do wyłącznej dyspozycji.

Najwyższą kwotę osiągnął obraz Jarosława Modzelewskiego „Suszenie elementów kamiennych”. Jego cena wywoławcza wynosiła 8 tys. złotych, a ostatecznie został zlicytowany za 50 tys. zł. Obraz trafił na 3 lata do dyspozycji Pawła Szataniaka z chairmana Grupy Wielton.

„Pomaganie oraz odpowiedzialność społeczna wpisują się w wartości Grupy Wielton i są ważnym aspektem naszej działalności. Z przyjemnością wzięliśmy udział w licytacji obrazu, z którego cały dochód zostanie przeznaczony na szczytny cel” - powiedział Paweł Szataniak.

Poza pracą Jarosława Modzelewskiego, która cieszyła się największą popularnością, najbardziej zacięta rywalizacja uczestników aukcji toczyła się podczas licytacji dzieł Leona Tarasewicza („Bez tytułu”, 2020, akryl na płótnie wylicytowany za 39 tys. zł.); Jana Tarasina („Narodziny przedmiotów II”, 1997, olej na płótnie - 40 tys. zł.); Tomasza Tatarczyka („Bez tytułu”, 1997, olej na płótnie - 35 tys. zł).

Dochód z aukcji, czyli niemal 350 tys. zł. trafi do podopiecznych 48 Domów Samotnej Matki w całej Polsce. Tego typu placówki zapewniają nie tylko dach nad głową, ale też pomoc materialną, psychologiczną i prawną kobietom w trudnej sytuacji życiowej na czas od 3 do 12 miesięcy.

„Dzięki aukcji PKO Banku Polskiego >>Sztuka Pomagania<< daliśmy naszym klientom okazję, by w niepowtarzalny sposób mogli połączyć przyjemne z pożytecznym. Podczas naszej aukcji pokazali, że pomaganie innym tak naprawdę wcale nie jest wielką sztuką. Wystarczy tylko chcieć. Bez wahania otworzyli swoje serca i portfele na potrzebujących” - podkreślił Paweł Gruza, wiceprezes zarządu PKO Banku Polskiego, kierujący pracami zarządu.

Inicjując w grudniu akcję charytatywną PKO Bank Polski przeznaczył 1 mln zł na rzecz Domów Samotnej Matki. Do końca stycznia do akcji może dołączyć każdy i wesprzeć potrzebujących.

„Dziękuję wszystkim za wsparcie naszej inicjatywy, każda podarowana złotówka ma tu niebywałe znaczenie. To pierwsza tego typu inicjatywa banku, która okazała się sukcesem, teraz będziemy starać się częściej wykorzystywać sztukę do pomagania potrzebującym” - dodał prezes Gruza.

W ramach akcji „Bank Dobrych Serc” każdy klient PKO Banku Polskiego może jeszcze do końca stycznia szybko i wygodnie wpłacić dobroczynne datki w aplikacji mobilnej IKO i w serwisie internetowym iPKO. W IKO trzeba wybrać z głównego menu „Więcej” i „Pomagaj z nami”, a następnie „Pomagaj z Fundacją PKO Banku Polskiego” i „Domy samotnej matki”.

W serwisie iPKO można łatwo skorzystać z wypełnionej formatki przelewu „Wpłacam darowiznę w iPKO”, dzięki temu pieniądze natychmiast trafią wprost na konto Fundacji PKO Banku Polskiego. Wystarczy wpisać kwotę i potwierdzić przelew. Osoby, które nie mają konta w PKO Banku Polskim, mogą zlecić przelew z innego dowolnego banku na rachunek Fundacji PKO Banku Polskiego z tytułem „Domy samotnej matki”. Numer konta to: 66 1020 1068 0000 1902 0400 5708.

Źródło informacji: PAP MediaRoom

 

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji 24.01.2023, 12:43
Źródło informacji PAP MediaRoom
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ