Pobierz materiał i Publikuj za darmo
- CIR informuje:
Podczas dzisiejszego posiedzenia rząd zaakceptował:
- założenia do projektu budżetu państwa na rok 2017;
- propozycję wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę w 2017 r.;
- propozycję zwiększenia wskaźnika waloryzacji emerytur i rent w 2017 r.;
- propozycje średniorocznych wskaźników wzrostu wynagrodzeń w państwowej sferze budżetowej na rok 2017 oraz informację o prognozowanych wielkościach makroekonomicznych stanowiących podstawę do opracowania projektu ustawy budżetowej na rok 2017.
Rada Ministrów przyjęła projekt ustawy o podatku od sprzedaży detalicznej.
Została podjęta:
- uchwała w sprawie przyjęcia „Założeń do planów rozwoju śródlądowych dróg wodnych w Polsce na lata 2016-2020 z perspektywą do roku 2030”,
- uchwała w sprawie wyrażenia zgody na zgłoszenie kandydatury Rzeczypospolitej Polskiej i miasta Łodzi do organizacji Międzynarodowej Wystawy EXPO 2022.
# # #
Rada Ministrów przyjęła założenia do projektu budżetu państwa na rok 2017, przedłożone przez ministra finansów.
Celem polityki budżetowej w 2017 r. będzie utrzymanie stabilności finansów publicznych z jednoczesnym wsparciem inkluzywnego wzrostu gospodarczego, czyli sprzyjającego włączeniu społecznemu, przy utrzymaniu deficytu sektora instytucji rządowych i samorządowych poniżej progu 3 proc. PKB. Rozwiązania z obszaru polityki społeczno-gospodarczej, przewidziane w "Planie na rzecz odpowiedzialnego rozwoju", będą wdrażane w sposób, który nie naruszy stabilności finansów publicznych i zapewni przestrzeganie stabilizującej reguły wydatkowej.
Dokument zostanie przedstawiony Radzie Dialogu Społecznego do 15 czerwca br.
Założenia makroekonomiczne
W 2017 r. realne tempo wzrostu PKB wyniesie 3,9 proc. (w 2016 r. – 3,8 proc.). Podstawowym czynnikiem wzrostu PKB będzie prywatny popyt krajowy. Realny wzrost spożycia prywatnego przyspieszy do 4,1 proc. (w 2016 r. – 4,0 proc.), co będzie efektem m.in. całorocznego funkcjonowania programu „Rodzina 500+”. Kolejnym istotnym czynnikiem wzrostu gospodarczego będą inwestycje publiczne, w związku z przyspieszeniem wydatkowania środków unijnych. W 2017 r. udział inwestycji prywatnych w PKB osiągnie poziom 16,6 proc. (w 2016 r. – 16,2 proc.).
Rozwój gospodarki przełoży się na wzrost zatrudnienia, co w efekcie spowoduje, że stopa bezrobocia rejestrowanego pod koniec 2017 r. wyniesie 8,1 proc. (pod koniec 2016 r. ma to być 9,1 proc.). Poprawa na rynku pracy będzie sprzyjać wzrostowi wynagrodzeń. Przewidziano, że w 2016 r. i 2017 r. nominalne tempo wzrostu przeciętnego wynagrodzenia w gospodarce narodowej wyniesie 4,4 proc. Oczekuje się, że w kolejnych latach udział eksportu w PKB będzie rósł, jednak wolniej niż w latach 2009-2015. Realne tempo wzrostu eksportu w 2016 r. wyniesie 6,0 proc., a w 2017 r. – 5,5 proc.
Jednocześnie w 2016 r. ceny towarów i usług konsumpcyjnych spadną średnio o 0,4 proc. w stosunku do 2015 r., a w 2017 r. wskaźnik CPI (inflacja) wyniesie 1,3 proc.
Dochody budżetu państwa
W związku z przyspieszeniem wzrostu gospodarczego zwiększą się dochody budżetowe. Wzrosną wpływy z podatków, czemu będzie sprzyjał większy udział popytu krajowego w PKB. Do kasy państwa powinny również trafić całoroczne wpływy z podatku od niektórych instytucji finansowych (podatek bankowy) i podatku od sprzedaży detalicznej (podatek handlowy).
Na cześć dochodową budżetu pozytywnie wpłyną również rozwiązania uszczelniające system podatkowy – walka z oszustwami i wyłudzeniami podatku VAT oraz stosowaniem agresywnej optymalizacji podatkowej wykorzystywanej do niepłacenia podatku (wprowadzenie klauzuli przeciwko unikaniu opodatkowania).
Kolejnym rozwiązaniem jest obniżenie limitu na transakcje gotówkowe między firmami z 15 tys. euro do 15 tys. zł (płatności między przedsiębiorcami powyżej 15 tys. zł dokonywane będą wyłącznie za pośrednictwem rachunku płatniczego, co spowoduje zmniejszenie liczby oszustw podatkowych związanych wystawieniem nierzetelnych faktur).
Przewidziano także skuteczniejsze zwalczanie szarej strefy na rynku paliw płynnych (chodzi o zapobieganie wyłudzaniu podatku VAT w wewnątrzwspólnotowym obrocie paliwami ciekłymi).
Pozytywny wpływ na dochody budżetu państwa będzie miała również informatyzacja kontroli ksiąg podatkowych (chodzi o wprowadzenie Jednolitego Pliku Kontrolnego, który umożliwi szybki dostęp do danych księgowych przedsiębiorstw w celu ich analizy pod kątem podatkowym).
Skarb Państwa utworzy spółkę celową, która rozbuduje i unowocześni system teleinformatyczny Ministerstwa Finansów, co umożliwi skuteczniejsze wykrywanie naruszeń prawa podatkowego m.in. dzięki stworzeniu centralnego rejestru faktur VAT.
Planowane jest także utworzenie Krajowej Administracji Skarbowej (połączenie urzędów skarbowych, urzędów kontroli skarbowej i służby celnej), co powinno poprawić ściągalność podatków i ceł.
Wydatki budżetu państwa
Zasadniczy wpływ na wysokość wydatków budżetowych będzie miała stabilizująca reguła wydatkowa, która wyznacza nieprzekraczalny limit wydatków dla organów i jednostek finansów publicznych, w tym dla budżetu państwa.
Przy konstruowaniu strony wydatkowej budżetu będzie brana pod uwagę bieżąca i prognozowana sytuacja makroekonomiczna oraz planowana realizacja programów rządowych zapowiedzianych przez premier Beatę Szydło w exposé.
Jednocześnie możliwe będzie przeznaczenie dodatkowych środków na wynagrodzenia pracowników państwowej sfery budżetowej w wysokości ok. 1,4 mld zł.
# # #
Rada Ministrów przyjęła propozycję wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę w 2017 r., przedłożoną przez ministra rodziny, pracy i polityki społecznej.
Rząd proponuje, aby minimalne wynagrodzenie za pracę w 2017 r. wynosiło 2000 zł brutto. Oznacza to wzrost o 8,1 proc. (150 zł) w stosunku do 2016 r. (obecnie pensja minimalna to 1 850 zł brutto). Kwota ta stanowiłaby 47,04 proc. prognozowanego przeciętnego wynagrodzenia w gospodarce narodowej na 2017 r.
Taką propozycję rząd przedstawi Radzie Dialogu Społecznego do 15 czerwca br.
# # #
Rada Ministrów przyjęła propozycję zwiększenia wskaźnika waloryzacji emerytur i rent w 2017 r., przedłożoną przez ministra rodziny, pracy i polityki społecznej.
Rząd proponuje Radzie Dialogu Społecznego pozostawienie zwiększenia wskaźnika waloryzacji emerytur i rent w 2017 r. na poziomie ustawowego minimum, wynoszącego 20 proc. realnego wzrostu przeciętnego wynagrodzenia w 2016 r.
Przedstawiając tę propozycję wzięto pod uwagę: sytuację finansów publicznych, w tym Funduszu Ubezpieczeń Społecznych; ograniczone możliwości finansowe państwa, wynikające ze stabilizującej reguły wydatkowej i zasad unijnych; potrzebę zabezpieczenia w budżecie na 2017 r. dodatkowych środków na zaplanowane działania.
# # #
Rada Ministrów przyjęła propozycję średniorocznych wskaźników wzrostu wynagrodzeń w państwowej sferze budżetowej na rok 2017 oraz informację o prognozowanych wielkościach makroekonomicznych stanowiących podstawę do opracowania projektu ustawy budżetowej na rok 2017, przedłożoną przez ministra finansów.
Na potrzeby projektu budżetu państwa na 2017 r. przyjęto następujące wskaźniki makroekonomiczne:
- dynamika realna PKB – 3,9 proc.;
- średnioroczna dynamika cen towarów i usług konsumpcyjnych (inflacja) – 1,3 proc.;
- dynamika nominalna przeciętnego wynagrodzenia brutto w gospodarce narodowej – 4,4 proc;
- dynamika nominalna przeciętnego wynagrodzenia brutto w sektorze przedsiębiorstw – 4,6 proc.;
- przeciętne zatrudnienie w gospodarce narodowej –10.016 tys. etatów;
- stopa bezrobocia rejestrowanego na koniec roku – 8,1proc.;
- przeciętne zatrudnienie w państwowej sferze budżetowej – 545 tys. etatów (z uwzględnieniem dotychczasowego rozdysponowania w rezerwach celowych na 2016 r.);
- średnioroczny wskaźnik wzrostu wynagrodzeń w państwowej sferze budżetowej – 100,0 proc.
Możliwe będzie przeznaczenie dodatkowych środków na wynagrodzenia pracowników państwowej sfery budżetowej w wysokości ok. 1,4 mld zł.
Zachowane zostaną aktualnie istniejące systemy indeksacji dla sędziów, prokuratorów oraz asesorów prokuratorskich.
Wynagrodzenia dla sędziów i prokuratorów w danym roku ustalane są w relacji do przeciętnego wynagrodzenia w drugim kwartale roku poprzedniego, ogłaszanego w „Monitorze Polskim” przez prezesa Głównego Urzędu Statystycznego na podstawie ustawy z 17 grudnia 1998 r. o emeryturach i rentach z Funduszu Ubezpieczeń Społecznych.
Natomiast wysokość wynagrodzenia zasadniczego dla asesorów prokuratorskich ustalana jest w relacji do wynagrodzenia zasadniczego prokuratora prokuratury rejonowej powiększonego o należną składkę z tytułu ubezpieczenia społecznego.
Rząd do 15 czerwca br. przedstawi propozycje średniorocznych wskaźników wzrostu wynagrodzeń w państwowej sferze budżetowej na 2017 r. Radzie Dialogu Społecznego.
# # #
Rada Ministrów przyjęła projekt ustawy o podatku od sprzedaży detalicznej, przedłożony przez ministra finansów.
Rząd zamierza wprowadzić nową daninę – podatek od sprzedaży detalicznej, który dla branży handlowej zapowiedziała w exposé premier Beata Szydło.
Założono, że przedmiotem opodatkowania będzie miesięczny przychód ze sprzedaży detalicznej, czyli sprzedaży dokonywanej na rzecz konsumentów (osób fizycznych nieprowadzących działalności gospodarczej oraz rolników ryczałtowych). Przychód ze sprzedaży detalicznej nie będzie obejmował należnego podatku VAT. W podstawie opodatkowania nie będzie uwzględniana sprzedaż na rzecz przedsiębiorców. Nie przewidziano opodatkowania sprzedaży dokonywanej przez internet.
Wprowadzając nowy podatek, ustalono kwotę wolną od opodatkowania na poziomie 17 mln zł miesięcznie. Oznacza to, że podatnicy, którzy przekroczą tę kwotę będą dopiero płacili podatek i będą musieli złożyć deklarację podatkową.
Podatek od sprzedaży detalicznej będzie podatkiem progresywnym. Będą dwie stawki i dwa progi podatkowe:
- 0,8 proc. od nadwyżki przychodu w przedziale od 17 do 170 mln zł miesięcznie,
- 1,4 proc. od nadwyżki przychodu ze sprzedaży przekraczającej 170 mln zł miesięcznie.
Podatnikami nowego podatku będą sprzedawcy detaliczni dokonujący zbycia towarów. Nie przewidziano szczególnych rozwiązań dotyczących sprzedawców działających w ramach sieci handlowych.
Podatek zapłacony przez sprzedawcę detalicznego będzie stanowił u niego koszt uzyskania przychodu w podatku dochodowym.
Zgodnie z projektem ustawy, z nowej daniny wyłączona będzie sprzedaż detaliczna m.in.: węgla kamiennego, gazu ziemnego (gazu przeznaczonego do butli gazowych) i olejów napędowych używanych do celów opałowych. Nowy podatek nie będzie również dotyczył leków, środków spożywczych specjalnego przeznaczenia żywieniowego oraz wyrobów medycznych refundowanych ze środków publicznych, a także towarów sprzedawanych w ramach świadczenia usług gastronomicznych.
Dzięki wyłączeniu tych towarów spod podatku handlowego nie wzrośnie koszt ogrzewania domów i mieszkań oraz cena leków i usług gastronomicznych.
Wpływy z podatku handlowego oszacowano na ok. 630,2 mln zł w 2016 r. – przy założeniu, że zacznie on obowiązywać od 1 sierpnia br. W tym roku i latach kolejnych środki z tego podatku będą jednym ze źródeł finansowania programu „Rodzina 500 plus”.
Przyjęty model równego opodatkowania wszystkich sprzedawców detalicznych jest zgodny z prawem unijnym.
# # #
Rada Ministrów podjęła uchwałę w sprawie przyjęcia „Założeń do planów rozwoju śródlądowych dróg wodnych w Polsce na lata 2016-2020 z perspektywą do roku 2030”, przedłożoną przez ministra gospodarki morskiej i żeglugi śródlądowej.
Polskim śródlądowym drogom wodnym: rzekom i kanałom – istotnym z punktu widzenia transportowego – zostanie zapewniona międzynarodowa klasa żeglowności do poziomu IV. Odra (na całej swojej długości) i Wisła (od Warszawy do Gdańska) – do 2030 r. staną się międzynarodowymi szlakami żeglugowymi. Odtworzenie żeglugi śródlądowej i rozwój transportu na polskich rzekach, premier Beata Szydło zapowiadała w exposé.
Polska przede wszystkim zamierza przystąpić do Porozumienia AGN – Porozumienia o śródlądowych drogach wodnych międzynarodowego znaczenia. Polskie drogi wodne mają dołączyć do szlaków żeglugowych uznanych za istotne dla integracji europejskiej sieci dróg wodnych, czyli kategorii E. Porozumienie AGN będzie dotyczyło dróg, które już dzisiaj posiadają odpowiednie wymagania klasyfikacyjne oraz szlaków, które międzynarodowe standardy osiągną dopiero w przyszłości. Aby polskie śródlądowe drogi wodne kategorii E spełniały wymagania szlaków żeglugowych o znaczeniu międzynarodowym, muszą zostać rozbudowane lub zmodernizowane do poziomu IV klasy żeglowności.
Cel, którym jest budowa lub zmodernizowanie śródlądowych dróg wodnych do parametrów IV klasy żeglowności, został podzielony na cztery priorytety:
1) Odrzańska Droga Wodna (E-30) – osiągnięcie międzynarodowej klasy żeglowności i włączenie jej w europejską sieć dróg wodnych;
2) Droga wodna Wisły – poprawa warunków nawigacyjnych;
3) Połączenie Odra - Wisła - Zalew Wiślany i Warszawa - Brześć – rozbudowa dróg wodnych E-70 i E-40;
4) Rozwój partnerstwa i współpracy na rzecz śródlądowych dróg wodnych.
W dokumencie przedstawiono inwestycje do zrealizowania w perspektywie krótkoterminowej (do 2020 roku), które obejmą:
- usuwanie tzw. wąskich gardeł przez modernizację zabudowy hydrotechnicznej dróg wodnych, aby jak najszybciej przywrócić żeglugę długotrasową, szczególnie na swobodnie płynącym środkowym odcinku Odry;
- przygotowanie studiów wykonalności dla wszystkich inwestycji przewidzianych do realizacji w okresie długoterminowym (dokumenty będą dotyczyć większych odcinków szlaków żeglugowych i rekomendować wariantowo najlepsze rozwiązania);
- wypracowanie najlepszych sposobów finansowania (m.in. pozyskanie środków z Europejskiego Funduszu na rzecz Inwestycji Strategicznych, tzw. Fundusz Junckera);
- zmianę systemu gospodarowania wodą na zbiornikach retencyjnych zlewni Odry w celu optymalnego wykorzystania ich pojemności do jej zasilania;
- rozpoczęcie budowy stopni wodnych na Odrze – poniżej Malczyc w Lubiążu i Ścinawie oraz na Wiśle – poniżej Włocławka.
Jeśli chodzi o inwestycje do zrealizowania w perspektywie długoterminowej (do 2030 roku) to przewidziano:
- przystosowanie Odrzańskiej Drogi Wodnej do parametrów klasy Va, wraz z budową polskiego odcinka połączenia Odra-Dunaj oraz budową Kanału Śląskiego;
- rozpoczęcie budowy kaskady Wisły – od Warszawy do Gdańska;
- modernizację pozostałych odcinków szlaków żeglugowych E-40 i E-70;
- modernizację górnego skanalizowanego odcinka Wisły i doprowadzenie go do parametrów drogi wodnej klasy Va oraz budowa stopni wodnych w Niepołomicach i Podwalu;
- wdrożenie systemu usług informacji rzecznej (RIS) na wszystkich drogach wodnych międzynarodowego znaczenia.
Koszty inwestycji
Wstępnie szacowane koszty budowy i modernizacji śródlądowych dróg wodnych, w celu przystosowania ich do standardów międzynarodowych szlaków żeglugowych, będą następujące:
1) Odrzańska Droga Wodna: 2,9 mld zł do 2020 r.; 27,8 mld zł w latach 2021-2030, czyli łącznie 30,7 mld zł;
2) Kaskada Wisły na odcinku Warszawa-Gdańsk: 3,5 mld zł do 2020 r., 28 mld zł w latach 2021-2030, czyli łącznie 31,5 mld zł;
3) połączenie Odra-Wisła: 2,5 mld zł do 2020 r., 4 mld zł w latach 2021-2030, czyli razem 6,5 mld zł;
4) połączenie Wisła-Brześć: w latach 2021-2030 ma to być 8,1 mld zł.
Oznacza to, że średnioroczny koszt modernizacji Odry i budowy kaskady Wisły (od Warszawy do Gdańska) w latach 2017-2020 będzie wynosić ok. 1,6 mld zł.
Modernizacja śródlądowych dróg wodnych przyczyni się przede wszystkim do:
- wzrostu udziału żeglugi śródlądowej (najbardziej proekologicznej gałęzi transportu lądowego) w rynku usług transportowych, a tym samym do równoważenia systemu transportowego;
- wzrostu konkurencyjności portów morskich ujścia Odry i Wisły, które w odróżnieniu od większości portów basenu Morza Bałtyckiego, posiadać będą żeglugę śródlądową jako gałąź transportu zaplecza (jeden statek poruszający się po drogach wodnych klasy Va ma ładowność od 1500 do 3000 tys. ton, co oznacza, że jego zdolność przewozowa wynosi tyle, ile zdolność przewozowa od 60 do 120 samochodów ciężarowych);
- aktywizacji gospodarczej obszarów usytuowanych wzdłuż głównych szlaków żeglugowych przez poprawę ich dostępności transportowej;
- poprawy warunków funkcjonowania żeglugi pasażerskiej oraz turystyczno-rekreacyjnej;
- poprawy bezpieczeństwa powodziowego, tym samym redukcji potencjalnych strat powodziowych (w latach 1997-2010 bezpośrednie koszty związane z powodziami w Polsce wyniosły ok. 43 mld zł);
- produkcji "czystej" energii elektrycznej, uzyskiwanej z elektrowni wodnych (z danych za 2011 r. wynika, że osiem elektrowni wodnych na Wiśle, które mogłyby zostać wybudowane wraz z budową kaskady dolnej Wisły, jest w stanie wytworzyć rocznie 4 153 GWh (3-4 proc. krajowej produkcji energii), zatem przyjmując średnią cenę energii za IV kwartał 2015 r. (171,87 zł/MWh) – to roczny przychód tylko ze sprzedaży energii elektrycznej może wynieść ok. 713 mln zł/rok).
Z przeprowadzonych analiz wynika, że poprawiając parametry eksploatacyjne na Odrze do 2020 r., będzie można nią przewozić do 20 mln ton ładunków rocznie. Z kolei po pierwszym etapie modernizacji dolnego odcinka Wisły przewozy ładunków tą rzeką mogą wynosić ok. 7,8 mln ton ładunków rocznie, a wraz z dalszą poprawą parametrów nawigacyjnych powinny wzrosnąć do ok. 12 mln ton ładunków rocznie.
Uchwała wchodzi w życie z dniem następującym po dniu ogłoszenia w Monitorze Polskim.
# # #
Rada Ministrów podjęła uchwałę w sprawie wyrażenia zgody na zgłoszenie kandydatury Rzeczypospolitej Polskiej i miasta Łodzi do organizacji Międzynarodowej Wystawy EXPO 2022, przedłożoną przez ministra kultury i dziedzictwa narodowego.
Rada Ministrów zgadza się na oficjalne zgłoszenie kandydatury Polski i Łodzi do zorganizowania Międzynarodowej Wystawy EXPO 2022, zwłaszcza że inicjatywa ta cieszy się dużym poparciem społecznym. Zgłoszenie naszej kandydatury do Międzynarodowego Biura Wystaw w Paryżu nastąpi przez złożenie listu notyfikującego, podpisanego przez premier Beatę Szydło.
Rząd popiera zorganizowanie w Polsce wystawy i deklaruje, że w celu zrealizowania tego przedsięwzięcia – w porozumieniu z władzami samorządowymi – powoła publiczną spółkę celową. Po przyznaniu Polsce prawa do organizacji wystawy wszystkie koszty z tym związane zostaną ujęte w programie wieloletnim. Wydatki inwestycyjne byłyby ponoszone w latach 2018-2023 (w ostatnim roku będą finansowane koszty przebudowy infrastruktury po EXPO).
Polska jest zainteresowana zorganizowaniem w Łodzi Wystawy EXPO 2022, poświęconej rewitalizacji obszarów miejskich i uniwersalnym wyzwaniom urbanistycznym. Łódź przechodzi głęboką rewitalizację społeczną i infrastrukturalną, dlatego znakomicie nadaję się do zobrazowania przewodniego tematu wystawy: „City Re: Invented”. To trzecie największe miasto w Polsce, którego unikalna lokalizacja – w centrum Polski i Europy – powinna przyciągnąć do naszego kraju ok. 8,2 mln zwiedzających, zainteresowanych procesami rewitalizacyjnymi i urbanistycznymi. Wystawa zajęłaby powierzchnię 25 ha w centrum miasta i trwała 3 miesiące – od 15 czerwca do 15 września 2022 r. Szacuje się, że 86 proc. infrastruktury wystawowej stałoby się stałą częścią miasta, natomiast pozostałe 14 proc. – zostałoby przetworzone i wykorzystane w innych miejscach.
Wystawa EXPO nie była organizowana w Europie Środkowo-Wschodniej, dlatego przyznanie prawa do organizacji tak prestiżowej imprezy Polsce, służyłoby międzynarodowej promocji naszego kraju i wzmocniło jego pozycję w regionie.
EXPO 2022 przyczyniłoby się do zwiększenia atrakcyjności inwestycyjnej Łodzi i województwa łódzkiego, co powinno skutkować przyciągnięciem nowych inwestorów, krajowych i zagranicznych. W rezultacie doszłoby do rozwoju lokalnej przedsiębiorczości, turystyki oraz poprawiłaby się jakość życia w mieście. Inwestycje związane z organizacją wystawy byłyby prowadzone z wykorzystaniem technologii i idei Smart City (inteligentne miasto), zwiększających i ułatwiających wykorzystanie zaawansowanych technologicznie rozwiązań w przestrzeni miejskiej.
Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.
UWAGA: komunikaty publikowane są w serwisie PAP bez wprowadzania przez PAP SA jakichkolwiek zmian w ich treści, w formie dostarczonej przez nadawcę. Nadawca komunikatu ponosi wyłączną i pełną odpowiedzialność za jego treść.(PAP)
kom/ ksi/
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
Data publikacji | 14.06.2016, 20:16 |
Źródło informacji | CIR |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |