Newsletter

Polityka i społeczeństwo

Clé De Peau Beauté podejmuje globalne działania na rzecz radosnego zaangażowania się w edukację STEM

11.10.2021, 08:16aktualizacja: 11.10.2021, 08:21

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Zmiana zaczyna się w domu – Clé de Peau Beauté wierzy, że każdy ma do odegrania rolę w poprawie dostępu do doskonałej jakości edukacji, szczególnie w obliczu dzisiejszych światowych wyzwań.

TOKYO, 11 października 2021 r. /PRNewswire/ -- Ostatnie półtora roku przyniosło poważne zmiany i niepewność na świecie - dzieci w wieku szkolnym zostały szczególnie dotknięte ogólnoświatowymi blokadami, które wpłynęły na ich edukację i możliwość uczęszczania do szkoły. Clé de Peau Beauté, międzynarodowa marka luksusowych kosmetyków do pielęgnacji skóry i makijażu, potwierdza swoją determinację w promowaniu edukacji poprzez uruchomienie gry STEM, która pomoże rozbudzić w dzieciach entuzjazm do nauki. Kierując się przekonaniem, że klucz do jaśniejszej przyszłości leży w odblokowaniu mocy dziewcząt poprzez edukację, w 2019 roku Clé de Peau Beauté rozpoczęła współpracę z UNICEF i zapoczątkowała swoją inicjatywę filantropijną „Potęga blasku” jako narzędzie do wyróżnienia wysiłków osób, które podjęły działania na rzecz pozytywnych zmian w swoich społecznościach poprzez edukację, rozwój umiejętności i usamodzielnienie. W tym roku, program Clé de Peau Beauté „Potęga blasku” przeniesie międzynarodową wizję marki na poziom lokalny, aby zapoczątkować zmiany w społecznościach na całym świecie.

Podczas pandemii w ponad 180 krajach doszło do czasowego zamknięcia szkół. Według badań przeprowadzonych przez UNICEF, UNESCO i Bank Światowy, spowodowane pandemią zamknięcie szkół i brak ciągłości edukacji może doprowadzić do utraty 10 bilionów dolarów w zarobkach w ciągu całego życia zawodowego obecnych uczniów [1]..Z punktu widzenia bardziej krótkoterminowych skutków, uczniowie odczuwają zwiększony niepokój związany ze szkołą – problem ten dotyka zwłaszcza młodych dziewcząt. Badanie przeprowadzone przez UNICEF wykazało, że COVID-19 zwiększa stres psychospołeczny i problemy ze zdrowiem psychicznym dziewczynek, wpływając na ich zdolność do nauk [2]. W tym roku Clé de Peau Beauté czerpie inspirację od laureatki nagrody „Potęga blasku” z 2021 r., Alyony Tkachenko, i jej osiągnięć w promowaniu edukacji STEM. Wykorzystując doświadczenie pani Tkachenko w pracy z dziećmi oraz to, co sprawia, że są one zaangażowane w naukę, Clé de Peau Beauté stworzyło narzędzie edukacyjne, które może być dostępne zarówno w klasie, jak i poza nią.

Alyona Tkachenko jest uznawana za inicjatorkę programu Godzina Kodowania w Kazachstanie - wprowadziła program do swojego kraju, aby zainspirować uczniów, zwłaszcza dziewczęta, do nauki programowania.

„Jestem głęboko przekonana, że kiedy dzieci dobrze się bawią, są w stanie lepiej się uczyć. STEM jest często postrzegane jako przedmiot, dlatego cieszę się, że Clé de Peau Beauté wykorzystuje kreatywność i technologię, aby pomóc wypełnić tę lukę i zachęcić młodych uczestników do nauki – powiedziała Alyona Tkachenko. - Jestem niezwykle zaszczycona, że zostałam tegoroczną laureatką nagrody >>Potęga blasku<< i z ogromną pokorą przyjmuję, że to moje własne doświadczenia posłużyły jako inspiracja dla tegorocznego programu”.

„W czasach kryzysu ciągłości edukacji, jesteśmy zachwyceni, że możemy wykorzystać ducha programu >>Potęga blasku<< i stworzyć namacalną, znaczącą zmianę poprzez inspirowanie młodych dziewcząt do odkrywania zagadnień STEM poprzez zabawę. Przekonaliśmy się o sile nauczania przedmiotów STEM w przyjemny i angażujący sposób dzięki doświadczeniu i sukcesom Alyony w jej własnej społeczności. Mamy nadzieję, że zainspiruje to innych do odegrania swojej roli i przyłączenia się do nas w torowaniu drogi dla coraz szczęśliwszego i równego społeczeństwa” – powiedziała Yukari Suzuki, szefowa marki Clé de Peau Beauté.

Na regionalnych rynkach Clé de Peau Beauté odbędą się imprezy, podczas których nauczyciele, rodzice i dzieci będą mogli dowiedzieć się więcej o znaczeniu edukacji STEM i poznać grę STEM. Tegoroczny program „Potęga blasku” ma na celu zapoczątkowanie zmian w lokalnych społecznościach i zainspirowanie poszczególnych uczniów do zgłębiania tematyki STEM w języku, który jest im dobrze znany: poprzez zabawę. 

Nagrody programu „Potęga blasku” zostaną ufundowane z wpływów z międzynarodowej sprzedaży The Serum Clé de Peau Beauté.

Więcej szczegółów na stronie: https://www.cledepeau-beaute.com/int/powerofradiance-2021.html.

Clé de Peau Beauté

Clé de Peau Beauté, międzynarodowa marka luksusowa należąca do Shiseido Cosmetics, powstała w 1982 r. jako najwyższa forma połączenia elegancji z nauką. Nazwa Clé de Peau Beauté oznacza klucz do piękna skóry. Filozofia marki polega na wyzwalaniu mocy blasku kobiet przez wykorzystanie innowacyjnych technologii kosmetyków do pielęgnacji skóry i makijażu z całego świata. Marka, której zawsze przewodzi duch rozwagi i inteligencji estetycznej, naznacza swoje produkty nowoczesnością, czarem i dynamizmem. Dzięki temu Clé de Peau Beauté jawi się jako lider branży pod względem zapewniania wyjątkowego blasku, który pochodzi z wnętrza. Kosmetyki marki dostępne są w 22 krajach i regionach na świecie.

Oficjalna strona Clé de Peau Beauté: www.cledepeau-beaute.com 

Oficjalny profil Clé de Peau Beauté na Instagramie: https://www.instagram.com/cledepeaubeaute   

Alyona Tkachenko

Pani Tkachenko zainteresowała się STEM studiując fizykę i matematykę, a także współpracując z firmami technologicznymi na początku swojej kariery. Chciała szerzyć świadomość i poszerzać dostęp do edukacji STEM w swoim kraju, dlatego współzałożyła Miłość do Kodowania, centrum szkolenia w zakresie programowania dla dzieci. Podczas promowania misji Miłość do Kodowania, której celem jest zapewnienie każdemu dziecku w Almaty, a w końcu w całym Kazachstanie, możliwości nauki kodowania, Alyona uruchomiła inicjatywę społeczną o nazwie Kazachstańska Godzina Kodowania, aby zwrócić większą uwagę na zagadnienia kodowania i informatyki. Od momentu rozpoczęcia programu Godzina Kodowania w Kazachstanie, liczba uczniów wzrosła z 60000 do 350000 w 2019 roku. Program ten szybko stał się największą inicjatywą STEM w Kazachstanie - wprowadzając ponad 500 000 kazachstańskich dziewcząt do STEM i szkoląc ponad 200 nauczycielek w zakresie programu nauczania. Alyona jest również współzałożycielką Nommi, startupu z Kazachstanu zajmującego się bezpieczną łącznością, który zapewnia szybką transmisję danych w technologii LTE dla pracowników zdalnych na całym świecie. Nommi rozwinęło się i podpisało umowy korporacyjne z kilkoma przedsiębiorstwami z listy Fortune 500. Jest pierwszą kobietą z Azji Środkowej, która znalazła się na azjatyckiej liście Forbesa 30 Poniżej 30 (2019).

[1] https://blogs.worldbank.org/education/how-could-covid-19-hinder-progress-learning-poverty-some-initial-simulations

[2] https://www.unicef.org/eap/media/7146/file/Issue_Brief%3A_Issue_Brief%3A_COVID-19_and_Girls%E2%80%99_Education_in_East_Asia_and_Pacific.pdf

Materiał zdjęciowy - https://mma.prnewswire.com/media/1634764/image.jpg 

Logo - https://mma.prnewswire.com/media/1283638/Logo_Logo.jpg

Źródło: Clé de Peau Beauté

Źródło informacji: PR Newswire

 

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
Data publikacji 11.10.2021, 08:16
Źródło informacji PR Newswire
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ