Newsletter

Polityka i społeczeństwo

Elektroodpady - pomyśl zanim wyrzucisz

11.09.2013, 12:17aktualizacja: 11.09.2013, 12:17

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Zdobądź i sprawdź swoją wiedzę o elektroodpadach - a potem informuj i edukuj innych!

17 września startuje finałowa sesja konkursu szkoleniowego "Elektroodpady - pomyśl zanim wyrzucisz!", realizowanego przez Wydawnictwo Edipresse w ramach kampanii informacyjno-edukacyjnej w zakresie właściwego postępowania z odpadami elektrycznymi i elektronicznymi dofinansowanej przez Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w ramach Programu Edukacji Ekologicznej.

Konkurs edukacyjny, adresowany do wszystkich użytkowników elektroourządzeń, jest zwieńczeniem szkoleń internetowych prowadzonych na platformie http://www.elektroodpady.ews21.pl i zostanie rozstrzygnięty 18-go października br. Oprócz nieodpłatnego cyklu wykładów tematycznych i prezentacji szkoleniowych przygotowaniu do testów konkursowych służy opublikowane ostatnio Vademecum - "Dobre rady na elektroodpady", dostępne na portalu polki.pl: http://polki.pl/ekosmieci.html.

Nagrody przeznaczone dla laureatów konkursu to robot kuchenny (BOSCH MCM 5529) oraz nagrody pocieszenia o wartości 100 zł. Do wygrania konkursu i uzyskania nagrody potrzebne będzie, oprócz zdobycia minimum 80% możliwych punktów w pierwszym teście konkursowym, uzyskanie jak najkrótszego czasu w rozwiązywaniu drugiego testu konkursowego. Regulaminy konkursu dostępny jest pod adresem http://elektroodpady.ews21.pl/files/loga/regulamin_konkursu_final.pdf.

Szkolenia realizowane są bezpłatnie za pośrednictwem internetowej platformy e-learningowej funkcjonującej pod adresem http://www.elektroodpady.ews21.pl i składają się z cyklu pięciu modułów tematycznych:

1. Co to są elektroodpady?

2. Dlaczego elektroodpady są szkodliwe?

3. Właściwe sposoby postępowania i pozbywania się elektroodpadów

4. Zrównoważone użytkowanie sprzętu elektrycznego i elektronicznego

5. Komunikacja społeczna - jak skutecznie edukować innych o właściwym sposobie postepowania z elektroodpadami?

W ramach kampanii zorganizowane zostały już dwie konferencje prasowe w Centrum Prasowym PAP poświęcone kluczowych sprawom związanym z selektywną zbiórka elektroodpadów - zwalczaniem szarej strefy, nowymi regulacjami prawnymi, prowadzeniem skutecznych działań edukacyjnych w gminach. 20 października 2013 r. o godz. 11 w Centrum Prasowym PAP odbędzie się kolejna z cyklu i ostatnia już konferencja - w formie warsztatu szkoleniowego - poświęcona działaniom edukacyjnym mediów w zakresie właściwego pozbywania się elektroodpadów. Zainteresowanie udziałem w konferencji proszę zgłaszać na adres e-mail: mniedek@cigg.pl.

Realizator projektu - Wydawnictwo Edipresse Polska S.A. - jest ogólnokrajowym liderem na rynku mediów skierowanych do kobiet, rodzin i młodzieży. Edipresse Polska S.A. jest wydawcą m.in. dwutygodników "Pani Domu", "Przyjaciółka", magazynu "Viva", "Party" i "Flesz", tytułów poradnikowych oraz miesięcznika "Uroda", a także kilkunastu portali internetowych, w tym m.in.: http://www.polki.pl. Partnerem Wydawnictwa w realizacji projektu jest Fundacja Promocji Gmin Polskich oraz organizacja odzysku Electro-System S.A.

Projekt pn. "'Elektroodpady - pomyśl zanim wyrzucisz' Kampania informacyjno-edukacyjna w zakresie zrównoważonego postępowania z odpadami elektrycznymi i elektronicznymi" jest realizowany przez Wydawnictwo Edipresse i współfinansowany ze środków dotacji Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej.

KONTAKT:

dr Mikołaj Niedek

tel. kom. +48 609 148 424

e-mail: mniedek@cigg.pl

Źródło informacji: Wydawnictwo Edipresse Polska S.A.

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
Data publikacji 11.09.2013, 12:17
Źródło informacji PAP
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ