Newsletter

Polityka i społeczeństwo

LEGO® Education przedstawia praktyczne rozwiązanie edukacyjne do nauki przedmiotów przyrodniczych i ścisłych dla klas 1-8 szkół podstawowych

14.01.2025, 13:09aktualizacja: 14.01.2025, 13:14

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Nauka przez praktykę wspiera budowanie pewności siebie wśród uczniów, jednak, jak wykazał nowy raport LEGO® Education, zaledwie połowa z nich ma dostęp do tego rodzaju aktywności podczas lekcji przedmiotów przyrodniczych i ścisłych. LEGO® Education Nauki przyrodnicze i ścisłe chce to zmienić.

BILLUND, Dania, 14 stycznia 2025 r. /PRNewswire/ -- LEGO® Education ogłosiło dziś nowe rozwiązanie edukacyjne LEGO® Education Nauki przyrodnicze i ścisłe, które pomoże nauczycielom w prowadzeniu praktycznych zajęć ze swoimi uczniami. LEGO Education Nauki przyrodnicze i ścisłe obejmuje ponad 120 ciekawych lekcji zgodnych z założeniami podstawy programowej kształcenia ogólnego w zakresie przedmiotów przyrodniczych i ścisłych. Każda z nich zawiera gotową do wykorzystania prezentację, angażującą zarówno nauczycieli, jak i uczniów (klas 1-8).

Interaktywny komunikat prasowy w formacie wielokanałowym: https://www.multivu.com/lego/9312551-en-lego-education-science-hands-on-learning.

Coraz bardziej pożądanymi umiejętnościami w świecie przyszłości stają się umiejętności takie jak: krytyczne myślenie, rozumienie pojęć naukowych oraz ich praktyczne wykorzystanie. Jednak ankieta przeprowadzona przez LEGO Education w ramach Raportu na temat zaangażowania podczas lekcji przedmiotów przyrodniczych i ścisłych wykazała, że 45% uczniów stwierdziło, że są one jednymi z „najmniej lubianych przedmiotów” oraz opisuje je jako „zbyt trudne”, a 37% z nich uważa, że „nie radzą sobie” z nimi. Co ciekawe, 58% pośród tych uczniów stanowią dziewczęta. Taki stan podkreśla widoczne trudności w nauce przedmiotów STEM/STEAM.

Wyniki ankiety podkreślają konieczność wprowadzenia zmian w sposobie prowadzenia lekcji ze wspomnianych przedmiotów w taki sposób, aby odpowiadały one potrzebom zarówno uczniów jak i nauczycieli. Poza przekazywaniem odpowiednich pojęć, nauka samych przedmiotów przyrodniczych i ścisłych odgrywa także kluczową rolę w rozwijaniu szeregu umiejętności, takich jak krytyczne myślenie, rozwiązywanie problemów, współpraca czy kreatywność. Każdy uczeń zasługuje na to, by odnosić sukcesy w obszarze przedmiotów przyrodniczych i ścisłych, a LEGO Education wraz z pedagogami chce pomóc w osiągnięciu tego celu.

„Nauki przyrodnicze i ścisłe uczą nas zadawania dociekliwych pytań, abyśmy mogli lepiej zrozumieć otaczający nas świat - mówi Victor Saeijs, prezes LEGO Education. - Jeśli uczniowie uważają, że nie radzą sobie z danym przedmiotem lub unikają go, to istnieje ryzyko, że utracimy całe pokolenie innowatorów i specjalistów, którzy mogliby znaleźć rozwiązania konkretnych problemów. Przyłączamy się więc do wysiłków nauczycieli, aby pobudzić zaangażowanie uczniów poprzez wysokiej jakości lekcje z obszaru przedmiotów przyrodniczych i ścisłych”.

Dzięki rozwiązaniu LEGO Education Nauki przyrodnicze i ścisłe nauczyciele mają do dyspozycji wszystko to, co jest niezbędne, by już od pierwszej minuty zajęć zainteresować uczniów pojęciami naukowymi i pobudzić ich kreatywność oraz umiejętność rozwiązywania problemów podczas praktycznych lekcji. Lekcje opracowano zgodnie z amerykańskimi standardami NGSS i podstawą programową kształcenia ogólnego w szkołach podstawowych obowiązującą w Polsce, aby umożliwić jak najefektywniejsze prowadzenie zajęć z uczniami.

Każda lekcja rozpoczyna się od pytania głównego, które pobudza ciekawość i zachęca do zadawania pytań, a jednocześnie wprowadza zagadnienia naukowe osadzone w otaczającym uczniów świecie, co z całą pewnością ułatwia ich zrozumienie. Zadania wymagają od uczniów opracowania kilku rozwiązań danego problemu, zadawania pytań oraz współpracy z innymi. Zestawy przeznaczone są do pracy w grupach liczących do czterech uczniów, z których każdy bierze czynny udział w przebiegu lekcji. Dzięki temu mogą oni zdobywać wiedzę na różne sposoby przy jednoczesnym rozwoju umiejętności współpracy międzyludzkiej oraz komunikacji.

„Niezwykle inspirujące było zobaczyć, jak moi uczniowie tryskają entuzjazmem i kreatywnością - powiedziała Jill Snodgrass, nauczycielka matematyki i nauk ścisłych w czwartej klasie szkoły podstawowej Kernan Trail Elementary na Florydzie, która sprawdziła nowe rozwiązanie podczas swoich lekcji. - Manualny charakter pracy z klockami LEGO pomaga w utrwaleniu danego zagadnienia, łącząc abstrakcyjne pojęcia z namacalnymi rezultatami. Uczniowie byli zachwyceni, kiedy zbudowali pierwszy model. Najbardziej podobał im się grzechotnik, który potrząsał ogonem, by odstraszyć drapieżniki. Miło było popatrzeć, jak współpracują ze sobą i czerpią radość z lekcji”

Nauka przez praktykę sprawia, że zagadnienia omawiane na lekcji są bardziej przystępne. Jednak według raportu zaledwie 55% uczniów na całym świecie ma okazję prowadzać obserwacje lub wykonywać doświadczenia podczas lekcji przedmiotów przyrodniczych i ścisłych. Rozwiązanie LEGO Education Nauki przyrodnicze i ścisłe ułatwia zrozumienie materiału i daje nauczycielom potrzebne wsparcie, co przyczynia się do zwiększenia zaangażowania całej klasy w praktyczne lekcje grupowe. W fazie rozwojowej programu nowe rozwiązanie sprawdziło już ponad 3000 uczniów w ponad 100 klasach.

„Jedną z najlepszych rzeczy, jaką możemy zrobić jako pedagodzy, jest zaszczepienie w naszych uczniach miłości do nauki, która będzie trwała przez całe życie - mówi Andrew Sliwinski, szef ds. doświadczeń użytkowników w LEGO Education. - Rozwiązanie LEGO Education Nauki przyrodnicze i ścisłe zapewnia wsparcie dla nauczycieli na całym świecie i pomaga im realizować założenia podstawy programowej przedmiotów przyrodniczych i ścisłych w zupełnie nowy sposób dzięki gotowym scenariuszom lekcji, wysokiej jakości klockom LEGO oraz dodatkowemu wyposażeniu. Nie mogę się już doczekać, aż uczniowie będą mieli okazję wziąć udział w tych praktycznych zajęciach”.

Wysyłka zestawów LEGO Education Nauki przyrodnicze i ścisłe rozpocznie się w sierpniu 2025 roku. Więcej informacji: LEGOeducation.com/science.

O programie LEGO Education Nauki przyrodnicze i ścisłe

  • Zawiera ponad 120 lekcji i materiałów dla nauczycieli oraz starannie dobrane klocki LEGO i urządzenia wspierające praktyczną naukę.
  • Zapewnia portal dla nauczycieli, w którym znajdują się materiały ułatwiające rozpoczęcie lekcji, odniesienia do założeń podstawy programowej, uwagi pomocnicze i gotowe do wyświetlenia prezentacje.
  • Nauczyciele mają swobodę wyboru lekcji według poziomów nauczania (około 40 lekcji na zestaw) lub zgodnie z wymogami podstawy programowej.
  • Każdy zestaw przeznaczony jest dla maksymalnie czterech uczniów, co wspiera umiejętności współpracy i zwiększa ich zaangażowanie.
  • Program jest podzielony na trzy zestawy według poziomów nauczania. Aby poznać cenę i dostępność zestawów, skontaktuj się z autoryzowanym sprzedawcą LEGO Education.

- LEGO Education Nauki przyrodnicze i ścisłe dla klas 1-3

-- 277 klocków LEGO

--1 podwójny silnik

--Kabel ładowania USB

--Instrukcje budowania

- LEGO Education Nauki przyrodnicze i ścisłe dla klas 4-6

--335 klocków LEGO

--1 podwójny silnik

--1 urządzenie sterujące

--2 karty połączeniowe

--Kabel ładowania USB

--Instrukcje budowania

- LEGO Education Nauki przyrodnicze i ścisłe dla klas 7–8

--424 klocki LEGO

--1 pojedynczy silnik

--1 podwójny silnik

--1 urządzenie sterujące

--1 czujnik kolorów

--3 karty połączeniowe

-- Kabel ładowania USB

-- Instrukcje budowania

O Raporcie na temat zaangażowania podczas lekcji przedmiotów przyrodniczych i ścisłych

Globalna ankieta przeprowadzona przez LEGO Education wśród ponad 6000 nauczycieli, rodziców i uczniów klas 1-8 oraz pracowników instytucji edukacyjnych w Stanach Zjednoczonych. Rynki objęte badaniami: Australia, Niemcy, Korea Południowa, Wielka Brytania i Stany Zjednoczone. Wielkość próby: 6650, w tym 2400 nauczycieli, 2000 rodziców, 2000 uczniów (w wieku od 5 do 14 lat) oraz 250 pracowników instytucji edukacyjnych w Stanach Zjednoczonych. Badanie przeprowadzano między 15 maja a 15 czerwca 2024 roku.

Pobierz raport tutaj (w języku angielskim). Najważniejsze wnioski:

  • Tylko jedna trzecia rodziców (37%) i połowa nauczycieli przedmiotów przyrodniczych i ścisłych (52%) z całego świata uważa, że uczniowie aktywnie biorą udział w przebiegu lekcji z tych przedmiotów.
  • Większość nauczycieli przedmiotów przyrodniczych i ścisłych (73%) uważa, że nie mają zasobów, aby zwiększyć zaangażowanie uczniów do ich nauki.
  • Większość ankietowanych nauczycieli i rodziców uważa, że nauka przedmiotów przyrodniczych i ścisłych pobudza ciekawość i rozwija krytyczne myślenie oraz umiejętność rozwiązywania problemów, które są przydatne w szkole i poza nią.
  • Uczniowie biorący udział w praktycznych lekcjach są 1,5 raza bardziej pewni siebie podczas nauki przedmiotów przyrodniczych i ścisłych w porównaniu z uczniami, którzy nie mają dostępu do takich lekcji.
  • Trzech na czterech nauczycieli nauk przyrodniczych i ścisłych, którzy korzystają z praktycznych doświadczeń, uważa, że takie metody przekładają się na lepsze wyniki na sprawdzianach oraz osiągane stopnie.

Informacje o LEGO Education

W LEGO Education zobowiązujemy się do zapewnienia pedagogom i uczniom najbardziej wciągających i ciekawych lekcji, jakie można sobie wyobrazić. Należący do Grupy LEGO zespół pedagogów i innowatorów, którym leży na sercu przyszłość młodych pokoleń, od 45 lat tworzy rozwiązania edukacyjne dla klas 1-8 w oparciu o klocki LEGO, zasadę nauki poprzez zabawę oraz cele zgodne z założeniami podstawy programowej. Wspólnie możemy umożliwić wszystkim uczniom dostęp do wiedzy i umiejętności, których potrzebują, aby odnieść sukces oraz pomóc im w zbudowaniu lepszego świata.

LEGO and the LEGO logo are trademarks of the LEGO Group. ©2025 The LEGO Group.

Źródło: LEGO Education

KONTAKT:

Kelley Brescia

e-mail: Kelley.brescia@LEGO.com

Źródło informacji: PR Newswire

 

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
Data publikacji 14.01.2025, 13:09
Źródło informacji PR Newswire
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ