Newsletter

Polityka i społeczeństwo

Media Przyszłości: implementacja dyrektywy UE powinna zawierać zasady negocjacji między stronami

29.06.2022, 15:28aktualizacja: 29.06.2022, 15:33

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

PAP/M. Kmieciński (1)
PAP/M. Kmieciński (1)
W ustawie implementującej dyrektywę unijną o prawie autorskim należałoby zawrzeć mechanizm regulujący zasady negocjacji miedzy wydawcami a pośrednikami przekazującymi ich treści, takimi jak Google czy Facebook – wskazywał Damian Flisak, Head of Public Affairs Ringier Axel Springer Polska podczas 4. edycji konferencji Media Przyszłości, zorganizowanej przez PAP.

„Ważne byłoby przewidzenie w polskiej implementacji również pewnego obowiązku podjęcia tych negocjacji, a w ostatecznej sytuacji wkroczenia z pewna interwencją przez jeden z naszych organów państwa – mówił Damian Flisak. - Bez tego nie można liczyć na to, że pieniądze popłyną do wydawców lokalnych. Włochy, Belgia i Czechy wpisały takie mechanizmy, w Polsce też jest to możliwe” – podkreślił.

W 4. edycji konferencji Media Przyszłości wzięli udział przedstawiciele środków masowego przekazu, firm technologicznych oraz wydawcy z Polski i zagranicy. Gośćmi specjalnymi wydarzenia byli szefowie Europejskich Agencji Prasowych.

Źródło informacji: PAP MediaRoom

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
embeduj wideo
POBIERZ WIDEO
Wideo do bezpłatnego wykorzystania w całości (bez prawa do edycji lub wykorzystania fragmentów)
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji 29.06.2022, 15:28
Źródło informacji PAP MediaRoom
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ