Pobierz materiał i Publikuj za darmo
- Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi informuje:
– Na targach Grüne Woche nie mogłoby zabraknąć Polski. Nasz udział w tym wydarzeniu jest już tradycją, tym bardziej, że większość naszego eksportu spożywczego trafia właśnie do Niemiec – podkreślił szef polskiego resortu rolnictwa podczas pierwszego dnia wizyty na jednej z największych światowych wystaw żywności, rolnictwa i ogrodnictwa – targach Międzynarodowy Zielony Tydzień (Internationale Grune Woche) w Berlinie.
Pierwszy dzień targów to m.in. oficjalny obchód targowych ekspozycji, w tym polskiego stoiska, przez Ministra Wyżywienia i Rolnictwa RFN, rozmowy dwustronne ministra Siekierskiego, a także prezentacje naszych produktów na stoisku Polska smakuje (Polen schmeckt).
W przerwie między prowadzonymi rozmowami minister Czesław Siekierski, który jest szefem polskiej delegacji na targach, zwiedza stoiska, rozmawia z polskimi wystawcami i przedstawicielami regionów.
Uroczyste otwarcie targów
W ramach uroczystego otwarcia targów odbył się oficjalny obchód, podczas którego polskie stoisko odwiedził minister wyżywienia i rolnictwa RFN Cem Ozdemir. Wśród uczestników obchodu znaleźli się także komisarz UE ds. rolnictwa Christophe Hansen oraz burmistrz Berlina Kai Wegner. Polscy szefowie kuchni zaserwowali naszym gościom polskie specjały.
– Jesteśmy znaczącym producentem i eksporterem żywności – w 2023 r. wartość eksportu produktów spożywczych z Polski wyniosła ok. 52 mld euro. Udział w targach żywności jest doskonałą promocją polskich produktów i pomaga utrzymać tendencję wzrostową w zakresie jej eksportu – powiedział minister Siekierski.
Polskie stoisko narodowe
Na stoisku zorganizowanym przez KOWR o powierzchni 184 m kw. swoją ofertę prezentują przedsiębiorcy branży spożywczej.
Zwiedzający berlińskie targi mogą tu skosztować takich polskich produktów, jak twarogi, sery, maślanki, kefiry, ryby i przetwory rybne, zupy na zakwasie (żur, chrzanówka, barszcz biały i czerwony), produkty pszczele, batony i przekąski z suszonych owoców i orzechów, suszone owoce i warzywa, owoce w czekoladzie, pierogi oraz piwa niepasteryzowane.
Na polskim stoisku gości także Koło Gospodyń Wiejskich, które zwyciężyło w finale IX edycji konkursu kulinarnego Bitwa Regionów – KGW Feniks Noskowo-Radomice-Strzyżewo z woj. wielkopolskiego.
Każdego dnia targów na polskim stoisku odbywają się degustacje i pokazy kulinarne prowadzone przez polskich szefów kuchni, który prezentują zwiedzającym polską kuchnię w wydaniu zarówno tradycyjnym, jak i nowoczesnym.
– Jesteśmy tu bardzo mile widziani. Zainteresowanie zwiedzających polskim stoiskiem jest zawsze wyjątkowo duże – podkreślił minister Siekierski podczas rozmów z dziennikarzami na polskim stoisku.
O wydarzeniu
Internationale Grüne Woche to berlińska międzynarodowa wystawa gospodarki żywnościowej, rolnictwa i ogrodnictwa. Od 1926 r. Targi Międzynarodowy Zielony Tydzień są organizowane co roku w styczniu w halach Messe Berlin. W 2025 r. przypada 89 edycja tego wydarzenia, które potrwa od piątku 17 stycznia do niedzieli 26 stycznia.
Wydarzenie przyciąga ok. pół miliona zwiedzających, którzy mają okazję do degustacji napojów, wyrobów i potraw ze wszystkich zakątków globu.
Producenci z całego świata prezentują tu żywność (zwłaszcza produkty organiczne i regionalne), zaopatrzenie dla rolnictwa, leśnictwa i ogrodnictwa, zwierzęta, sprzęt kuchenny oraz wyposażenie ogrodów. Istotną rolę na wystawie gra też oferta związana z rozwojem obszarów wiejskich.
Targi to również ważne miejsce spotkań oraz doskonała platforma do dzielenia się wiedzą i tworzenia sieci kontaktów. Podczas Zielonego Tygodnia zwraca się uwagę na aktualne kwestie społeczne, takie jak ochrona klimatu, gospodarka o obiegu zamkniętym, ochrona zasobów i zrównoważone użytkowanie gruntów.
W czasie targów Grune Woche co roku odbywa się Global Forum for Food and Agriculture (GFFA) – Światowe Forum Żywności i Rolnictwa, z udziałem kilkudziesięciu ministrów gospodarki, środowiska, rolnictwa i rozwoju z całego świata.
UWAGA: komunikaty publikowane są w serwisie PAP bez wprowadzania przez PAP SA jakichkolwiek zmian w ich treści, w formie dostarczonej przez nadawcę. Nadawca komunikatu ponosi odpowiedzialność za jego treść – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe. (PAP)
kom/ kpr/ amac/
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
Data publikacji | 17.01.2025, 18:35 |
Źródło informacji | MRiRW |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |