Newsletter

Polityka i społeczeństwo

MRiRW: Bruksela: start kampanii zwiększającej świadomość społeczną nt. akwakultury (komunikat)

27.03.2025, 15:24aktualizacja: 27.03.2025, 16:30

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

- Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi informuje:

W Brukseli odbyła się inauguracja kampanii informacyjnej „Akwakultura w Unii Europejskiej: z pasją dla Was”. Jest ona dostępna we wszystkich językach UE, a jej celem jest zwiększenie świadomości społecznej i zrozumienia wartości, które wnosi akwakultura do UE, w szczególności w grupie wiekowej 25-45 lat. W inauguracji kampanii w brukselskim centrum biznesowo-eventowym Claridge Events wziął udział sekretarz stanu Jacek Czerniak.

Co oznacza bycie zawodowo związanym z akwakulturą?

W czasie inauguracji kampanii głos zabierali: otwierający spotkanie komisarz UE ds. morskich i rybołówstwa Costas Kadis oraz krajowi ambasadorzy akwakultury z Niemiec, Grecji, Francji i Polski.

Polska ambasadorka akwakultury, Anna Pyć (hodowca pstrągów i karpi), w swojej prezentacji wskazała, że osoby zawodowo związane z akwakulturą muszą odnaleźć się w 3 światach:

- wielkim świecie napędzanym przez prawodawstwo unijne, krajowe oraz organizacje pozarządowe i ich oczekiwania;

- wielkim świecie regulowanym przez mechanizmy rynkowe;

- mikroświecie lokalnym, który napędzają gospodarstwa rodzinne, ich pracownicy, okoliczni mieszkańcy i przyroda.

Prelegentka podkreśliła, że podstawowym celem hodowców takich jak ona jest dostarczenie konsumentom produktu, który jest powodem do dumy i który doceniają stali odbiorcy.

Znaczenie akwakultury w UE

Podczas inauguracji kampanii odbył się panel dyskusyjny nt. znaczenia akwakultury w UE z udziałem wiceministra Jacka Czerniaka. Zabierając głos w dyskusji, sekretarz stanu stwierdził, że:

- Posiadanie silnego sektora akwakultury, który w większym stopniu zaspokajałby potrzeby UE na produkty akwakultury, powinno być rzeczywistym priorytetem UE, a także Polski i innych krajów członkowskich, które mają potencjał i zasoby, aby rozwijać akwakulturę.

- Silny sektor akwakultury to swoista cegiełka budująca wielowymiarowe bezpieczeństwo UE. Zaś bezpieczeństwo, w tym bezpieczeństwo żywnościowe, jest teraz bardzo istotną kwestią dla Europy.

- W Polsce gospodarstwa akwakultury to w większości małe, rodzinne przedsiębiorstwa. Przynoszą one poczucie przynależności lokalnej i bezpieczeństwa ekonomicznego pracownikom. Wiceminister Czerniak podziękował za ich pasję i wkład w rozwój akwakultury i w życie społeczności lokalnych. Wskazał, że najlepszym przykładem pozytywnego wpływu akwakultury na życie na obszarach wiejskich jest gospodarstwo prowadzone przez ambasadorkę akwakultury w Polsce.

- Pewne elementy zainagurowanej kampanii informacyjnej będą uzupełniane na gruncie lokalnym, krajowym.

UWAGA: komunikaty publikowane są w serwisie PAP bez wprowadzania przez PAP SA jakichkolwiek zmian w ich treści, w formie dostarczonej przez nadawcę. Nadawca komunikatu ponosi odpowiedzialność za jego treść – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe. (PAP)

azk/ jpn/

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
Data publikacji 27.03.2025, 15:24
Źródło informacji MRiRW
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ