Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Kampania została zainicjowana i sfinansowana przez samych rodziców i dziadków, mających na celu poprawę sytuacji w polskich sądach rodzinnych. Jak podkreślają organizatorzy - w obecnym stanie prawnym ojcowie po rozwodzie lub rozstaniu zbyt często są sprowadzani do roli „weekendowych tatusiów” i płatników alimentów, bez realnego wpływu na wychowanie i rozwój dziecka. A w przypadku uporczywego utrudniania kontaktów przez drugiego rodzica nie ma żadnych realnych kar.
Dlaczego zmiany są konieczne?
- W Polsce wciąż nie ma domniemania równości w sprawach rodzinnych.
- Piecza naprzemienna w praktyce wciąż jest wyjątkiem, a nie standardem.
- Zabezpieczenia kontaktów bywają przyznawane dopiero po wielu miesiącach, co prowadzi do osłabienia więzi dziecka z ojcem.
- Nawet w przypadkach pozytywnych wyroków, jeden z rodziców często nie respektuje orzeczeń sądu, co sprawia, że ojcowie latami nie widują swoich dzieci, należy więc przywrócić wykonalność wyroków sądowych w zakresie kontaktów z dziećmi po rozwodzie lub rozstaniu rodziców.
Spot dla młodych i apel do polityków
Integralną częścią kampanii jest spot wideo publikowany w mediach społecznościowych i na YouTube. Skierowany do młodych ludzi planujących założenie rodziny, pokazuje, jak ważne jest wczesne uświadamianie o ryzykach i prawach związanych z ojcostwem.
- Masz prawo być tatą. Prawdziwym, obecnym, zaangażowanym. A nie tylko weekendowym ojcem - to główne przesłanie spotu.
Dokument z postulatami „Bezpieczne Tatowanie” został już zaprezentowany w Ministerstwie Sprawiedliwości podczas spotkania z ministrą Zuzanną Rudzińską-Bluszcz, a także w Sejmie w rozmowach z posłami Marcinem Józefaciukiem (KO) i Maciejem Tomczykiewiczem(PO). Propozycje reform pozytywnie zaopiniowali wybitni specjaliści w dziedzinie prawa i psychologii rodzinnej, w tym adw. dr Honorata Janik-Skowrońska, adw. dr Oliwia Owczarz i psycholog kliniczny Witold Bomba.
Pomimo ministerialnych zapewnień, że w sądach nie ma dyskryminacji ojców, codzienne doświadczenia wielu z nich wskazują na trudności i wyzwania, z którymi muszą się mierzyć. Na 37 posiedzeniu sejmu poseł Marcin Józefaciuk (KO) całe oświadczenie poselskie poświęcił na prezentację założeń kampanii.
Protesty i dalsze działania
Kampania „Bezpieczne Tatowanie” to jednak nie tylko postulaty i spot. Od ponad roku w ramach inicjatywy Strajk Ojców Online organizowane są protesty w całej Polsce. W 2024 r. miały miejsce manifestacje w Warszawie w maju i wrześniu, a w 2025 r. w marcu i maju w ramach Marszu Rodzin. Na wrzesień 2025 r. planowany jest kolejny, duży protest pod Kancelarią Prezesa Rady Ministrów.
Więcej informacji i kontakt:
Postępy i szczegóły kampanii można śledzić na stronie: www.bezpiecznetatowanie.pl
Linki do spotów:
https://youtu.be/2ICJXVio-sc?si=ab13-VeLypR5ytq7 - Główny spot kampanii
https://youtu.be/kBwM-Ibn40M?si=jCRyFOzE7b3yTNoK - Spot z przebiegu kampanii
https://youtu.be/91u8fIjLM2A?si=j32Kn3gsMdsxVlkt - Spot „Ustawodawco zejdź na ziemię”
KONTAKT:
Wojciech Miga - koordynator kampanii
Strajk Ojców Online
www.strajk-ojcow.online
Źródło informacji: Strajk Ojców Online
UWAGA: Za materiał opublikowany przez redakcję PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”.
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji | 14.07.2025, 09:30 |
Źródło informacji | Strajk Ojców Online |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘ