Newsletter

Polityka i społeczeństwo

Pierwsza w Polsce samoregulacja dotycząca reklamy środowiskowej

02.03.2023, 14:29aktualizacja: 03.03.2023, 09:32

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Rada Reklamy (1)
Rada Reklamy (1)
Rady Reklamy wprowadziła pierwszą w Polsce samoregulację dotyczącą reklamy środowiskowej.

W Radzie Reklamy stojącej na straży etycznych przekazów reklamowych zrealizowaliśmy kolejny ważny projekt - Green Project. Wypracowaliśmy rozwiązania mające na celu edukację rynku i przeciwdziałanie greenwashingowej manipulacji w reklamie. Green Project to rezultat naszych obserwacji i analizy trendów rynkowych, działań Komisji Europejskiej oraz coraz większej liczby skarg na greenwashing w reklamie wysyłanych przez konsumentów i konsumentki do Komisji Etyki Reklamy. Stworzyliśmy pionierską samoregulację dotyczącą reklamy środowiskowej. Eksperci i ekspertki biorący udział w projekcie wypracowali nowe zapisy rozdziału V Kodeksu Etyki Reklamy. W prace zaangażowaliśmy szeroką reprezentację rynku reklamowego: organizacje i firmy branżowe, członków Rady Reklamy i grono zewnętrznych konsultantów. Projekt zyskał aprobatę 37 organizacji i firm członkowskich Rady Reklamy. 

Green Project został szczegółowo przedyskutowany z naszymi międzynarodowymi partnerami zrzeszonymi w organizacji European Advertising Standards Alliance (EASA). Zebraliśmy wiedzę i doświadczenia, które posłużyły wypracowaniu tej pierwszej w Polsce samoregulacji.

„Dokument jest mocno osadzony w realiach, a zatem niesie rzeczywistą i praktyczną wartość dla wszystkich uczestników rynku reklamowego. Przed nami czas krzewienia zdobytej i skodyfikowanej wiedzy, dla ułatwienia rzetelnej oceny i wypracowania dobrych praktyk w komunikacji reklamowej. Jednocześnie, zważywszy na fakt, że nowych przykładów wciąż przybywa, zadeklarowaliśmy regularną weryfikację i uzupełnianie przyjętych rozwiązań regulacyjnych, w oparciu o bieżącą analizę napływających przypadków. Tym samym nasz projekt ma charakter ewolucyjny, podobnie jak materia greenwashingu, która rośnie proporcjonalnie do skali współczesnych wyzwań środowiskowych” - mówi Jaromir Sroga, arbiter w Komisji Etyki Reklamy.

Więcej informacji: Pierwsza w Polsce samoregulacja dotycząca reklamy środowiskowej
Relacja wideo z konferencji: https://www.facebook.com/RadaReklamy/videos/2001911853517849 
Fotorelacja: https://radareklamy.pl/fotorelacje/ 

JEŚLI WIDZISZ REKLAMĘ NARUSZAJĄCĄ ZASADY REKLAMY EKOLOGICZNEJ, REAGUJ! 
MASZ WPŁYW NA REKLAMĘ. 

Złóż skargę do Komisji Etyki Reklamy!

Wszystkie materiały RADA REKLAMY © COPYRIGHT 2019 - 2023 ALL RIGHTS RESERVED

KONTAKT:

Lucyna Pruska

e-mail: l.pruska@radareklamy.pl 

tel. +48 506 283 622 

Źródło informacji: Rada Reklamy
 

 

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
embeduj wideo
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji 02.03.2023, 14:29
Źródło informacji Rada Reklamy
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ