Pobierz materiał i Publikuj za darmo
Jak wynika z raportu NIK z września 2020 r. w Polsce aż 9 proc. dzieci (ok. 630 tys.) wymaga opieki psychologicznej lub psychiatrycznej. Zapotrzebowanie na pomoc tego typu wzrosło szczególnie w ostatnim, pandemicznym roku. W czasie izolacji kontakty przeniosły się do mediów społecznościowych, z których korzystanie przez dwie godziny dziennie – za sprawą mechanizmu porównań – czterokrotnie zwiększa ryzyko depresji. W najtrudniejszej sytuacji znalazły się dzieci z grup defaworyzowanych.
Jak pomóc? Najlepiej w środowisku naturalnym dla dziecka: szkole, rodzinie, poradni psychologiczno-pedagogicznej. Tymczasem 44 proc. szkół publicznych nie zatrudnia na etacie ani pedagoga, ani psychologa.
Właśnie dlatego program „Pajacyk” Polskiej Akcji Humanitarnej od 1 marca 2021 r. rozszerzył zakres działania o pomoc psychospołeczną dla dzieci i młodzieży.
„Nowa odsłona >>Pajacyka<< daje nam możliwość jeszcze szerszego docierania z pomocą do najmłodszych” – mówi Magdalena Jaranowska, koordynatorka programu „Pajacyk” w PAH.
Dostrzegając istotę problemu, do akcji PAH dołączył także producent marki papieru POL, który w ramach działającej od września akcji „POLećmy ze wsparciem”, sfinansuje ok. 400 godzin terapii indywidualnej i grupowej. W akcję może się włączyć każdy z nas kupując papier w specjalnym opakowaniu lub biorąc udział w konkursie na Facebooku.
„Doświadczenia z dzieciństwa mają wpływ na całe życie człowieka. Chcemy, żeby dzieci wiedziały, że mogą liczyć na pomoc w sytuacji, która je przerasta, a także że proszenie o pomoc i szukanie wsparcia jest okey; jest oznaką siły a nie słabości czy powodem do wstydu – mówi Aneta Muskała, wiceprezes zarządu MM Kwidzyn sp. z o.o., producenta marki POL. – Zależy nam też, aby każdy z nas podejmując codzienne decyzje zakupowe poczuł, że ma możliwość pomagania innym”.
Dzieci nie radzące sobie z emocjami, agresywne lub wycofane, nie potrafiące odnajdywać się w trudnych sytuacjach, to często te same osoby, co dzieci niedożywione. Brak ciepłego posiłku i brak poczucia własnej wartości ma często źródło w wielu problemach społecznych z jakimi borykają się ich rodziny, takimi jak bezrobocie, bieda czy przewlekłe choroby.
„Od 23 lat dożywiamy dzieci w szkołach, wspierając ich codzienny rozwój. Mając na uwadze fakt, że potrzeby podopiecznych >>Pajacyka<< występują na wielu poziomach i wykraczają poza sferę dożywiania, postanowiliśmy rozszerzyć program „Pajacyk” o dodatkowy komponent wsparcia w kryzysie dla dzieci i młodzieży” – zauważa Jaranowska.
Nowy program „Pajacyka” przeznaczony jest dla dzieci i młodzieży w wieku 6-18 lat, wychowującej się w warunkach niekorzystnych dla prawidłowego rozwoju. Oprócz terapii indywidualnej i grupowej z programu finansowana jest działalność grup wsparcia, warsztaty dla dzieci, hipoterapia, dojazd do placówek specjalistycznych, szkolenia dla rodziców oraz dokształcanie kadry pracującej z dziećmi z rodzin wieloproblemowych. W ramach pilotażu, w trakcie prawie 2 tysięcy godzin indywidualnej i grupowej pomocy psychologicznej wsparcie otrzymało ponad 1000 dzieci i młodzieży oraz 210 dorosłych.
KONTAKT:
Krzysztof Walczy
EE Marketing AND POL Brand Manager
al. Jerozolimskie 65/79
00-697 Warszawa
tel. kom .+48 601 830 822
e-mail: Krzysztof.Walczy@mm.group
-
Kontakt w sprawie programu „Pajacyk”
e-mail: media@pah.org.pl
Źródło informacji: MM Kwidzyn
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji | 24.11.2021, 15:40 |
Źródło informacji | MM Kwidzyn |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘ