Pobierz materiał i Publikuj za darmo
Na przełomie 2019 i 2020 roku PARP prowadziła nabór do konkursu „Tworzenie produktów sieciowych przez MŚP”, który był częścią Programu Polska Wschodnia 2014-20 (POPW). Produkt sieciowy tworzony był przez więcej niż jeden podmiot. O wsparcie mogły ubiegać się konsorcja złożone z przynajmniej trzech firm, które miały pomysł na wspólne rozwiązania lub samodzielny wnioskodawca wraz z podmiotem współpracującym.
„W Fijewie koło Lubawy stworzyliśmy centrum Hullo, gdzie nauka łączy się z rozrywką, ze sportem i z terapią. Jest to miejsce, które jest dedykowane w głównej mierze dzieciom i młodzieży, zarówno zdrowej, ale także takiej, która ma jakieś deficyty, niepełnosprawności. To miejsce zostało stworzone właśnie z myślą o tych osobach, o tych dzieciach i oczywiście w celu takim, żeby je nie tylko uzdrowić, ale również zintegrować ze społeczeństwem” - powiedziała Joanna Długosz, prezes Fundacji Rozwoju Warmii i Mazur, inicjatorka powstania lubawskiego Centrum Integracyjnego.
W ramach projektu Hullo powołano do życia Rodzinne Centrum Integracyjne w Lubawie - nowatorską pod względem konfiguracji placówkę, umożliwiającą integrację społeczną osób niepełnosprawnych (dzieci i dorosłych) oraz osób pełnosprawnych.
„Nasz projekt koncentruje się na dwóch kluczowych filarach, które stanowią podstawę produktu sieciowego. Są one niezależne od infrastruktury noclegowej i tworzą rdzeń projektu, jakim jest Zintegrowana Infrastruktura Rehabilitacyjno-Edukacyjna” - dodała prezes Długosz.
Wedle założeń Programu Polska Wschodnia jednym z najważniejszych elementów jest to, aby inwestowano w innowacyjny produkt, najczęściej oferowany jako pakiet usług, utworzony pod wspólną marką. Projekty mogły dotyczyć działań realizowanych na terenie jednego z województw: lubelskiego, podkarpackiego, podlaskiego, świętokrzyskiego lub warmińsko-mazurskiego.
Dotacje mogły wynosić do 152 mln zł na projekt, a środki należało wykorzystać m.in. na rozbudowę infrastruktury sieciowej, zakup środków trwałych oraz opracowanie i wdrożenie jednolitych standardów funkcjonowania i promocji produktu.
„Podsumowując nasze działania w zakresie produktów sieciowych realizowanych z programu Polska Wschodnia można stwierdzić, że zrealizowano 22 projekty, na które przeznaczyliśmy ponad 870 milionów euro. Projekty są głównie z branży hotelowo-turystyczno-rekreacyjnej i dzięki tym środkom obiekty uzyskały możliwość świadczenia usług całorocznych” - powiedział Maciej Berliński, dyr. Departamentu Projektów Infrastrukturalnych PARP.
Więcej informacji dotyczących projektów znajduje się na stronie PARP, w zakładce „Historie sukcesu”.

Źródło informacji: PAP MediaRoom
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
embeduj wideo
POBIERZ WIDEO
Wideo do bezpłatnego wykorzystania w całości (bez prawa do edycji lub wykorzystania fragmentów)
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
| Data publikacji | 11.12.2025, 12:00 |
| Źródło informacji | PAP MediaRoom |
| Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘ