Pobierz materiał i Publikuj za darmo
"To kolejny projekt społeczny Orange, mający wpływ na edukację młodych Polaków. Zależy nam na wzroście wiedzy i kompetencji cyfrowych dzieci, po to, by stały się bezpiecznymi i świadomymi użytkownikami Internetu i nowych technologii. Chcemy to osiągnąć, wzbogacając ofertę świetlic o rozwijające, nowoczesne zajęcia i wspierając wychowawców" - powiedział Konrad Ciesiołkiewicz, p.o. prezesa Fundacji Orange, otwierając kolejną debatę z cyklu Miasteczko Myśli "Edukacja przyszłości. Ocean możliwości".
Ciesiołkiewicz podkreślił, że szkoły, które zakwalifikują się do programu, będą współpracować z Fundacją Orange przez blisko 10 miesięcy. "W ramach naszego społecznego zaangażowania od wielu lat zapewniamy dostęp do Internetu i sprzęt, dbamy o bezpieczeństwo w sieci, uczymy, jak efektywnie korzystać z technologii, szczególnie grupy zagrożone wykluczeniem cyfrowym" - dodał.
Edycja pilotażowa programu MegaMisja obejmie 50 świetlic. Równolegle prowadzony będzie nabór do edycji 2016/2017. Docelowo ma w niej wziąć udział ok. 300 szkół z całej Polski. Do programu mogą zgłaszać się szkoły podstawowe przez stronę: www.megamisja.pl.
Zdaniem dr Justyny Jasiewicz z Uniwersytetu Warszawskiego, koordynatora badań w Centrum Cyfrowym Projekt: Polska, program MegaMisja przyczyni się do zmniejszenia wykluczenia cyfrowego wśród dzieci, które różni się od wykluczenia, z którym mają do czynienia dorośli.
"U dorosłych wykluczenie cyfrowe polega na braku dostępu do nowych technologii lub braku umiejętności cyfrowych. Wśród dzieci odsetek tych niekorzystających z Internetu lub telefonów komórkowych jest bardzo niewielki. Dlatego ich wykluczenie to podział na dzieci, które korzystają z nowych technologii w sposób pełny, świadomy i kreatywny oraz na takie, które robią to w sposób bierny, czyli są tylko konsumentami tych treści" - tłumaczy Jasiewicz.
Koordynatorka z Centrum Cyfrowego Projekt: Polska wskazuje, że zadaniem programu MegaMisja będzie przygotowanie dzieci do używania nowych technologii w sposób świadomy i kreatywny. Jej zdaniem dobrym miejscem do takiej edukacji są świetlice szkolne traktowane obecnie często jak "przechowalnia" dla dzieci.
Z badań przygotowanych przez zespół dr Jasiewicz na potrzeby programu MegaMisja wynika, że w szkolnych świetlicach dzieci przede wszystkim odrabiają lekcje i bawią się z rówieśnikami (jest tak w ponad 90% świetlic), zaś wychowawcy czują, że ich status w społeczności szkoły jest niższy niż nauczycieli przedmiotowych. Zdaniem 97% wychowawców świetlic nowe technologie są szansą na ciekawszą i łatwiejszą naukę dla dzieci. Jednocześnie 80% z nich obawia się także zagrożeń, jakie powodują technologie cyfrowe wśród najmłodszych.
Dlatego uczestnicy programu w wieku 6-10 lat poznają zasady bezpiecznego Internetu, ochrony prywatności, udostępniania treści w sieci, edycji grafik, dźwięków i filmów. Wzmocnią też umiejętności współpracy w grupie. Dla wychowawców przygotowane będą instruktaże i scenariusze zajęć.
Przebieg zadań oparty jest na fabularyzowanej grze, która przenosi dzieci do cyfrowego laboratorium i pełnej przygód misji. Tu pomogą bohaterom sprawnie poruszać się w wirtualnym świecie i chronić go przed niesfornym psotnikiem. Za realizację wyzwań grupy gromadzić będą punkty i wymieniać je na nagrody dla świetlicy uzupełniające jej wyposażenie (w tym tablety, aparaty cyfrowe, laptopy, książki, gry edukacyjne, materiały plastyczne).
Spot promujący program Mega-Misja: https://www.youtube.com/watch?v=DTI_NNyKouc&feature=youtu.be
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
embeduj wideo
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji | 30.09.2015, 11:49 |
Źródło informacji | Fundacja Orange |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘ