Pobierz materiał i Publikuj za darmo
DALLAS--(BUSINESS WIRE)-- Spółka Mary Kay Inc., która od lat wspiera upodmiotowienie kobiet i równość płci, wydała oświadczenie w sprawie różnorodności, równości i włączenia społecznego (DEI) dla uczczenia Światowego Miesiąca Różnorodności i zorganizowała Szczyt DEI w związku ze Światowym Dniem Włączenia Społecznego.
Niniejszy komunikat prasowy zawiera materiały multimedialne. Pełna wersja dostępna jest pod adresem: https://www.businesswire.com/news/home/20221010005616/en/
Dzięki tym działaniom Mary Kay przejmuje odpowiedzialność za swoje zobowiązania w zakresie różnorodności, równości i włączenia społecznego skupione wokół trzech podstawowych koncepcji: rozumienie dzięki Wiedzy, żądanie podejmowania Działań i zapewnianie zrównoważonych transformacyjnych Zmian w spółce, wśród partnerów biznesowych i w społecznościach, które korzystają z jej oferty.
„Celem Mary Kay od samego początku jest zmiana status quo – od 1963 r. spółka stwarza możliwości dla kobiet i zróżnicowanych grup odbiorców jej działań. Uważamy, że sektor prywatny ma kluczową rolę do odegrania, jeśli chodzi o zmiany społeczne. Za pośrednictwem naszych działań korporacyjnych angażujemy się we wspieranie różnorodności i zapewnianie włączenia społecznego w naszej spółce. Wiemy, że walka o równość nie kończy się na naszej organizacji i dlatego wspomagamy działania na jej rzecz w społecznościach na całym świecie, z którymi mamy styczność” – powiedziała Julia A. Simon, dyrektor prawna oraz dyrektor ds. różnorodności i włączenia społecznego w Mary Kay.
Oświadczenie spółki na temat różnorodności, równości i włączenia społecznego
Nasze stanowisko
Jako spółka globalna wierzymy, że różnorodność jest naszą mocną stroną, która sprzyja innowacyjności i rozwojowi. Dążymy do postępowania zgodnie z naszymi podstawowymi wartościami i celami, od prawie 60 lat doceniając różnorodność i wspierając włączenie społeczne w miejscu pracy i społeczeństwie.
Spółka Mary Kay, założona przez kobietę, która opierała się obowiązującym normom płciowym i przełamywała bariery w czasach, gdy zaledwie jedna trzecia amerykańskich kobiet pracowała zawodowo, za najważniejsze aspekty swojej misji uważa różnorodność, równość i włączenie społeczne, które mają wspierać niezależność ekonomiczną kobiet i równość płci.
W ramach organizacji angażujemy się we wspomaganie różnorodności i zapewnianie każdej osobie w naszej spółce możliwości wyrażania opinii. Jako spółka działająca na prawie 40 rynkach jesteśmy przekonani, że różnorodność, równość i włączenie społeczne są kluczowe dla naszej działalności, a na przestrzeni lat podejmowaliśmy wspólne wysiłki na rzecz włączenia tych wartości w główną strategię naszego rozwoju biznesowego. Staramy się stworzyć otoczenie, w którym każdy może dzielić się przemyśleniami, doświadczeniami i perspektywami przy zapewnieniu ich dostrzeżenia, zrozumienia i poszanowania.
W ramach dziesięcioletniej strategii zrównoważonego rozwoju Wzbogacanie życia dziś dla zrównoważonego rozwoju w przyszłości realizujemy holistyczne podejście do różnorodności, równości i włączenia społecznego. Opiera się ona na trzech głównych koncepcjach – Wiedza, Działanie i Zmiany.
Dzięki konkretnym działaniom i współpracy stale pracujemy na rzecz bardziej włączającej, zróżnicowanej i opartej na równości kultury w naszej spółce i społecznościach. Zobowiązujemy się do działania na rzecz różnorodności, równości i włączenia społecznego i realizację naszego celu dzięki zrozumieniu poprzez wiedzę, żądanie podjęcia działań i zapewnianie zrównoważonych, trwałych zmian w ramach następujących wewnętrznych obszarów:
Wspieranie różnorodności, równości i włączenia społecznego
- Szkolenie i motywowanie pracowników
- Zróżnicowana oferta produktów
- Zróżnicowani dostawcy i zamówienia z zachowaniem różnorodności
- Ryzyko społeczne w łańcuchu dostaw
Udział i przywództwo kobiet
Chcąc dać przykład do naśladowania i wyrazić nasze przekonanie w znaczenie zwiększenia udziału kobiet w miejscu pracy i ich przywództwa, Mary Kay przekuwa nasze wartości i zobowiązania w działanie:
(Dane z sierpnia 2022 r.)
- 62% osób zatrudnionych w spółce na całym świecie to kobiety
- 54% kobiet na stanowiskach kierowniczych, 38% osób czarnoskórych, należących do ludności rdzennej i kolorowych
- 53% kobiet na stanowiskach wiceprezesa lub wyższych
- 57% kobiet zajmujących stanowiska dyrektorskie lub wyższe
- 59% kobiet na stanowiskach menedżerskich lub wyższych
- 70% kobiet zajmujących stanowiska kierownika rynku
- 60% kobiet na stanowiskach przywódczych na 10 najważniejszych rynkach spółki
Zamówienia z uwzględnieniem kwestii płci i zróżnicowanie dostawców
(dane dotyczą wyłącznie łańcucha dostaw w USA i lutego 2021 r.)
- 66% kobiet w zespołach ds. zamówień
- 12% pośrednich dostawców to kobiety, przedstawiciele mniejszości lub weterani
- 5% bezpośrednich dostawców to kobiety, przedstawiciele mniejszości lub weterani
Wskaźnik zatrzymania pracowników
- 41% pracowników Mary Kay na świecie pracuje w spółce od ponad 10 lat
- 47% pracowników Mary Kay w USA pracuje w spółce od ponad 10 lat
Przestrzeganie standardów globalnych
W 2019 r. spółka Mary Kay podpisała zbiór zasad na rzecz wzmacniania pozycji kobiet (Women’s Empowerment Principles), a w 2021 r. przyjęła zobowiązanie w ramach Koalicji Działań Forum Równości Pokoleń (Generation Equality Forum Action Coalitions) dotyczące przyspieszania postępów w osiąganiu równości płci na rzecz realizacji Celów Zrównoważonego Rozwoju. Dostrzegając potrzebę stałego rozwoju, Mary Kay uczestniczy w globalnym Programie Akceleracyjnym ONZ 2022-2023 UN Global Compact Target Gender Equality Accelerator Programme (Cel: równość płci), aby kontynuować wdrażanie ambitnych celów korporacyjnych w zakresie udziału i przywództwa kobiet w spółce w naszym łańcuchu dostaw.
Walka z nierównościami ze względu na płeć i rasę
Wiemy, że walka o równość nie kończy się na naszej organizacji i dlatego wspieramy działania w naszych społecznościach na rzecz zwalczania nierówności ze względu na płeć i rasę. Poprzez zewnętrzne partnerstwa i współpracę angażujemy się w walkę z rasizmem i dyskryminacją i realizujemy podejście przekrojowe, koncentrując się na usuwaniu barier ograniczających szanse dla kobiet i dziewcząt należących do grup mniejszościowych.
Wsparcie wywierania wpływu dzięki partnerstwom zewnętrznym
• Zwalczanie przemocy ze względu na płeć
• Wzmacnianie przywództwa i udziału kobiet
• Wspieranie równości szans edukacyjnych
• Zwalczanie dysproporcji w nowych technologiach
• Wspieranie szans biznesowych dla kobiet
- Walka z przepaścią cyfrową pomiędzy płciami
- Wspieranie zamówień z uwzględnieniem kwestii płci
Rozwijamy partnerstwa, aby tworzyć ekosystem sprzyjający przedsiębiorczyniom z uwzględnieniem niedostatecznie reprezentowanych mniejszości, wspierając zamówienia z uwzględnieniem kwestii płci i niwelując przepaść cyfrową między płciami za pośrednictwem Akceleratora Przedsiębiorczości Kobiet. Dzięki konkursowi World Series of Innovation realizowanemu przez Network for Teaching Entrepreneurship wspieramy młodych przedsiębiorców i przedsiębiorczynie społeczne w wieku 13-24 lata, aby zrealizować określony Cel Zrównoważonego Rozwoju lub wyzwanie biznesowe XXI wieku. We współpracy z WE Empower UN SDG Challenge wspieramy przedsiębiorczość społeczną i uwzględniającą kwestie płci. Przyczyniamy się do lokalnej realizacji Celów Zrównoważonego Rozwoju dzięki przedsiębiorczości kobiet z rozwijających się obszarów wiejskich we współpracy z Programem Narodów Zjednoczonych ds. Rozwoju.
W ramach współpracy z Krajową Inicjatywą Równości Rasowej na rzecz Sprawiedliwości Społecznej Fundacji Afroamerykańskiej Grupy Parlamentarnej wspieramy równość rasową i prawa człowieka poprzez badania i politykę społeczną w kontekście reformy systemu karnego. Aby usuwać bariery ograniczające szanse edukacyjne, co roku nawiązujemy współpracę ze Stowarzyszeniem Chemików Kosmetycznych, wspierając niedostatecznie reprezentowane osoby z grup mniejszościowych realizujące edukację na poziomie wyższym w dziedzinach STEM za pośrednictwem stypendiów im. Madam C.J. Walker.
Dostrzegając natężenie przemocy wobec kobiet i dziewcząt, reagujemy na plagę przemocy ze względu na płeć w sytuacjach konfliktów i klęsk żywiołowych za pośrednictwem globalnych partnerstw z CARE i Fundusz Powierniczy ONZ na rzecz zakończenia przemocy wobec kobiet. Wspieramy również udział i przywództwo kobiet w życiu publicznym oraz działaniach na rzecz klimatu dzięki partnerstwom z Międzynarodowym Forum Kobiet oraz The Nature Conservancy.
Walczymy również z dysproporcjami płciowymi w dziedzinie nowych technologii we współpracy z Equal Rights Trust oraz działamy na rzecz zapewnienia, aby technologia sztucznej inteligencji wspierała różnorodność i włączenie społeczne.
Dla Mary Kay różnorodność, równość i włączenie społeczne to nie tylko słowa – dzięki tym wartościom możemy realizować nasz cel, jakim jest wzbogacanie życia kobiet na całym świecie. Podejmując działania korporacyjne na rzecz realizacji celów w zakresie różnorodności, równości i włączenia społecznego i współpracując z animatorami zmian na całym świecie, aby zwalczać nierówności pod względem płci i ras, zapewniamy transformacyjne zmiany w naszej spółce, wśród partnerów biznesowych i w społecznościach, które korzystają z naszej oferty.
MARY KAY
Mary Kay Ash, jedna z pierwszych kobiet, której udało się rozbić tzw. szklany sufit, w 1963 r. założyła firmę kosmetyczną, aby zrealizować jeden cel: wzbogacić życie kobiet. Z tego marzenia powstała firma warta miliardy dolarów, współpracująca z milionami niezależnych konsultantek i konsultantów w prawie 40 krajach. Jako firma ukierunkowana na rozwój przedsiębiorczości, Mary Kay jest zaangażowana we wspieranie kobiet w ich drodze poprzez edukację, mentoring, rzecznictwo, tworzenie sieci i innowacje. Firma Mary Kay prowadzi badania naukowe, które pozwalają na tworzenie nowoczesnych kosmetyków do pielęgnacji skóry, kosmetyków kolorowych, zapachów i suplementów diety. Firma wierzy w to, że wzbogacanie życia dziś przyczyni się do zrównoważonego rozwoju w przyszłości, nawiązując współpracę z organizacjami z całego świata i skupiając się na promowaniu doskonałości w biznesie, wspieraniu badań nad nowotworami, działaniach na rzecz równości płci, pomocy ofiarom przemocy domowej, upiększaniu naszego otoczenia i zachęcaniu dzieci do realizacji swoich marzeń. Więcej informacji znajduje się na stronie marykayglobal.com oraz na profilach firmy w mediach społecznościowych Facebook, Instagram, LinkedIn i Twitter.
Wersja źródłowa dostępna na stronie businesswire.com: https://www.businesswire.com/news/home/20221010005616/en/
Źródło: Mary Kay Inc.
KONTAKT:
Mary Kay Inc.
e-mail: media@mkcorp.com
tel. +1-972-687-5332
Źródło informacji: Business Wire
Oficjalną, obowiązującą wersję niniejszego zawiadomienia stanowi tekst oryginalny sporządzony w języku źródłowym. Tekst tłumaczenia służy wyłącznie celom orientacyjnym, został sporządzony wyłącznie dla celów ułatwienia zrozumienia zawiadomienia i należy interpretować go w odniesieniu do tekstu źródłowego, który jest jedyną wersją mającą skutki prawne.
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
Data publikacji | 11.10.2022, 15:19 |
Źródło informacji | Business Wire |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |