Newsletter

Polityka i społeczeństwo

Spółka Mary Kay Inc. rozpoczyna Światowy Miesiąc Różnorodności od wydania oświadczenia na temat różnorodności, równości i włączenia społecznego oraz organizacji szczytu poświęconego tym wartościom

11.10.2022, 15:19aktualizacja: 11.10.2022, 15:27

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Business Wire/Mary Kay Inc.
Business Wire/Mary Kay Inc.
Mary Kay przedstawia swoje zobowiązania w zakresie różnorodności, równości i włączenia społecznego.

DALLAS--(BUSINESS WIRE)-- Spółka Mary Kay Inc., która od lat wspiera upodmiotowienie kobiet i równość płci, wydała oświadczenie w sprawie różnorodności, równości i włączenia społecznego (DEI) dla uczczenia Światowego Miesiąca Różnorodności i zorganizowała Szczyt DEI w związku ze Światowym Dniem Włączenia Społecznego.

Niniejszy komunikat prasowy zawiera materiały multimedialne. Pełna wersja dostępna jest pod adresem: https://www.businesswire.com/news/home/20221010005616/en/

Dzięki tym działaniom Mary Kay przejmuje odpowiedzialność za swoje zobowiązania w zakresie różnorodności, równości i włączenia społecznego skupione wokół trzech podstawowych koncepcji: rozumienie dzięki Wiedzy, żądanie podejmowania Działań i zapewnianie zrównoważonych transformacyjnych Zmian w spółce, wśród partnerów biznesowych i w społecznościach, które korzystają z jej oferty.

„Celem Mary Kay od samego początku jest zmiana status quo – od 1963 r. spółka stwarza możliwości dla kobiet i zróżnicowanych grup odbiorców jej działań. Uważamy, że sektor prywatny ma kluczową rolę do odegrania, jeśli chodzi o zmiany społeczne. Za pośrednictwem naszych działań korporacyjnych angażujemy się we wspieranie różnorodności i zapewnianie włączenia społecznego w naszej spółce. Wiemy, że walka o równość nie kończy się na naszej organizacji i dlatego wspomagamy działania na jej rzecz w społecznościach na całym świecie, z którymi mamy styczność” – powiedziała Julia A. Simon, dyrektor prawna oraz dyrektor ds. różnorodności i włączenia społecznego w Mary Kay.

Oświadczenie spółki na temat różnorodności, równości i włączenia społecznego

Nasze stanowisko

Jako spółka globalna wierzymy, że różnorodność jest naszą mocną stroną, która sprzyja innowacyjności i rozwojowi. Dążymy do postępowania zgodnie z naszymi podstawowymi wartościami i celami, od prawie 60 lat doceniając różnorodność i wspierając włączenie społeczne w miejscu pracy i społeczeństwie.

Spółka Mary Kay, założona przez kobietę, która opierała się obowiązującym normom płciowym i przełamywała bariery w czasach, gdy zaledwie jedna trzecia amerykańskich kobiet pracowała zawodowo, za najważniejsze aspekty swojej misji uważa różnorodność, równość i włączenie społeczne, które mają wspierać niezależność ekonomiczną kobiet i równość płci.

W ramach organizacji angażujemy się we wspomaganie różnorodności i zapewnianie każdej osobie w naszej spółce możliwości wyrażania opinii. Jako spółka działająca na prawie 40 rynkach jesteśmy przekonani, że różnorodność, równość i włączenie społeczne są kluczowe dla naszej działalności, a na przestrzeni lat podejmowaliśmy wspólne wysiłki na rzecz włączenia tych wartości w główną strategię naszego rozwoju biznesowego. Staramy się stworzyć otoczenie, w którym każdy może dzielić się przemyśleniami, doświadczeniami i perspektywami przy zapewnieniu ich dostrzeżenia, zrozumienia i poszanowania.

W ramach dziesięcioletniej strategii zrównoważonego rozwoju Wzbogacanie życia dziś dla zrównoważonego rozwoju w przyszłości realizujemy holistyczne podejście do różnorodności, równości i włączenia społecznego. Opiera się ona na trzech głównych koncepcjach – Wiedza, Działanie i Zmiany.

Dzięki konkretnym działaniom i współpracy stale pracujemy na rzecz bardziej włączającej, zróżnicowanej i opartej na równości kultury w naszej spółce i społecznościach. Zobowiązujemy się do działania na rzecz różnorodności, równości i włączenia społecznego i realizację naszego celu dzięki zrozumieniu poprzez wiedzę, żądanie podjęcia działań i zapewnianie zrównoważonych, trwałych zmian w ramach następujących wewnętrznych obszarów:

Wspieranie różnorodności, równości i włączenia społecznego

  • Szkolenie i motywowanie pracowników
  • Zróżnicowana oferta produktów
  • Zróżnicowani dostawcy i zamówienia z zachowaniem różnorodności
  • Ryzyko społeczne w łańcuchu dostaw

Udział i przywództwo kobiet

Chcąc dać przykład do naśladowania i wyrazić nasze przekonanie w znaczenie zwiększenia udziału kobiet w miejscu pracy i ich przywództwa, Mary Kay przekuwa nasze wartości i zobowiązania w działanie:

(Dane z sierpnia 2022 r.)

  • 62% osób zatrudnionych w spółce na całym świecie to kobiety
  • 54% kobiet na stanowiskach kierowniczych, 38% osób czarnoskórych, należących do ludności rdzennej i kolorowych
  • 53% kobiet na stanowiskach wiceprezesa lub wyższych
  • 57% kobiet zajmujących stanowiska dyrektorskie lub wyższe
  • 59% kobiet na stanowiskach menedżerskich lub wyższych
  • 70% kobiet zajmujących stanowiska kierownika rynku
  • 60% kobiet na stanowiskach przywódczych na 10 najważniejszych rynkach spółki

Zamówienia z uwzględnieniem kwestii płci i zróżnicowanie dostawców

(dane dotyczą wyłącznie łańcucha dostaw w USA i lutego 2021 r.)

  • 66% kobiet w zespołach ds. zamówień
  • 12% pośrednich dostawców to kobiety, przedstawiciele mniejszości lub weterani
  • 5% bezpośrednich dostawców to kobiety, przedstawiciele mniejszości lub weterani

Wskaźnik zatrzymania pracowników

  • 41% pracowników Mary Kay na świecie pracuje w spółce od ponad 10 lat
  • 47% pracowników Mary Kay w USA pracuje w spółce od ponad 10 lat

Przestrzeganie standardów globalnych

W 2019 r. spółka Mary Kay podpisała zbiór zasad na rzecz wzmacniania pozycji kobiet (Women’s Empowerment Principles), a w 2021 r. przyjęła zobowiązanie w ramach Koalicji Działań Forum Równości Pokoleń (Generation Equality Forum Action Coalitions) dotyczące przyspieszania postępów w osiąganiu równości płci na rzecz realizacji Celów Zrównoważonego Rozwoju. Dostrzegając potrzebę stałego rozwoju, Mary Kay uczestniczy w globalnym Programie Akceleracyjnym ONZ 2022-2023 UN Global Compact Target Gender Equality Accelerator Programme (Cel: równość płci), aby kontynuować wdrażanie ambitnych celów korporacyjnych w zakresie udziału i przywództwa kobiet w spółce w naszym łańcuchu dostaw.

Walka z nierównościami ze względu na płeć i rasę

Wiemy, że walka o równość nie kończy się na naszej organizacji i dlatego wspieramy działania w naszych społecznościach na rzecz zwalczania nierówności ze względu na płeć i rasę. Poprzez zewnętrzne partnerstwa i współpracę angażujemy się w walkę z rasizmem i dyskryminacją i realizujemy podejście przekrojowe, koncentrując się na usuwaniu barier ograniczających szanse dla kobiet i dziewcząt należących do grup mniejszościowych.

Wsparcie wywierania wpływu dzięki partnerstwom zewnętrznym

• Zwalczanie przemocy ze względu na płeć

• Wzmacnianie przywództwa i udziału kobiet

• Wspieranie równości szans edukacyjnych

• Zwalczanie dysproporcji w nowych technologiach

• Wspieranie szans biznesowych dla kobiet

- Walka z przepaścią cyfrową pomiędzy płciami

- Wspieranie zamówień z uwzględnieniem kwestii płci

Rozwijamy partnerstwa, aby tworzyć ekosystem sprzyjający przedsiębiorczyniom z uwzględnieniem niedostatecznie reprezentowanych mniejszości, wspierając zamówienia z uwzględnieniem kwestii płci i niwelując przepaść cyfrową między płciami za pośrednictwem Akceleratora Przedsiębiorczości Kobiet. Dzięki konkursowi World Series of Innovation realizowanemu przez Network for Teaching Entrepreneurship wspieramy młodych przedsiębiorców i przedsiębiorczynie społeczne w wieku 13-24 lata, aby zrealizować określony Cel Zrównoważonego Rozwoju lub wyzwanie biznesowe XXI wieku. We współpracy z WE Empower UN SDG Challenge wspieramy przedsiębiorczość społeczną i uwzględniającą kwestie płci. Przyczyniamy się do lokalnej realizacji Celów Zrównoważonego Rozwoju dzięki przedsiębiorczości kobiet z rozwijających się obszarów wiejskich we współpracy z Programem Narodów Zjednoczonych ds. Rozwoju.

W ramach współpracy z Krajową Inicjatywą Równości Rasowej na rzecz Sprawiedliwości Społecznej Fundacji Afroamerykańskiej Grupy Parlamentarnej wspieramy równość rasową i prawa człowieka poprzez badania i politykę społeczną w kontekście reformy systemu karnego. Aby usuwać bariery ograniczające szanse edukacyjne, co roku nawiązujemy współpracę ze Stowarzyszeniem Chemików Kosmetycznych, wspierając niedostatecznie reprezentowane osoby z grup mniejszościowych realizujące edukację na poziomie wyższym w dziedzinach STEM za pośrednictwem stypendiów im. Madam C.J. Walker.

Dostrzegając natężenie przemocy wobec kobiet i dziewcząt, reagujemy na plagę przemocy ze względu na płeć w sytuacjach konfliktów i klęsk żywiołowych za pośrednictwem globalnych partnerstw z CARE i Fundusz Powierniczy ONZ na rzecz zakończenia przemocy wobec kobiet. Wspieramy również udział i przywództwo kobiet w życiu publicznym oraz działaniach na rzecz klimatu dzięki partnerstwom z Międzynarodowym Forum Kobiet oraz The Nature Conservancy.

Walczymy również z dysproporcjami płciowymi w dziedzinie nowych technologii we współpracy z Equal Rights Trust oraz działamy na rzecz zapewnienia, aby technologia sztucznej inteligencji wspierała różnorodność i włączenie społeczne.

Dla Mary Kay różnorodność, równość i włączenie społeczne to nie tylko słowa – dzięki tym wartościom możemy realizować nasz cel, jakim jest wzbogacanie życia kobiet na całym świecie. Podejmując działania korporacyjne na rzecz realizacji celów w zakresie różnorodności, równości i włączenia społecznego i współpracując z animatorami zmian na całym świecie, aby zwalczać nierówności pod względem płci i ras, zapewniamy transformacyjne zmiany w naszej spółce, wśród partnerów biznesowych i w społecznościach, które korzystają z naszej oferty.

MARY KAY

Mary Kay Ash, jedna z pierwszych kobiet, której udało się rozbić tzw. szklany sufit, w 1963 r. założyła firmę kosmetyczną, aby zrealizować jeden cel: wzbogacić życie kobiet. Z tego marzenia powstała firma warta miliardy dolarów, współpracująca z milionami niezależnych konsultantek i konsultantów w prawie 40 krajach. Jako firma ukierunkowana na rozwój przedsiębiorczości, Mary Kay jest zaangażowana we wspieranie kobiet w ich drodze poprzez edukację, mentoring, rzecznictwo, tworzenie sieci i innowacje. Firma Mary Kay prowadzi badania naukowe, które pozwalają na tworzenie nowoczesnych kosmetyków do pielęgnacji skóry, kosmetyków kolorowych, zapachów i suplementów diety. Firma wierzy w to, że wzbogacanie życia dziś przyczyni się do zrównoważonego rozwoju w przyszłości, nawiązując współpracę z organizacjami z całego świata i skupiając się na promowaniu doskonałości w biznesie, wspieraniu badań nad nowotworami, działaniach na rzecz równości płci, pomocy ofiarom przemocy domowej, upiększaniu naszego otoczenia i zachęcaniu dzieci do realizacji swoich marzeń. Więcej informacji znajduje się na stronie marykayglobal.com oraz na profilach firmy w mediach społecznościowych Facebook, Instagram, LinkedIn i Twitter.

Wersja źródłowa dostępna na stronie businesswire.com: https://www.businesswire.com/news/home/20221010005616/en/

Źródło: Mary Kay Inc.

KONTAKT:

Mary Kay Inc.

e-mail: media@mkcorp.com

tel. +1-972-687-5332

Źródło informacji: Business Wire

Oficjalną, obowiązującą wersję niniejszego zawiadomienia stanowi tekst oryginalny sporządzony w języku źródłowym. Tekst tłumaczenia służy wyłącznie celom orientacyjnym, został sporządzony wyłącznie dla celów ułatwienia zrozumienia zawiadomienia i należy interpretować go w odniesieniu do tekstu źródłowego, który jest jedyną wersją mającą skutki prawne.

 

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
Data publikacji 11.10.2022, 15:19
Źródło informacji Business Wire
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ