Pobierz materiał i Publikuj za darmo
Kampania dedykowana jest ojcostwu. Jej główne elementy to raport "Ojcowie 2017" dostępny bezpłatnie na stronie kampanii: www.fajniebyctata.pl oraz spoty telewizyjne i radiowe.
Pani Katarzyna Głowacka, fundatorka, zauważyła, że w czasach głębokiej erozji wartości rodzinnych, należy przywrócić ojcom należną im rolę: "Chcemy pokazać, że bycie ojcem to wspaniała, męska przygoda".
Prezes Fundacji, Marek Grabowski przedstawił główne założenia raportu. "Dane wskazują, że mężczyźni w miastach zawierają związki małżeńskie po przekroczeniu 30. roku życia, co czwarte dziecko rodzi się poza małżeństwem, mamy jeden z najniższych na świecie współczynników urodzeń, zaledwie 1,22. To oznacza, że populacja Polski zmniejszy się w najbliższym ćwierćwieczu o 4,5 mln". Grabowski dodał, że wyniki badań psychologicznych wskazują, że dzieci wychowane z udziałem ojca rzadziej popadają w problemy z prawem, uzależnienia, są szczęśliwsze.
Pani Malina Wieczorek, dyrektor agencji Telescope odpowiedzialnej za kreację reklamy podkreśliła, że reklama została przygotowana tak, aby trafić do mężczyzn. "Wystarczy posłuchać jak tę samą bajkę opowiadają dzieciom kobiety i mężczyźni. Mężczyźni mają zupełnie inną energię, intonację, wnoszą niezbędne wartości w życie rodziny".
Kampania będzie obecna w telewizji, radiu, prasie oraz internecie. Jej cele to rozpoczęcie społecznej dyskusji na temat bycia ojcem oraz dodanie odwagi młodym mężczyznom: "Chcemy powiedzieć facetom: stary - nie bój się!" - powiedział nam prezes Fundacji.
We wnioskach z raportu Fundacja stwierdza, że:
- Niezbędna jest promocja kultury prorodzinnej w mediach i edukacji. Warto wzmacniać pozytywne wzorce ojca oparte o odpowiedzialność, hart ducha, wierność, kreatywność, gotowość do podejmowania wyzwań.
- Należy wypracować rozwiązania zmniejszające bariery przed zakładaniem rodziny i byciem ojcem takie jak: poprawa stabilności rynku pracy, lepszy dostęp do mieszkań, zwiększenie dostępu do edukacji, sportu i kultury, poprawa opieki zdrowotnej kobiet w ciąży i podczas porodu oraz narzędzia korporacyjne zwiększające równowagę pomiędzy pracą a rodziną.
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji | 12.01.2017, 15:48 |
Źródło informacji | Fundacja Mamy i Taty |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘ