Newsletter

Polityka i społeczeństwo

Turystyka w UE coraz bliżej poziomów z 2019 r.

28.09.2022, 22:54aktualizacja: 03.10.2022, 15:26

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

European Union, 2020
European Union, 2020
Branża turystyczna odbija się po pandemii COVID-19, a statystyki za 2022 r. zbliżają się do danych za 2019 r. – wynika z danych Eurostatu.

Dane za pierwszych sześć miesięcy 2019 r. i 2022 r. pokazują, że łączna liczba noclegów w turystycznych obiektach noclegowych zmalała. W pierwszym półroczu 2022 r. było to 1,01 mld, podczas gdy trzy lata wcześniej - 1,18 mld. Oznacza to spadek o 14 proc. w 2022 roku w stosunku do 2019 roku. Spadek ten był jednak mniej widoczny niż w 2020 r., kiedy liczba noclegów w analogicznym okresie wyniosła 474,7 mln, oraz w 2021 r., gdy odnotowano ich 406,8 mln. 

Na tle pierwszego półrocza 2021 r., w tym samym okresie 2022 r. liczba noclegów w turystycznych w obiektach noclegowych wzrosła o 149 proc., przy czym znaczny przyrost odnotowano w każdym z sześciu miesięcy.  

W kwietniu 2022 r. Eurostat zarejestrował największy wzrost noclegów, który wyniósł  302 proc. w porównaniu z kwietniem ubiegłego roku. Odnotowano wtedy odpowiednio: 177,6 mln i 44 mln noclegów.

Image
Fot. Eurostat

Europa jest najpopularniejszym kierunkiem turystycznym na świecie. Turystyka odgrywa ogromną rolę w rozwoju wielu europejskich regionów, szczególnie tych biedniejszych. Wynika to z jej potencjału w dziedzinie stymulowania innych sektorów oraz tworzenia nowych miejsc pracy, zwłaszcza dla młodych ludzi.

Okres pandemii spowodował, że w niektórych branżach gospodarki na terenie Polski i Europy, straty sięgały kilkudziesięciu procent. Wobec tego Komisja Europejska stworzyła program REACT-EU, który jest odpowiedzią na skutki pandemii. Jego kluczową rolą jest polityka spójności, zapewniająca ożywienie gospodarcze. Całościowy ogólnoeuropejski budżet programu wynosi ponad 50 mld euro.

W ramach REACT-EU pieniądze popłynęły m.in. na Pomorze. Jednym z przykładów ich wykorzystania jest projekt Impuls. Dzięki unijnemu wsparciu, Agencja Rozwoju Pomorza przeprowadziła konkurs grantowy dla małych i średnich przedsiębiorstw z tzw. branży czasu wolnego. Chodzi tu o firmy oferujące noclegi, usługi gastronomiczne, sportowe i rekreacyjne, ale również zajmujące się organizacją turystyki oraz wydarzeń kulturalnych i biznesowych.

Źródło informacji: Serwis Samorządowy PAP

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
Data publikacji 28.09.2022, 22:54
Źródło informacji Serwis Samorządowy PAP
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ