Pobierz materiał i Publikuj za darmo
Urząd Marszałkowski Województwa Wielkopolskiego poinformował, że dzięki rewitalizacji odcinka linii kolejowej pomiędzy Drzymałowem, a Wolsztynem pasażerowie nie będą już musieli korzystać na części trasy z autobusowej komunikacji zastępczej.
UMWW dodał, że prace realizowane przez zarządcę infrastruktury będą jeszcze trwały, a po ich zakończeniu można spodziewać się dalszej poprawy parametrów trasy.
„Rewitalizacja linii kolejowej nr 357 na odcinku Drzymałowo-Wolsztyn” to projekt realizowany w ramach Wielkopolskiego Regionalnego Programu Operacyjnego na lata 2014-2020. Po uwzględnieniu aneksów, wartość inwestycji wynosi ponad 141 milionów złotych. Unijna dotacja przyznana przez Zarząd Województwa Wielkopolskiego to ponad 88 milionów złotych. Umowę z beneficjentem - spółką PKP Polskie Linie Kolejowe - marszałek województwa wielkopolskiego Marek Woźniak oraz wicemarszałek Wojciech Jankowiak podpisali w lipcu 2021 roku.
„Województwo wielkopolskie postawiło już wiele lat temu na kolej. Uznaliśmy, że zainwestowanie w linie kolejowe i tabor kolejowy jest kwestią kluczową dla poprawy jakości życia mieszkańców Wielkopolski. Uznaliśmy, że linie, które - z konieczności skupienia się na najważniejszych trasach kolejowych w Polsce - nie były przedmiotem bezpośredniego zainteresowania zarządcy infrastruktury i krajowych decydentów, warto finansować z programu regionalnego, który jest w naszej gestii. To jedyna szansa m.in. na pełną modernizację i usprawnienie ruchu w kierunku Wolsztyna. A co najważniejsze - z tej linii korzystają nasze pociągi - Kolei Wielkopolskich. Samorządowy przewoźnik posiada nowoczesny tabor, którym po zakończeniu wszystkich prac będzie mógł poruszać się w sposób szybki i bezpieczny” - podkreślił marszałek Woźniak.
Wicemarszałek Jankowiak poinformował, że od 12 marca rozkład jazdy pociągów kursujących pomiędzy Grodziskiem Wielkopolskim i Wolsztynem został uruchomiony w pełnym wymiarze.
„Oznacza to 14,5 pary pociągów w dni robocze, 11 par w soboty i 9,5 pary w niedziele. W stosunku do wcześniejszego rozkładu, to wzrost w dni robocze o 1,5 pary pociągów w dobę. Warto dodać, że przed pandemią Covid-19, w październiku 2019 roku na odcinku Grodzisk Wlkp. - Wolsztyn, przewożono, z uwzględnieniem weekendów, średnio 2,6 tys. pasażerów. Po zakończeniu wszystkich prac na odcinku Drzymałowo-Wolsztyn poprawi się zarówno komfort jazdy, jak i obsługi podróżnych, a pociągi będą mogły jechać z prędkością do 120 km/h, a nie jak przed remontem do 80 km/h” - powiedział wicemarszałek.
W ramach projektu przebudowywano prawie 18 kilometrów linii kolejowej, m.in. wymieniono nawierzchnię na odcinku Wolsztyn-Rakoniewice oraz Rakoniewice-Drzymałowo. W wyniku tego prędkość maksymalna pociągów pasażerskich może zostać podniesiona do 120 km/h, a dla pociągów towarowych do 80 km/h.
Nowe oblicze zyskały stacje Wolsztyn i Grodzisk Wielkopolski, gdzie m.in. wymieniono nawierzchnię torów, rozjazdów, przebudowano perony, drogi dojścia oraz przejścia podziemne. Na obu stacjach infrastrukturę dostosowano do wymogów osób z niepełnosprawnościami.
Źródło informacji: Serwis Samorządowy PAP
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
Data publikacji | 14.03.2023, 14:23 |
Źródło informacji | Serwis Samorządowy PAP |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |