Pobierz materiał i Publikuj za darmo
Celem badania było zebranie uwag i sugestii dotyczących proponowanego rozkładu jazdy, aby lepiej dostosować go do potrzeb lokalnej społeczności. Wyniki ankiety wskazują, że choć część respondentów ocenia proponowane rozwiązania pozytywnie, pojawiły się również uwagi dotyczące czytelności rozkładu, dostępności przystanków oraz dostosowania godzin kursów do codziennych potrzeb mieszkańców.
Według zgromadzonych danych w ankiecie konsultacyjnej dotyczącej planowanego rozkładu jazdy, wymagają one jeszcze poprawek. Ankieta została wypełniona przez 202 osoby. Wyniki dostarczają cennych informacji, które mogą posłużyć do dalszego doskonalenia planowanego systemu komunikacji miejskiej. Zebrane odpowiedzi wskazują, że niemal 55 proc. respondentów jest zadowolonych z planowanego rozkładu jazdy autobusów, ponad 40 proc. zgłasza potrzebę wprowadzenia pewnych zmian. Najczęściej podnoszone kwestie dotyczyły nieczytelności rozkładu, dostępności przystanków oraz godzin kursów (m.in. dojazdy do pracy i szkoły). Wyniki ankiety pokazują, że mimo ogólnie pozytywnych opinii, istnieje znaczna przestrzeń do optymalizacji systemu transportu publicznego. Najczęściej zgłaszane problemy to nieczytelność rozkładu jazdy, brak przystanków w wybranych lokalizacjach, zaproponowane godziny kursów.
Zgłaszano także potrzebę zmiany rozkładu do godzin pracy zmianowej i szkolnych by był on lepiej dostosowany do potrzeby uczniów.
W opiniach pojawiły się też propozycje technologiczne.
- Mieszkańcy sugerują wprowadzenie aplikacji mobilnej do śledzenia autobusów w czasie rzeczywistym, co wg nich zwiększyłoby wygodę użytkowania. My szukamy w tym obszarze najlepszych rozwiązań, przyjaznych do obsługi dla użytkowników w każdym wieku – mówi Paweł Kulig, burmistrz Złotoryi.
Mieszkańcy postulowali też o zwiększenie liczby kursów do Parku Handlowego S1 oraz utworzenie połączeń z pobliskimi miejscowościami, np. z Legnicą. Podsumowując - kluczowe wyzwania to m.in. poprawa czytelności rozkładu, zwiększenie dostępności przystanków w kluczowych lokalizacjach oraz lepsze dopasowanie godzin kursów do realnych potrzeb mieszkańców.
- Zgłoszone uwagi są obecnie analizowane. Stanowią istotną wskazówkę dla dalszych działań i z pewnością przyczynią się do poprawy funkcjonowania komunikacji miejskiej w Złotoryi – zapewnił burmistrz Paweł Kulig.
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji | 18.12.2024, 10:15 |
Źródło informacji | Gmina Złotoryja |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘ