Pobierz materiał i Publikuj za darmo

T-Mobile Polska wierzy, że działania społeczne i środowiskowe to nie tylko dodatek do realizacji celów biznesowych - to przede wszystkim warunek długoterminowego wzrostu wartości firmy. Muszą więc one być uwzględniane zarówno w zarządzaniu strategicznym, jak i w codziennych decyzjach operacyjnych. Szczególną uwagę przykłada do obszarów, które mają bezpośredni związek z działalnością spółki, takich jak klimat, obieg zamknięty, włączenie cyfrowe, różnorodność oraz ład korporacyjny. Dzięki temu jej strategia ESG jest konsekwentna i spójna.
„Łączność to dziś znacznie więcej niż technologia. To bezpieczeństwo, obecność i możliwość działania, niezależnie od sytuacji. W świecie pełnym niepewności chcemy być partnerem, który nie zawodzi i któremu można ufać. Właśnie dlatego z takim zaangażowaniem realizujemy naszą strategię ESG. Dla nas to nie lista zadań, ale konsekwentna odpowiedź na rosnące wyzwania i oczekiwania. W 2024 roku po raz kolejny pokazaliśmy, że możliwe jest prowadzenie biznesu w sposób odpowiedzialny, długofalowy i oparty na wartościach. Potwierdziły to liczne nagrody i wyróżnienia, aż 13 w obszarze ESG. To dla nas sygnał, że obraliśmy właściwy kierunek” - podkreśla Andreas Maierhofer, prezes zarządu T-Mobile Polska.
Technologie w służbie zrównoważonemu rozwojowi
Misją T-Mobile jest „tworzenie środowiska, w którym nowoczesne technologie będą służyć zrównoważonemu rozwojowi społeczeństwa”. Rozwój sieci 5G Bardziej czy narzędzi sztucznej inteligencji wiąże się z większym zapotrzebowaniem na energię, T-Mobile jest jednak gotowa sprostać temu wyzwaniu, co potwierdzają liczby zawarte w jej raporcie:
- przez ostatni rok emisja CO2 została obniżona do poziomu 0,75 kg na 1TB danych,
- od 2021 roku 100% zużywanej przez firmę energii pochodzi z odnawialnych źródeł energii,
- 80% samochodów w jej flocie stanowią pojazdy hybrydowe i elektryczne, a do 2026 ich udział osiągnie 100%.
„W T-Mobile patrzymy na ESG nie tylko przez pryzmat regulacji i obowiązków. To dla nas realna strategia działania, sposób na budowanie odpornego, nowoczesnego biznesu, który tworzy wartość zarówno dla firmy, jak i dla otoczenia. Wierzymy, że największy potencjał zmian leży na styku technologii, odpowiedzialności i odwagi do działania. Dlatego wdrażamy konkretne rozwiązania, które służą ludziom i planecie, jednocześnie otwierając przed nami nowe możliwości rozwoju” - mówi Małgorzata Rybak-Dowżyk, dyrektorka Departamentu Komunikacji Korporacyjnej i ESG.
Raport podkreśla także zaangażowanie T-Mobile w działania na rzecz gospodarki obiegu zamkniętego, m.in. poprzez projekt „Działamy w trosce o naturę”, który promuje recykling zużytych telefonów i edukację ekologiczną w szkołach. W 2024 roku firma rozpoczęła również akcję „Stare Telefony Działają Cuda”, zrealizowaną wspólnie ze Szlachetną Paczką. W rezultacie do recyklingu zostało przekazanych ponad 5% sprzedanych urządzeń. Do 2030 r. spółka chce całkowicie zamknąć obieg urządzeń w jej łańcuchu wartości.
Te wszystkie działania prowadzą do nadrzędnego celu T-Mobile w kwestii ochrony środowiska - neutralności klimatycznej. W tym roku firma zredukuje własne emisje do zera, a w całym łańcuchu dostaw zrobi to do 2040 r.
Ludzie w sercu sieci T-Mobile
Jako lider innowacji firma jest świadoma konsekwencji wynikających z cyfrowego wykluczenia. Dlatego aktywnie z nim walczy poprzez inicjatywy takie jak „Sieć Pokoleń”. Dodatkowo poprzez projekty „Pewni w sieci” czy #HejtOutLoveIn” edukuje o zagrożeniach w internecie. Swoimi działaniami objęła ponad 1,5 mln osób.
Bez zastanowienia firma T-Mobile zaangażowała się także w pomoc osobom poszkodowanym w zeszłorocznej powodzi na południu Polski. Przekazała milion złotych na wsparcie i zapewniła niezawodną łączność w najbardziej krytycznych momentach.
Jako firma technologiczna T-Mobile chętnie wspiera też kobiety pracujące w tej branży. W 2024 r. została głównym partnerem wydarzenia Women in Tech. Przez dwa dni dzieliła się wiedzą, inspirowała i pokazywała, jak technologia wspiera rozwój, różnorodność i przyszłość.
Zmiany zaczynamy od siebie
T-Mobile nie zapomina także o swoich pracownikach, kładąc nacisk na równość i inkluzywność. W ostatnim czasie wdrożyła regularne testy inkluzywności komunikacji oraz zapewniła równość benefitów. Zorganizowane zostało także szkolenie DEI dotyczące wymiarów różnorodności oraz związanych z nimi potencjalnych barier i przeszkód oraz strategii przeciwdziałania dyskryminacji. Działania DEI firma realizuje zgodnie ze strategią „Connected as One”, a jej skuteczność potwierdza rekordowy poziom satysfakcji zespołu. W 2024 roku wskaźnik satysfakcji wyniósł 81,5.
T-Mobile pamięta, że ESG to nie tylko dbanie o środowisko i projekty społeczne - to także ład korporacyjny. Dlatego kultura organizacyjna firmy opiera się na szacunku do prawa, etycznym postępowaniu i odpowiedzialności osobistej. Spółka dba o partnerów biznesowych, oferując im m.in. szkolenie online na temat ESG, aby pomóc im w dostosowaniu się do wymogów zrównoważonego rozwoju. Stosuje również politykę zerowej tolerancji wobec korupcji.
Pełny raport ESG T-Mobile Polska za 2024 rok „W zasięgu przyszłości” jest dostępny na stronie http://raport-t-mobile-polska.pl.
Źródło informacji: T-Mobile
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
embeduj wideo
POBIERZ WIDEO
Wideo do bezpłatnego wykorzystania w całości (bez prawa do edycji lub wykorzystania fragmentów)
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji | 07.08.2025, 11:00 |
Źródło informacji | T-Mobile |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘ