Newsletter

SEAT wchodzi na chiński rynek i skoncentruje się na pojazdach elektrycznych

10.07.2018, 13:29aktualizacja: 10.07.2018, 13:29

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

SEAT został udziałowcem spółki utworzonej przez Volkswagen Group China i JAC. W wyniku podpisanego porozumienia marka SEAT trafi w latach 2020-2021 na chiński rynek.

Jak poinformował we wtorek PAP Volkswagen Group Polska, w ramach wspólnego przedsięwzięcia marki skoncentrują się na rozwoju pojazdów elektrycznych, obszaru łączności oraz autonomicznej jazdy.

Porozumienie w tej sprawie zostało podpisane przez prezesa SEAT-a Luca de Meo, prezesa Volkswagen Group China Jochema Heizmanna oraz prezesa JAC An Jin. SEAT będzie wiodącą marką w joint venture i będzie uczestniczyć w tworzeniu centrum badawczo-rozwojowego w Chinach.

"Wkraczamy w nową erę, która pozwoli nam zglobalizować markę oraz przyśpieszyć rozwój pojazdów elektrycznych. Chiny oferują wiele możliwości. Zamierzamy dostarczać rozwiązania w zakresie mobilności dostosowane do potrzeb klientów. To również wyjątkowa okazja do obserwowania trendów, które rozwijają się w Chinach oraz wyciągania z nich wniosków” – powiedział, cytowany w przekazanym PAP komunikacie, prezes SEAT-a Luca de Meo.

Według porozumienia SEAT wspólnie z Volkswagen Group i JAC utworzy w Chinach centrum badawczo-rozwojowe. Jego zadaniem będzie rozwój pojazdów elektrycznych, łączności oraz autonomizacja technologii jazdy, w tym produkcja odpowiednich części, komponentów oraz technologii, które mają być gotowe w 2021 roku. Wspólne przedsięwzięcie ma zaowocować również uruchomieniem nowej platformy BEV. (PAP)

autor: Rafał Pogrzebny

rpo/ son/

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
Data publikacji 10.07.2018, 13:29
Źródło informacji PAP
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ