Pobierz materiał i Publikuj za darmo
Kantar TNS zapytał Polaków o opinię dotyczącą propozycji zakazu handlu w co drugą niedzielę.
"Największym poparciem Polaków – 76 proc. - cieszy się zapewnienie pracownikom handlu dwóch wolnych niedziel w miesiącu, bez konieczności wprowadzania zakazu handlu w jakiejkolwiek formie. Taka propozycja – zagwarantowania pracownikom dwóch wolnych niedziel poprzez odpowiednie zapisy w Kodeksie pracy – została przedstawiona minister (rodziny, pracy i polityki społecznej - PAP) Elżbiecie Rafalskiej przez polską branżę handlową już w czerwcu br." - poinformował w czwartkowym komunikacie Kantar TNS. Wśród tych 76 proc. za opowiedziało się 80 proc. kobiet i 72 proc. mężczyzn.
Z badania wynika, że w przypadku wprowadzenia zakazu handlu w co drugą niedzielę badani bardziej niż wzrostu cen na stacjach benzynowych czy w małych osiedlowych sklepach "obawiają się chaosu, korków i kolejek, z którymi będą musieli się zmierzyć w soboty poprzedzające niedziele z zakazem handlu (51 proc.) oraz braku dostępu do kin, restauracji i usług zlokalizowanych w centrach handlowych (46 proc.)"
"Natomiast problematyczne - w równym stopniu co dezorientacja konsumentów - będzie zdaniem ankietowanych odebranie im możliwości wyboru formy spędzania wolnego czasu z rodziną w galeriach oraz utrudnienie robienia dużych, rodzinnych zakupów - 44 proc. badanych" - czytamy w komunikacie.
Ankietowani zwrócili uwagę na możliwość wzrostu cen w punktach wyjętych spod zakazu handlu. Jednak - ich zdaniem - będą one mniej uciążliwe, niż dezorganizacja czy brak dostępu do funkcjonalności centrów handlowych. (PAP)
aop/ amac/ maro/
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
Data publikacji | 23.11.2017, 12:16 |
Źródło informacji | PAP |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |