Pobierz materiał i Publikuj za darmo
"Na temat liczby pasażerów w 2017 r. nie ma jeszcze dostępnych oficjalnych danych Komisji Europejskiej czy Eurostatu. Dlatego Urząd Transportu Kolejowego zebrał dane od 16 organów regulacyjnych zrzeszonych w Grupie Niezależnych Regulatorów Rynku Kolejowego IRG-Rail" - poinformował Urząd Transportu Kolejowego i zastrzegł równocześnie, że informacje te mogą ulec nieznacznym korektom.
W Polsce w 2017 r. z usług kolei skorzystało 303,6 mln pasażerów.
Urząd informuje, że w Finlandii w ostatnich pięciu latach liczba pasażerów wzrosła o 24 proc. W przewozach dalekobieżnych na popularnych trasach czasy jazdy zostały skrócone, a średnie ceny biletów spadły. Jednocześnie część pociągów dalekobieżnych została wycofana, co poskutkowało zmniejszoną pracą eksploatacyjną, ale co za tym idzie także wyższą efektywnością przewozów.
Według UTK w ubiegłym roku dość wysoki wzrost na rynku pasażerskim miał też miejsce w Hiszpanii (3,5 proc.), gdzie liczba pasażerów rośnie od kilku lat. Na największym europejskim rynku pasażerskim, czyli w Niemczech, w 2017 r. miał miejsce niewielki wzrost (1,4 proc.). Jednak tam rynek pasażerski stabilnie rośnie i w 2017 r. osiągnął najwyższe wyniki w historii. Stały wzrost przewozów pasażerskich można też od lat obserwować w Szwajcarii.
Największy spadek liczby pasażerów miał miejsce w Macedonii, gdzie sięgnął 24,5 proc. "Wytłumaczeniem może być niska konkurencyjność kolei względem transportu drogowego, ponieważ na większości tras pociągi poruszają się z prędkością 50 km/h" - podał UTK.(PAP)
pif/ amac/
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
Data publikacji | 24.07.2018, 12:41 |
Źródło informacji | PAP |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |