Pobierz materiał i Publikuj za darmo
Z zaprezentowanych rezultatów za pierwsze półrocze wynika, że zysk netto Grupy Kapitałowej PGNiG wyniósł prawie 2,1 mld zł, a EBITDA (zysk przed potrąceniem odsetek, podatków i amortyzacji) przekroczył 4,1 mld zł. W analogicznym okresie 2016 r. było to odpowiednio 1,27 i 3,13 mld zł.
Jak zauważył na konferencji prasowej prezes PGNiG Piotr Woźniak, na lidera zysku wyrósł segment poszukiwań i wydobycia (upstream), także za granicą - w Pakistanie i Norwegii. Z danych spółki wynika, że w pierwszym półroczu wydobycie ropy przez PGNiG spadło o 9 proc., a gazu - o 2 proc., ale jednocześnie średnie półroczne notowania ropy Brent skoczyły o 30 proc., a ceny gazu na TGE - o 27 proc.
Pod koniec czerwca spółka zaczęła wydobycie ze złoża Gina Krog na Morzu Północnym, odkryła też dwa nowe złoża w Wielkopolsce. Przy pracach nad pierwszym z nich - w okolicach Środy Wlkp. - we współpracy z Grupą Orlen zastosowano technologię wiercenia horyzontalnego w piaskowcu.
Jak mówił na konferencji prezes Piotr Woźniak, światowy rynek ropy znajduje się w "okresie niestabilności". Jak tłumaczył, można znaleźć przesłanki świadczące, że jesteśmy w fazie wzrostu, ale również takie, mówiące o fazie spadkowej cen. "To sytuacja dość dużej niepewności. Myślę, że skończy się późną jesienią i wtedy będziemy mieli jasną perspektywę, czy jesteśmy w okresie wzrostu cen, czy wprost przeciwnie, w warunkach spadku. Wyraźnie zanosi się na jakieś przesilenie" - ocenił Woźniak.
Zaznaczył jednocześnie, że to co się dzieje na rynkach nie podważa przyjętej w tym roku długoterminowej strategii PGNiG. (PAP)
wkr/ maro/
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
Data publikacji | 19.08.2017, 12:19 |
Źródło informacji | PAP |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |